My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg under september 2013

Av Malin Skogström - 23 september 2013 09:59

Lämnade barnen tillsammans med pappan idag. Sedan åkte han till jobbeto jag till kvissle på jobb. Har lite rast nu innan jobb o lunch. Slutar halv fyra, då bär de av mot nästa jobb..

Av Malin Skogström - 22 september 2013 14:54

Ingen är bättre,
Någon är en bra vän men
Vem som helst är helt väck i huvudet och
Alla borde sluta lägga näsan i blöt.

Av Malin Skogström - 22 september 2013 12:09

..Panik inför lördag.
Vad ska jag ha för jacka ingen jacka? Jonas för skjorta o Vilka skor?

Kommer bli skönt med lite alonetime. ;)

Tillägnar en rad åt min kära smygläsare! ;) älskar att de tror man inte vet. :P

Ha en fortsatt bra söndag. Jag ska fortsätta jobba!

Av Malin Skogström - 21 september 2013 17:37

Kanske ska lösen skydda bloggen igen. Vem vill ha lösen??

Av Malin Skogström - 20 september 2013 23:02

Ojoj. Fått några trofasta följeslagare. Det känns himla tryggt! :)
Spännande att höra. Det här med att skvaller färdas fortast. Tror det är genom bloggar ja! Haha


Jag tycker det är jätte kul att se hur många de är som ägnar min blogg en liten stund på dagen. Är mitt tråkiga vardagsliv verkligen så intressant att det måste pratas om. Hmm. Det verkar ju så. Så jag antar att jag är ganska populär då då?? ;)

Idag har jag jobbat på ett av mina favoritställen. Det i kvissle. Älskar det. Även fått i uppgift att läsa en bok av dem. Spännande. Den läser jag så ofta jag hinner..

Är snart klar med doppresenten för ett dop jag inte ska på. Men det är klart att Lilltjejen ska få ett paket av oss. Så kul. Ska lämna det till vår lilla budbärare i veckan.
Nu ska jag försöka sova. Har hela helgen och lite till framför mig med en himla massa jobb!! ;) ;) så skönt.

Det här med mammaledighet är skönt, men vad skönt Det är att få komma ut bland vuxna oxå! :)

Matilda fick blanda egen lelle idag. Hon hällde upp vatten, räknade skopor med pulver samt räknade hon o till fyra medans!! :D

Imorn är de tänkt att jag ska börja 9, men behöver bara vara redo att åka då. De ringer mig när jag behöver komma. Gissar att det blir runt lunch! :)
Men får betalt från 9. ;) gilla gilla. Mer tid för barnen!! :) :) :)

Äh, god natt!! ;)

Av Malin Skogström - 20 september 2013 21:44

Sitter med min älskade man o hans "nakne broder" o dricker kaffe o äter.muffins Så mysigt!!! :) :)

Smsar även med en vän o försöker.bestämma träff. Går inte så bra. Jag jobbar, hon är ledig. Hon jobbar, jag är ledig. Haha går bra Dethär!

...

Av Malin Skogström - 20 september 2013 20:29

Pretty Little liers...

Av Malin Skogström - 17 september 2013 07:54

I söndsags kväll hade Matilda 38,5 i feber och då ville hon sova redan kl sju så de fick självklart göra!

Igår när Jonas vaknade då hade han 38.5 i feber så han fick vara hemma från jobbet.. Matilda hade samma då hon vaknadem tur att jag bytt bort lite pass på jobbet så jag är ledig i två dagar nu, annars skulle jag jobbat igår och idag.. men nu blir det imorn och på onsdag istället, blir en massa sammanhängande dagar istället. =)

VI gav Matilda alvedon och försökte ha henne stilla vilket var lättare sagt än gjort. till slute bestämde vi att jag o Kaspian skulle åka och umgås med Maria med barn samt Lenitha med barn och det var nog en bra ide, Matilda fick sova ordentligt på dagen vilket hon sällan gör. =P

Mot kvällen hade hon 39,1 så då fick hon äta en massa glas till tv och se om det skulle skjunka, Även jonas hade närmare 38,5. Inge bra det här.

SJälviskt som det låter så MÅSTE jag verkligen vara frisk för jag MÅSTE kunna jobba till helgen. =/ Har en fruktansvärt lång helg framför mig, men ser fram emot den i alla fall.

Börjar på torsdag då jag ska träffa en kille jag är kontaktperson åt och efter det ska jag jobba till 19.

fredag ska jag vara på särskola i kvissle hela dagen och när jag slutar där ska jag diekt till BErforsen o jobba till 19.

Lördagn och söndag är långpass 9-19

Måndag ser ut som fredag hela dagen i kvissle sen till bergforsen till 19.

Tisadagen har jag bara ett korr pass 15-19 så då kan man kanska ta det lite lugnt. =P

Jobbar även onsdag och torsdag med korta pass, sen är jag ledig för en kort semesterhelg för då bär det av till sthlm!!


I helgen som var så skulle Jonas bror med familj att komma som jag fattade det i alla fall, deras dotter säljer jultidningar så vi skulle ju kolla om det fanns något kul! =) Men har fortfarande inte hört något från dem så jag vet inte när det blir av, får väl bli efter stockholm, känns inte som att det finns så mycket tid för det nu heller, med tanke på att både Jonas och Matilda är sjuk och jag skajobba så himla mycket.


Jonas frågade mig häromdagen varför jag bakade och lade i frysen, det är ändå ingen som kommer och hälsar på oss, och det kan han nog ha en poäng i. Jag kan inte minnas sist det var någon som kom och hälsade på oss utan att ha en anledning, dvs, kalas eller lämna något eller hämta för den delen.. =( Jag tycker det är himla synd. Nog för att det kanske är lite jobbigt att ta sig hit men någon gång i alla fall, det skulle vara roligt. Säger självklart inte att alla är likadana. Det finns ju undantag. =)


Idag regnar det, det bara öser ner. Får bli en innedag idag, inge kul dag alls, alla måste försöka bli friska, jag vill egentligen inte vara hemma börjar känna av min hals så jag har börjat kurera mig så jag ska slippa bli sjuk.


Jag hade tänkt att jag skulle försöka fortsätta med planeringen av min 25års fest som kommer att inträffa snart. Har gjort en ganska bra planering gäller bara att få till det så som man vill ha det. Tänkte ha en tema fest. Kommer bli så himla bra!! =D (hoppas jag) Vi har redan fixat barnvakt till dayumet då det gäller samt det allra närmaste som jag vet ska komma har fått datumet, men jag ska skicka en offeciell inbjudan nu till helgen måste bara knåpa ihop något bra! =)


Nu ska jag gå ut till Kaspian som sitter i soffan o myser, ska även vänta på att de andra två stollarna ska vakna då de fortfarande sover, men det kan de behöva! Hoppas de blir friska snart. =)


Ha en toppendag! Det ska vi försöka ha i alla fall!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards