My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg den 25 april 2012

Av Malin Skogström - 25 april 2012 19:15

"As much death takes from us it also gives, it teaches us what’s truly important, like
giving back after a lifetime of taking, going after something we never should
have let go of or looking back on what made us who we are,  but sometimes the lessons learn after a person’s
death aren’t the ones we expected." DHW - S08E17


Igår kollade vi på depserate housewives och jag kan säga så att jag har aldrig tagit till mig det som händer på serien så speciellt mkt. Visst man dras in i serien och följer alla karaktärer som är med och man kan känna att man lider med dem eller glädjs med dem.

Men igår var det mest tragiska avsnittet. Hade det varit en helt annan tidpunkt så hade jag nog inte reagerat som jag gjorde. Men så är det ibland.

Det var begravnig för Susan's Mike och det var inte en liten stund av avsnittet som de var på begravningen utan hela avsnittet var baserat på själva begravningen, det gick jätte bra att titta på till en början, men när det närmade sig slutet och Susan skulle kliva upp och tala ut om Mike så brast det för mig, det hade det gjort hur som helst men eftersom jag själv ska på begravning nästa vecka och verkligen kan sätta mig in i hennes situation så känndes det himla jobbigt.

Det blev inte lättare heller utan när hon hade hållt sitt tal så skulle de bära ut kistan och då kändes det verkligen, till sist så fick man se då de la rosor på kistan och när den sänktes ner, jag kunde verkligen inte sluta.

Det var inte det att man tyckte det var jobbigt att se det, men det snurrar så himla många tankar i huvudet och man tänker själv på hur det kommer att bli nästa veckan då jag själv ska på begravning.. Det kommer att bli fruktansvärt jobbigt!!

Jag åkte iväg för att tänka på annat umgås med vänner och bara ta det lugnt och då blir man drabbad av en "begravning" som tur var bara på tv...


Jag går ju inte och tänker på det som hänt hela tiden utan det kommer till mig iblnad, för det känns fortfarande inte riktigt att hon är borta, men det kommer lite i taget och det kan vara väldigt skönt...

Men nu över till något annat!


Idag har vi varit hos barnmorskan och kollat hur det är med den li9lla krabaten i magen och se så att magen växer som den ska och så vidare. SF måttet låg på 31,5 cm och hjärtljudet låg på 144...


Efter det åkte vi och käkade lunch fick bli på ikea, lättast och billigast. =P

Jonas åkte tillbaka till jobbet så gick jag en sväng på Birsta väntade på att Mia skulle komma. =) Vi skulle kolla efter byxor till Natalie. Men innan hon kom stötte jag på Lenitha, Lex, Johanna och Elvira, de hade varit på drakborgen och gått en sväng på birsta när vi träffades så vi satt ner och surrade innan vi gick och tog en kopp kaffe. =)

Surrade på som bara den, Johanna berättade något väldigt intressant för mig om något möte som man tydligen kunde gå på inför förlossningen om man var orolig eller om man hade haft problem tidigare, kommer bara inte på vad det heter för tillfället, men jag ska kolla upp det. =)

Det är något som jag skulle vilja gör, tydligen så kunde man planera sin förlossning med dem så man inte stöter på alla dessa otrevligheter som man kan göra...

När alla hade slutat jobba kom alla till Birsta och mötte upp mig, det var Mia, Mia, Mattias, Natalie, Jonas och så självklar jag och Matilda. =) Vi gick och käkade onyttigmat på McDonalds, sen gick vi och kollade efter byxor till Natalie, men vi hittade ett par till Matilda som vi köpte. =P


 

Och jag är såååå himla sugen att gå på bio!!! Vill verkligen se den här filmen men vet inte riktigt hur jag ska göra om vi ska se den nu i helgen eller om vi ska vänta till veckan, jag funderar på om vi ska ta en kväll då vi går ut och äter och sen ser på bio och låter någon annan ha Matilda eller om det bara ska bli bio.. Det får vi bestämma när pengarna kommer =P

Det är det som får avgöra saken =)

Barnvakt är ju oftatst inget problem så det läser vi =)


Jag brukar vakna när Matilda vaknar på natten och säga till Jonas att han får kliva upp för jag har så otroligt svårt att somna om på natten om kag klivit upp sen har jag dessutom problem med ryggen så skulle jag inte få hela min natt i sängen så skulle jag inte klara av att vara aktiv hela dagen om man ska beskriva det så.. =)


Matilda är ju så himla söt, hon har ju börjat småprata, men det var ett tag sedan, men det blir bara mer och mer, frågar man henne vart lampan är så tittar hon i taket och pekar med ett finger och säger dää. =D Även när Jonas kommer hem från jobber skyndar hon sig ut i hallen och när hon se Jonas säger hon, pappa! Hon säger även ocka som menas docka och titta, eller om man busar med henne kan hon få för sig att säga bö, och sist men inte minst så säger hon MEH! Hon är så himla charmig! =D


Hon fick ju en fåtölj av oss i påskpresent och den står i vardagsrummet och när hon känner för det puttar hon fram den till tv:en och sätter sig ner för att kolla =P hehe Gohjärtat! =D

Det går så himla snabbt med allt nu att jag inte hinner med att tänka på den lilla som komma skall. Idag är det 49 dagar kvar och jag börjar känna att det kanske är dax att fixa lite grejor här hemma så att han kan få komma hem till ett klart hem, jag måste se till att packa en BB väska, kanske inte riktigt än men snart, jag måste köpa små blöjor, men eftersom jag inte vet hur stor den lilla killen kommer att vara vet jag inte vilken storlek som jag ska köpa..

Jag måste få hem täcket till hans spjälsäng så att jag kan bädda den, jag måste se till att tömma gardroben med Matildas gamla kläder och ta ner dem i källaren så jag kan få plats med allt annat som behövs, jag måste även plocka fram babygymmet, babysittern och se till att de finns på så lättåtkomliga ställen som möjligt utan att MAtilda kan klättra i det osv.. Ojojoj, det är lite att göra...


Jag har ju det mesta till lillebror redan men det finns i alla fall saker som jag måste köpa:

Spjälsängstäcke

Sängkläder

Babyskydd (köpa Mayas gamla)

Syskonvagnen (viktigaste delen)

Kan inte komma på så mkt mer nu, men vet att det är mer som jag saknar...


Näe nu ska jag gå och mysa med min lillagosfis inann hon ska sova för natten =)

Alla som läser får ha det bra! =)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards