My Alpha Lambda Iota Ny

Direktlänk till inlägg 13 januari 2011

Resedagbok - Dag 9

Av Malin Skogström - 13 januari 2011 16:42

Torsdag 13/1

Idag var det heller inget speciellt planerat på schemat, inte så man behöver kliva upp tidigt i alla fall, klev upp strax efter nio käka frukost tillsammans med Jonas innan vi gjorde oss klara för att fara ner på byn, nere på byn var det tänkt att vi skulle fika lite julklappar i efterhand, ska ju ha julklappsbyte med alla här nere på lördag. =)

Jag hade redan fått en julklapp, ett presentkort på I.E.Form som ligger nere i byn, det är en liten butik som ägs av min morbrors fru, finns mkt fint där inne.. Jag hade fått presentkort på 300kr av mina halvsystrar, när vi kom in blev vi först bjuden på lite fika innan vi bestämde vad vi ville handla.. =)


Väl ute i butiken fanns det hur mkt som helst att välja på det är ju som servera, finns lite allt möjligt i servisväg =P

Efter mycket velande bestämde jag mig för att köpa en vattenkaraff som får plats i kylskåpsdörren. =) Fick dessutom 300 kr till av pappa och Anni om jag ville och handla för där men bestämde mig för att köpa en musikalisk bola istället men det finns inte hos ingrid, så jag bestämde mig för att köpa det hemma hos Mia istället =)

Så det blir när vi kommer hem på måndag eller tisdag =)


Skickade iväg ett mail till Linda igår om att jag är gluten så hon vet det om vi nu ska käka lunch hos dem på söndag =)


Efter att vi varit på byn åkte vi hem och hämta fikat som vi köpt och sen bar det av mot farmor för att fika där och berätta om min stora mage. =)

Det var mysig att få träffa farmor fast att hon mår så dåligt.. Men det är skönt att ha träffat henne i alla fall.. =) Hon tyckte att det var roligt att vi skulle ha en liten till sommaren.. =)


När vi kom hem så spelade vi lite tv-spel medans Jonas spelade dator och pappa fixa lite inför maten =)

Nu sitter jag här och väntar på att maten ska bli klar samtidigt som jag bloggar och pratar med Mia i telefon =P

Ikväll blir det en sväng om med att sällskapsspel, tror att det blir Cluedo om jag inte gissar helt fel. =)


Jag har väldigt trevligt här nere, och ska bli jobbigt att åka hem för det är inte så ofta man kommer ner, men det är himla trevligt när man väl kommer ner.. =)

Får se till att man träffas lite oftare nu när vi ska ha en lite dessutom =)


Aja men nu ska jag koncentrera mig på vad Mia säger =P ha en trevlig kväll =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Skogström - 20 mars 2016 09:43

http://nouw.com/mallutten   Kommer att ha allt på den här sidan from nu! Kika in vettja!! =D =D ...

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 21:33

Kod för att importera min blogg till Nouw: 2642691948

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 20:33


1 timmes mys! Släck alla lysen!! Tänk på våran jord!

Av Malin Skogström - 18 mars 2016 18:45

Idag skulle varit Jonas sista dag på jobbet inann han blir pappaledig lääääänge!!! hela 5 veckor! =D Valde att ta ut lite komp innan han startar pappaledigheten! =P Mysigt vi ska ha det hemma, om hans feber bara vill försvinna! Min förkyldning har ...

Av Malin Skogström - 17 mars 2016 12:13

Idag blir det god lunch på BC med mamma! Var tvungen att köpa regnställ till barnen. ? ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards