My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg den 17 augusti 2011

Av Malin Skogström - 17 augusti 2011 11:50

I måndags hade vi ny tid på BVC för Matilda. Det var även Jonas första jobbdag sedan han haft semester nästan hela sommaren.

Jonas skulle ta morgonmatningen av Snuttan kl sex ´men då sov hon fortfarande så han for på jobbet och jag och gumman sov vidare till åtta då hon vaknade och var hungrig, då hade hon sovit fråb elva kvällen före till kl åtta. =D Vilken skön natt det var =D

Jag klev upp matade gumman och gjorde lite i lägenheten, vattna blommorna, plocka undan i hallen efter att vi varit och fiskat hela söndagen så det var ju grejor över allt, påsar med kläder, fiskespön, flyväst och frysväskan med tinade frysklampar. =P


När jag började bli klar så jag på klockan att det började bli ont om tid så jag plocka upp Matilda och klädde på henne, drog på mig själv vettiga kläder och sen drog vi till stan. När jag sitter i bilen på väg in mot stan kommer jag på att jag glömt att äta frukost, hur kan man glömma en sådan sak? =P haha

Det är första gången jag gör det. =P


Väl inne i stan fick jag sitta ner två minuter sedan fick vi komma in. Det var vägning och mätning och lite surrande som skedde då =)

Vi började med vägning, Jonas hade gissat på 5300 medan jag höll mig på 5200, vågen stannade på 5280g. =) När det kom till längden var ingen av oss i närheten. vi trodde hon hade växt en halv centimeter som förra gången men inte då! Hon var hela 59,5 cm lång! Helt otroligt som hon växer, men det är ju bara bra! =D


På vägen hem stannade jag till På Jonas jobb och åt lunch med honom, sedan for jag till Mia och surra lite med henne om dopet och så. Vi kom inte fram till så himla mkt, men lita klokare blev vi i alla fall =)


Väl hemma gjorde vi inte så mkt, plocka undan lite till och sen badade vi Matilda och sen blev det kvällen för henne och mig =P


På tisdagen for jag till Timrå för att umgås med underbara Lenitha, vi surrade på, hon visade mig deras lägenhet och sen gick vi till TimråBo, då hon skulle välja tapeter..

Sen köåpte vi med oss lite lunch från Tiks hem till henne. När vi suttit en stund kom Majja och Hugge ner, då hade även de med sig mat från Tiks =D Väldigt komiskt att även de åt på samma ställe =P hehe =D


På kvällen kom snutten hem till oss åt och surra med Jonas, han ska komma förbi idag med, vet inte riktigt vad de är tänkt att de ska hitta på, men tror nog att jag ägnar mig åt en prommenmad då =)


Imorn ska jag på Ikea med Lenitha vi ska hämta lite grejor till henne och jag ska även in till stan en stund och hämts sidenbanden till dopklänningen =D Tror att de har kommit tills imorn, hoppas det i alla fall =D


Just nu sitter lilla gumman i babysittern och pratar med TV:en, slog på Askungen till henne och hon tittar och surrar för fullt med tv, hon har så himla kul där =D

Kul att hon är med så himla mkt nu, hon är otroligt stark i nackan nu oxå, så det börjar bli kul att hon inte vill ligga ner något mer, utan nu ska hon vara med, hon vill se vad som händer och sker! =D


Men nu är det dax för mig att fixa lunchen till Jonas han kommer hem om en liten stund =)

Ha en toppendag alla =D det ska vi i alla fall =D

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards