My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg den 19 april 2011

Av Malin Skogström - 19 april 2011 19:45

Idag är det tisdagen den 19 april och jag har jobbat min sista dag för i år.. Det känns himla konstigt att säga det, men på samma gång väldigt skönt..

I helgen så har vi varit på kalas, sen varit till Sandra och Peter för något slag av fest liknande tillställning.. Väldigt trevligt =)


På söndagen så kom klev vi upp tidigt och jag var såå himla trött så runt tolvtiden fick jag ta mig en lite tupplur för att orka med resten av dagen..

Vid två tiden for vi in på fydlagret och kolla om de hade något kul, vi köpte tre böcker var.. =)

Efter det åkte vi ut till Sjösvedjan för att få hjälp av Henrik Jonas bror men även till att ta chansen och hälsa på dem, det gör vi så sällan.. =)

Det var himla trevligt, de bjöd på fika ute i solen, sköönt.. =D


När vi var på väg hem kom vi på att vi skulle in på Ikea en sväng innan vi for hem så det blev middag där. SKönt att slippa laga när man är så trött.. =)

När vi kom hem tog vi det lugnt och kollade på lite film inna jag kom på att det är dax för mig att sova för jag skulle ju upp och jobba på måndag morgon..


På morgonen var jag tröttare än tröttast.. Ville knappt kliva upp, men det gjorde jag och jag kom iväg itid oxå.. Jag slutade 12.00 då for jag till Mia en snabbis innan jag skulle träffa mamma och mormor i Birsta. Det blev som vanligt en fioka på Charm, men denna gången bjöd Tommy, mammas karl (min styvpappa) =P

Mitt i fikan kom jag på att det var ju längesedan som de var hem till mig och Jonas och åt eller hälsade på så de kom hem till oss efter att de var klar med sin lilla shoppingrunda, mamma hade köpt skor som hon ska ha på Mayas dop.. Jag har fortfarande ingen anning om vad jag ska ha på mig..

Men jag kommer kanske på något i sista minuten som jag brukar...

När de hade åkt hem monterade vi spjälsängen och ställde den på plats. Vi har även införskaffat oss en madrass till spjälsängen en kudde och en resesäng.

Men det är ju lite som fortfarande saknas, men det faller på plats till slut.. =D


Jag och mamma kom överrens om att vi skulle ta en heldag nästa vecka då det bara är jag och hon eller rättare sagt jag, hon och lillasyster. =P

Vi ska fara ner till Hudiksvall och shoppa lite, skönt att få komma iväg med bara mamma (lillasyster räknas inte än).. Jag vet en del saker som jag måste handla.


Idag var det minst lika jobbigt att kliva upp, men jag kom upp idag med. =P Men juag klev upp med känslan av att det här är sista dagen som jag behöver kliva upp tidigt för att jobba =P i alla fall på bra länge..

Det var en bra dag och jag slutade kl ett, sa hej då och trevligt sommarlov till eleverna och de lärarna som var kvar när jag gick =D

Det blev en snabb sväng till Mia, eller jag plockade upp henne och vi for på Erikshjälpen och en loppis för att kolla lite. Sen tillbaka till shoppen, innan det var dax för mig att åka hem och laga mat, med mig hem idag hade jag vyssanlusstassar från Brio, som ska sitta på fötterna på sängen =)

 

Jonas monterade fast dem tidigare efter maten.. Det börjar ta sig nu..

Inte så mkt saker kvar, sa även till Mia att det var dax för henne att montera upp våran vagn så vi kan hämta den och plocka fram babyskyddet (bilstolen) som tillhör.


Nu är det däremot dax för lite bilder, fick mig en rejäl påminnare om att det var längesedan som det lades utt något nytt. =P hehe skäms på mig.. Men här kommer i alla fall två bilder på magen som är tagna idag..

VECKA 32+6


      


Tack och hej för mig!! =P

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards