My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Malin Skogström - 7 mars 2011 22:45

Påbörjade skrivning nr1: 18:46

Idag är det måndag men det vet nog de flesta redan.. Jag hade stängning på dagis, inte världens roligaste pass, men kom från jobbet en hel timme tidigare än jag hade räknat med =P

Helgen har varit ganska lugn men ändå kanske intensiv.

Kalas, tvättstuga,bortbjudna på middag och sen var vi till och med in och kollade på vilka lister som vi skulle köpa till sovrummet så nu är vi snart klar med det, har bara hållt på med det projektet ett helt år nu i mars!! haha!!

Men det var inte så dyra som vi trodde och vi har ju hela 6 meter kvar av en sort så vi köper samma som dem så blir det toppen!

Det är en jämn vecka och jag ska egentligen vara ledig, men de ringde in mig på jobb så jag ska jobba hela veckan, vilket kan vara bra, men jag tror inte att min rygg orkar med det tyvärr..


Ringde till vårdcentralen idag och berätta om min så kallade problem med både ryggen och jobbet, speciellt hur de går ihop..

Hon sa till mig att jag skulle sjukskriva mig sju dagar innan jag ens kom in till dem, men eftersom jag jobbar varannan vecka är det inte så himla lätt att göra det.. =P

Jag fick en tid hos henne på måndag om en vecka och då ska vi se hur vi ska göra med resterande tiden av mitt jobb för från och med måndag har jag bara 9 schemalagda dagar kvar på Ögården innan det är dags för mig att bli heltidsarbetslös..

Men det som de ville var att jag skulle prata med en sjukgymnast och rådgöra med henne innan jag kom in till dem så jag ska ringa henne/honom imorn..  


Nu sitter jag i soffan och kollar på Jonas när han spelar tv-spel tillsammans med Henrik. Jonas sitter här och Henrik hemma hos sig..


Om en stund så kommer Sandra troligtvis hit och skriver ner en massa instruktioner på en massa lekar som vi måste ha till nästa helg..

Då blir det 30års fest x 2!! =D Trevligt trevligt!!


Under veckan har vi även varit och hälsat på min kära mor och hennes sambo med deras lilla Maya. Hon är fortfarande otroligt söt, och jag längtar ännu mer tills våran lilla ska komma..

Men saken är ju den att mamma fick en snäll lite skit så jag och Jonas kommer att få den bråkigaste i hela Sundsvall.. =P haha, näe men det får vi väl hur det blir med den saken.. Är ju lite tid kvar, men nu går tiden fort, jag märker det när mamma säger att Maya redan är två veckor idag och då kommer jag på mig själv att det gått väldigt långt på min egen graviditet.. =)


Just nu är jag 25+5, tog lite nya bilder igår med som jag tänkte jag ska lägga ut..

Men frustrerad är jag nu i alla fall, Kan inte alls ha min egen vinterjacka och det finns ingen annan jacka här hemma som jag heller kan ha förutom Jonas jacka..

Det börjar bli lite jobbigt...


  











Uppehåll i bloggandet.....

















Påbörjade skrivning nr2: 22:43

Sitter och skriver sista tampen på den inlägget som jag började med för 3 timmar sedan.. =P haha

Jag var mitt uppe i mitt skrivande och då helt plötsligt stod det någon i hallen och jag flög upp en meter från soffan... Då var det Natalie, Mia och Mattias som kom förbi.. De hade vägarnaförbi och tänkte komma in en stund. =P

Vi började planera nästa helg lite och sen blev det spel för grabbarna och Natalie sen kom Sandra och peter och då satt Sandra med oss medans Peter hamna ute bland tv-spels nördarna =P


Nu har alla precis gått och jag ska hoppa ner i sängen och sova för jag ska ringa till sjukgymnasten imorn och se vad hon har att säga..

Sen ska jag jobba till fem.. efter det ska jag väl påbörja lite mer packning här hemma, får väl se hur det blir med den saken =P Kanske inte ens har orken till det.. Ryggen börjar att ge vika nu..


Det har hänt så himla mkt mer i veckan som jag inte kan skriva om just nu men jag kommer väl att göra det så fort jag känner att jag har tid till det...


Sparkarna blir bara fler och fler... just nu är det full håll i gång i magen.. Den lilla rör på sig som bara den när det har varit mkt folk i närheten och det sedan blir tyst eller tystare kanske man ska säga lugnare..


Näe nu ska jag bege mig mot sängen så jag får lite sömn inatt =D

Alla som läser får ha det bra!! =D


Inlägget publicerat 22:45

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards