My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg den 4 maj 2011

Av Malin Skogström - 4 maj 2011 10:30

Idag går jag in i vecka 35.. Tiden går så himla fort, snart är det slut och då har vi en lite här hemma istället.. =D

Ska bli såå himla spännande.. =) Som mamma säger, hon är nyfiken på hur den lilla krabaten kommer att se ut.. =D men det är nog vi med minst lika mkt som hon om inte mer!! =D

Igår var jag till Frissan och fixade håret, men har inte tagit någon bild ännu och nu har jag lite av en morgonfrilla så det får bli bild senare =)

Efter att jag varit och fixat håret var jag till Cissi igen och gjorde mina naglar, det är skönt att ha kommit igång med det igen =)

Jag var väl klar hos henne runt tolv tiden strax före, då gick jag ner till Mia och hon började montera våran vagn som den lilla ska ha =D

Den är så himla tjusig =D Det som jag oxå fick med mig hem igår var:

Vagnen (såklart!)

Parasoll till vagnen

Spjälsängstäcke

Spjälsängsskydd

Mygg/sol-skydd, allt i ett

en söt liten katt-dinglis till vagnen

Babyskydd (bilstolen)

Skötväskan

känns som jag glömt något =P

men det var väl det tror jag, sen har vi ju en massa hemma som:

Babysitter

Badbalja

Skötbord med tillbehör (blöjor, tvättlappar, blöjhink, bepanten, babyolja, babylotion, nagelset, babyborste med kam m.m.)

Spjälsäng

Spjälsängsmadrass

Spjälsängskudde

Vagntäcke

Vagnkudde

Sängkläder till både vagn och säng

Vyssanlulltassar

Speldosa (mjukisdjur, giraff)

Filtar (ämnad endast för den lilla)

Nappflaskor

Bärsele

Handdukscape

Massvis med kläder, som vi fått från alla håll

Grejor som är på ingående är:

Babygym

Sängmobil

Snuttefilt


Just nu kan jag inte komma på något mer som vi har eller saknar. =P

Men det kommer kanske till mig senare =P hehe


I måndags så var jag till läkaren och berätta om min rygg och mina foglossningar med mera, det slutade med att jag fick en 100% sjukskrivning, vilken var väldigt bra, enligt min mening. Igår fick jag även det sista intyget som jag ska skicka till a-kassan, gällade mars, så jag kan få pengarna för de veckorna. Det är bara strul med a-kassan.

Det finns inge värre att ha och göra med, om man bortser från försäkringskassa, det är bara en massa strul hela tiden.. =P


Idag kommer Mia och plockar upp mig strax efter elva, vi ska på Jonas jobb och kolla lite grejor på henns bil innan vi ska fara på besiktingen i Sundsvall..

Jag sa att jag kunde följa med för hon tycker inte om att åka själv, då är det klart man ställer upp =D hehe


Efter vi varit dit så ska vi åka och äta lunch innan hon måste tillbaka till jobbet och jag måste på Birsta för att införskaffa mig en doppresent till lillasyster, det är ju dop på fredag! =)

Det som jag även tror att jag ska gör är att köpa en hylla med småfack som vi bestämmt att vi ska hänga i badrummet, så jonas får fixa det..


Men det som jag tycker är bäst av allt är att om vi har tur hinner vi till och med flytta innan den lilla kommer! =D Längar tills vi får veta mer! =D

Det är ju inte hela världen om vi inte kommer iväg just innan, men det skulle vara skönt.. =D


Näe nu måste jag gå och hänga upp tvätten och göra mig klar innan Mia kommer!

Ha en bra dag allesmmans, det ska i alla fall jag ha =D

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards