My Alpha Lambda Iota Ny

Direktlänk till inlägg 1 november 2012

Valet av gudföräldrar...

Av Malin Skogström - 1 november 2012 10:45

Då var det dax igen att välja gudföräldrar, denna gången till Kaspian.

Till Matilda valde vi Jonas äldsta bror Henrik och Jonas mellersta brors sambo Mia.

Jag valde en och Jonas valde en, =P Lättare än så kan det ju inte bli =)

Det känndes som ett bra val då.. =)

Denna gången har jag valt Sophie som gudmor, finns verkligen ingen som skulle passa i den rollen bättre än hon!

Hon ställer verkligen upp i alltid trots att hon kanske inte alltid kan så finns hon där! Uppskattar det otroligt mkt!

Sedan tycker jag att få bli gudförälder kan bli en stor och betydelsefull sak, det beror ju helt och hållet på vad man gör det till.. =)

Sophie hör av sig, frågar hur Kaspian mår, kommer förbi för hon vill träffa honom (men givetvis oss andra med), kommer med småprester med jämna mellanrum. =) Hon ser Kaspian som sin lilla egna gobit! Det gillar jag verkligen. Jag tycker att har man fått privilegiumet att få bli gudförälder ligger det mest i deras ansvar att kanske höra av sig om de vill veta något eller träffa barnet!

Ja menar jag kan ju inte direkt jaga Sophie och be henne umgås med sin gudson! =P Så funkar det INTE tycker jag. vill hon träffa sin gudson så hör hon faktiskt av sig och säger det eller bestämmer det. ;)


Så gäller det väl i allmänt annars oxå. Jag menar vill man träffa någon engaerar mig sig väl och ser till att man verkligen träffas så gott det går i alla fall.  =)



Idag kommer "The Höglunds" hit och ska äta middag, Maria skulle komma lite tidigare så vi skulle få lite tid tillsammans, var längesedan som vi umgick nu känner jag.. Kommer bli trevligt, hon skulle åka hemifrån 10, så hon är väl här om en stund =)


Imorn blir det förhoppningsvis en vända till birsta, och tillstan på lördag, finns en del grejor som jag måste inhandla innan Johns kalas, farsdag och mitt kalas, samt dopet upp  på det. Ojoj, det kommer bli mkt att stå i nu i november och börjar av december. Det kommer att bli skönt att få komma iväg och åka ner till pappa samt resterande släkt. =)


Igår fick Matilda och Kaspian bada tillsammans för första gången, det var himla roligt tyckte Matilda, men Kaspian var inte lika förtjust då hon skvätta en massa vatten och skulle "leka" med honom =P blev ett kort bad för Kaspian.



Nu är det dax för mig att ta diken eftersom maskinen just blev klar, får se hur mycket hjälp jag får av lilla fröken idag, hon tycker det är kul att plocka upp, vilket inte är så lyckat då man ska fylla maskinen! =P

Ha en bra dag allesammans, det ska vi ha i all fall =)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Skogström - 20 mars 2016 09:43

http://nouw.com/mallutten   Kommer att ha allt på den här sidan from nu! Kika in vettja!! =D =D ...

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 21:33

Kod för att importera min blogg till Nouw: 2642691948

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 20:33


1 timmes mys! Släck alla lysen!! Tänk på våran jord!

Av Malin Skogström - 18 mars 2016 18:45

Idag skulle varit Jonas sista dag på jobbet inann han blir pappaledig lääääänge!!! hela 5 veckor! =D Valde att ta ut lite komp innan han startar pappaledigheten! =P Mysigt vi ska ha det hemma, om hans feber bara vill försvinna! Min förkyldning har ...

Av Malin Skogström - 17 mars 2016 12:13

Idag blir det god lunch på BC med mamma! Var tvungen att köpa regnställ till barnen. ? ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards