My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg den 26 februari 2012

Av Malin Skogström - 26 februari 2012 12:36

Tisdagen den 21 februari då fyllde min lillasyster 1 år! Kan inte riktigt förstå vart tiden har tagit vägen! =D Helt otroligt att hon redan är stora tjejen. Men det innebär ju att det inte är så långt kvar för min lilla stumpa heller..

Tiden går mkt fortare än jag hade räknat med...


Förra helgen hade vi skaffat barnvakt från lördag till söndag, min lilla mamma fick bli det =)

Vi lämnade henne hos henne på lördag vid fyra och sen for vi på 30 års fest. Robban fyllde år. =)

Det var en himla trevlig kväll. =) Synd att jag fick vara nykter på ännu en 30 års fest =( Men det kommer ju fler- =P


På söndagen kom vi till mamma vid tolv tiden och då var min morbror samt mina två kusiner från skåne där. De hade kommit upp för tt hälsa på mormor. De måste passa på nu medans de kan. Jag och Jonas har varit dit o hälsat på i veckan oxå, men man hinner ju inte varje dag.. Men man hälsar ju på så mkt man hinner =)


På måndagen hade jag trist så då for jag till mamma och bara surrade lite.. Kändes som hade både hon och jag behövde det. Så himla mkt som händer just nu så det är skönt att prata med någon som man känner att man kan lita på..


På onsdagen blev de ju så att vi hälsade på mormor tillsammans jag och Jonas och självklart Matilda. Hon tycker att det är så himla kul när vi kommer. Ja hon gillar väl att ha besök oavsett vem det är.. =)


I fredags var Jonas ut på stan och käkade med jobbet. Toyota bjöd på både mat och lite att dricka. =P

Så jag och Matilda fick en egen kväll tillsammans .. =) Mysigt mysigt!! =D


På lördagen, dvs igår var det dax för kalas.. Lillasysters 1 års kalas.

Det var jätte kul att se när hon fick äta tårtan själv och allt som man gör på ett kalas =D


Vi kom hem lagom till Melodifestivalen och som vanligt så att Matilda och kollade med oss. =) Hon ser alla låtarna sen tvärslocknar hon efter det.. Gohjärtat! =D


Hon var helt slut efter att ha härjat på kalas hela dagen, vissa gånger trodde jag nästan att Matilda skulle ta paketen från Maya och öppna dem själv =P hehe =D


Idag har vi plockan undan lite här hemma och gjort klart veckan "matschema" eller hur man ska kalla det. =)

Har börjat med något nytt nu, se om man kan hålla sig efter ett schema¨på maten, det är ju otroligt praktiskt. =P


Och nu har jag börjat på regelbunden halsbränna vilket inte alls är kul, det kommer oftast när jag kliver upp på morgonen och försvinner då jag äter men kommer sedan tillbaka lagom till lunch..

24+3 dvs jag är i vecka 25 på graviditeten. Det går himla fort just nu. Får väl se om de går lika fort resten av biten oxå.


Jonas har även tagit ut en pappadag i veckan igen så nu är han ledig måndagar varje vecka, fram till semestern. Skönt för honom =)


Jag har köpt första grejen till lillkillen i magen nu, Jag har ju fått en hel del av mamma men nu har jag köpt det första själv. =P

Jag och Danne var in på Birsta för att köpa MAyas paket io fredasgs och då var vi även in på IKEA där vi såg att de hade något erbjudande på spjälsäng, så jag och Danne gick och kollade det. Om man köpte en spjälsängsmadrass så fick man nämligen själva spjälsängen på köpet, och inte vilken som helst heller utan en HENSVIK. =D

Det är jag riktigt nöjd med kan jag lova så nu har de små barnen en varsin säng! =D


Näe nu ska jag snart gå och se om Matilda har lust att vakna =P

Har även lite bilder som jag tänkte att jag ska lägga in.. =)


   



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards