My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg den 17 februari 2012

Av Malin Skogström - 17 februari 2012 11:19

Nu har mormor flyttat till hospice som ligger vid Sidsjön, det blir ju lite närmare för mig, men det känns himla konstigt i alla fall för nu är det verkligen bara en liten bit kvar. Jag hoppas att hon klarar sig tills våran nästa lilla kommer men både jag och mamma tvivlar på det. Läkaren sa till och med igår att vi inte ska hoppas för mkt för hon kanske inte ens klarar sig till sin egen födelsedag den 14 maj.. Det är skönt att det äntligen är en läkare som kan vara ärlig och säga som han tror och inte koma med en massa undanflykter opch säga att det är svårt att säga eller att de kan man inte veta elle liknande!


Igår hjälpe jag mormor att packa det som hon ville ha med sig till sitt nya boende. Foton, kläder och lite annat. Blev en ikea kasse med kläder och två bananlådor med annat plock som hon ville ha med sig. Men när man väl plockade upp det så visade det sig att det var egentligen inte så himla mkt grejor..


När vi lämnat av henne och packat upp alla grejor till henne så åkte jag och mamma till hennes lägenhet och tömmde kylen och frysen och skafferiet så att maten som låg där inte ska bli gammal..



Matilda har kommit på hur man gör för att sätta sig ner från stående position vid bord eller gåvagnen eller liknade! =D

Det ser så himla roligt ut, hon reser sig upp mot bordet går runt ett varv sen släpper hon en hand och drar den mot golvet samtidigt som hon böjer på knäna och sen släpper hon handen som hon höll med i bordet och då trillar hon sista biten ner mot golvet =D


Och nu har hon fått upp farten på både kryp och gåvagn, hon skyndar sig efter mig om jag går ut i köket då kommer hon lika snabbt efter och ska kolla vad jag gör.. =P

Samma sak om jag skulle gå in på toa eller likande då kryper hon dit och slår på dörren.. =P hehe =D


De två små tänderna som hon har i nederkäken har kommit upp bra mkt nu så hon kan "gnaga" på morot, det tycker hon är himla roligt, om hon får bort något vill säga.. Hon fick även smaka kyckling igår, bitar från vår mat och hon åt o åt.. kunde inte sluta äta.. Blev rent av sur om hon inte fick fler bitar.. =P


Nu sitter hon på golvet bredvid mig och leker med sitt duplo, ska snart äta lite lunch innan det är dax för att sova sina två timmar mitt på dagen, så himla skönt att hon sover dem i sträck nu. Man hinner göra så himla mkt under den tiden =D om man är hemma vill säga. Är otroligt skönt väder på dagarna nu så då kan man passa på att ta en promenad då hon sover så bra.. =)


Vi har lagt ut vagen på blocket, det är ju några som har ringt på den, många som tycker att den är otroligt bra skick. Det finns även de som har kommit med skambud, =P haha Alltis lika roligt att se vad folk är villiga att ge för vagnen...


Hoppas bara att vi får den såld snart så att man inte behöver tänka på det sedan.. =)


Imorn ska Matilda sova hos sin mormor för första gången, och då kommer även min morbror samt mina två kusiner vara där så det blir fullt hus för mamma =P

Vi är ju bjuden på 30års fest imorn så det kan man ju inte tacka nej till =) Kommer att bli trevligt.. Hoppas jag i alla fall.. =)


Näe nu ska jag gå och fixa lunch till mig och Matilda och eventuellt till Jonas, om han nu slutar tolv eller hur de blir.. Vi får völ se om en stund =)


Hoppas alla får en toppenhelg.. =)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards