My Alpha Lambda Iota Ny

Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

Varit till barnmorskan idag! =D

Av Malin Skogström - 25 februari 2011 12:45

Idag är det fredag och vi var till barnmorskan jag och Jonas. Vi hade tid klockan tio, men jag kom till Jonas jobb runt nio och då gick vi på McDonalds och tog oss en frukost innan vi for in till stan..

Det var en rutinkoll så de kollade allt det vanliga soim urinprov, blodtryck och blodprov.

Vi var där lite tidigare och det gjorde inget för då fick vi lite tid att surra med varann innan och kolla lite i tidningar. =)

När vi fick komma in började de att kolla urinprovet och där såg allt väldigt bra ut. Sen var det dags för blodtrycket och det låg på 121/78 om jag inte minns helt fel. =P hehe

Och när man ändå satt där inne kollade hon även blodsocker och det låg på strax under fem vilket var bra för det skulle inte gå över nio..

När vi var klar där inne fick vi komma in på hennes rum och prata lite, jag frågade om min värk som jag har strax över magen men under brösten. Barnmorskan berättade att det var vanligt att ha ont där för där sitter musklerna i den så kallade upphägningen till livmodern och när livmodern nu blir störr o tyngre så blir det jobbigare för musklerna man kunde beskriva det som en sorts träningsvärk. =D

Berättade även för henne om min rygg, har ju ont i just på ett speciellt ställe och det var heller inte så ovanligt så jag skulle försöka träna rygge lite och sen om det behövdes skulle jag ringa en sjukgymnast. =)

Jag fick mitt moderskapsintyg av henne idag som jag ska skicka in till försäkringskassan så jag kan få en massa papper tillbaka =)

Fick även vet att vi ska byta barnmorska för hon vi har nu har bytt distrikt så det  blir en annan nästa gång vi ska in vilket är om 4 veckor precis =P

Sen fick jag lägga mig på britsen och hon kände på magen för att känna vart bebisen låg och hur. På så sätt kommer hon fram till vart hon ska lyssna på hjärtat, vilket vi fick göra denna gången..

Det var väldigt snabbt, och det var kul att få höra det, vi har ju det bebisen men inte fått höra, så det var väldigt kul, man såg även på Jonas att han tyckte det var spännande och hur glad han blev..


När vi kom därifrån åkte vi hem så Jonas skulle få äta lunch och nu sitter jag och väntar på att vi ska åka så jag kan få gå en sväng på Birsta innan jag ska hem och göra mat. =)

Men när vi satt oss ner i soffan så låg jag och messa med Sophie och då la jag telefonen på magen så jag skulle se den och lätt komma åt den när jag fick ett sms tillbaka =)

Och rätt vad det är så ser jag hur hela telefonen lyfter från magen, sen flyttade den på sig och då kom Jonas närmare och la handen på och det var inga små sparkar heller utan de var rejäla sparkar idag =P

Nu ska jag stänga ner så vi hinner åka lagom tills Jonas börjar jobba igen sen är det en lugn och skän helg som väntar!!

Poker med Jonas bröder och morbröder ikväll, får väl se om det blir något spännande =P =)

Men ha det så bra alla så ska fortsätta med mitt =D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Skogström - 20 mars 2016 09:43

http://nouw.com/mallutten   Kommer att ha allt på den här sidan from nu! Kika in vettja!! =D =D ...

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 21:33

Kod för att importera min blogg till Nouw: 2642691948

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 20:33


1 timmes mys! Släck alla lysen!! Tänk på våran jord!

Av Malin Skogström - 18 mars 2016 18:45

Idag skulle varit Jonas sista dag på jobbet inann han blir pappaledig lääääänge!!! hela 5 veckor! =D Valde att ta ut lite komp innan han startar pappaledigheten! =P Mysigt vi ska ha det hemma, om hans feber bara vill försvinna! Min förkyldning har ...

Av Malin Skogström - 17 mars 2016 12:13

Idag blir det god lunch på BC med mamma! Var tvungen att köpa regnställ till barnen. ? ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards