My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg under februari 2011

Av Malin Skogström - 2 februari 2011 12:35

Idag är det onsdag och jag går in i vecka 22, tiden går så himla fort...

Igår var det tänkt att vi skulle till Cissi men jag hade totalt glömt bort att jag skulle träffa Jonas bror och sambo, så det blev att vi for dit, ska träffa Cissi en annan dag som vi har bokat.. =D


Just nu sitter jag på jobbet igen som väntat, dagen idag har gått otroligt fort, har träffa chefen och vi har pratat om mina tider från och med nästa vecka.. =)

Jag ska ju flytta till Ögårdens förskola och då kommer jag att jobba 100 varannan vecka.. =) MEN... jag skulle prata med dem och säga att jag är "ledig" varannan vecka och se om det eventuellt behövdes förstäkrning eller om det behövdes vikarie på någon av förskolorna så skulle jag får första king och hoppa in =P


Idag ska vi åka till Matte och Mia för vi ska äta Chile con carne och det är ju såå himla gott!!

Jonas åt ju det första gången när vi var hos Linda i Skövde och då tyckte jag att han kan äta det igen =D

Han sa att det är något som han gör en gång om året  ;) hehe

Danne ska följa med oss dit för det var längesedan som han var ut någonstans...


Jonas kom hem med två bananlådor igår oxå, vilket var toppen då kan jag börja packa ner i vardagsrummet!! =D


Vi har packat ner alla barnkläder och grejor i i Ullaredsbag nu som bara står och tar plats tillsammans med spjälsängen! =P  men vi flyttar ju snart, (Hoppas jag!!)..


Sparkarna har blivit fler, igår när vi gick o la oss så var det väldigt livligt där inne... Ibland när man ser film får h*n för sig att röra på sig men oftats är det lugnt när det är filmtajm.. I helgen är det tänkt som jag kan förstå det att vi ska till Jonas mamma och  äta, Jonas som har bestämmt det =P


Näe nu ska jag ta mig en lite kopp choklad och slappa lite innan jag går tillbaka till barngruppen... Slutar tre idag för en gång skulle sååå himla skönt.. =)

Kom på att det eventuellt blir till att Boka vagenen idag när vi ända ska förbi Mia och plocka upp henne innan va far hem till dem.. =D Har ju redan bestämt vilken det blir men det har jag vetat sedan jag gjorde min praktik hos henne förra våren! =) Men det ska ju beställas in o grejor =P hehe


Men ha en bra dag allesammans!! =D

Av Malin Skogström - 1 februari 2011 12:15


Nu istter jag på jobbet och är äntligen tillbaka, kan inte säga att jag har längtat men jag tycker att det är såå himla skönt att få komma ut och hitta på något...

Kom till jobbet halv åtta och trodde jag skulle vara med småbarnen men fick veta att jag skulle vara med de stor barnen idag vilket var de bästa som de kunde komma på för min rygg är inte alls på min sida idag, den gillar inte mig alls, jag har så ont så jag tror det får bli lite lugnt på eftermiddagen och sen efter det blir det privatmassage av Jonas =D


I helgen var vi till mamma på lördagen och det var trevlöigt, blev lunch och efterrätt där, väldigt mycigt.. =) Jag tror klockan var närmare sex då vi kom hem och då satte vi oss och spela sällskapspel, det var tänkt att vi skulle göra det på söndage men vi gjorde det på lördagen skulle i alla fall vara vaken och vänta på att Matte och Mia skulle höra av sig, =) Vi skulle skjutsa hem ett par kompisar till dem. =)

När klockan närmade sig halv tolv började det klia i ögonen men som tur var så åkte vi och hämta dem halv ett, sen var det bara hem och somna på kudde direkt...


På söndagen så var jag till Birsta en sväng och träffa Majja, henne har jag inte träffat på väldigt länge så det var kul att ses.. Även där så dtötte vi på en del personer som man inte har träffa på väldigt länge en del trevliga en del mindre trevliga bekanta ansikten...


Ja men just det, fick ju Medecin för min sjuka, hade ju fått halsfluss därför som jag var hemma hgela förra veckan men jag fick penicillinet på fredaegn så nu sitter jag med det var dag, tre tabletter om dagen i tio dagar, inge kul alls, mår bara illa av dem men jag jobbar på i alla fall det är ju inte så att man inte är van vid att må illa eller så.. =P Hehe


I går var jag på Birsta med mamma och mormor sen skjutsade jag dem till stan och efter att Jonas jobbat klart så åkte vi och köpte lite grejor som vi behövde hem och till bebisen, vi köpte ett par bodys som var på rea på Cubus, så himla söta... =)

Vi kollade även efter en madrass till spjälsängen och lita lakan. =)

Sängklader har jag ju redan från Ullared..


Jag och Jonas åkte även till Willys och kollade efter lite bananlådor, men de var ju slut just då vi kom dit så idag ska vi åka igen, då har vi till och med lagt undan så vi kan få några att börja packa med.. =)


Ikväll ska jag träffa Cicci, hon ringde nyss och fråga om jag ville komma förbi senare, så jag och Jonas åker nog dit efter att vi ätit för att träffa henne och Gofisen Emilia!!! =D Har saknat dem såå himla mkt, fast det känns som att vi nyss träffades =P

Men det är lika kul att ses igen =)


Denna veckan är min sista vecka på Vibacke förskola på måndag blir det en ny förskola, eller rättare sagt den jag var på innan jag kom hit på, dit ska jag igen.. =)

Men jag har inte fått något schema än, men som det ser ut nu så tror jag det blir mellan 50-75% och då blir det varannan vecka om det är 50% och lite de andra veckorna, får se hur det blir får troligtvis veta imorn då chefen kommer hit.. =)


Näe nu är min lunchrast slut så det är dags för mig att kila ut och göra lite nytta, tror det blir utgång på gården för min del halt och glatt men det går väl. =P


Ha det så bra allesammanes! =)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards