My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg under september 2013

Av Malin Skogström - 16 september 2013 22:21

"Du måste ge upp det liv du planerat för att kunna leva det liv som väntar på dig."
- Joseph Campbell -

Av Malin Skogström - 13 september 2013 19:53

...tycker jag är ett bra tecken! =D

Jag träffade min nuvarande man på det datumet, fast en annan månad och ett annat årtal. =P

Idag är firar vi 6 månader som gifta och det gör vi med lite hemmagjord mjukglass och en film. =)

Myspys, glassen är snart klar så då blir det snart film =P


Matilda har inte sovit något alls under dagen idag så hon blev trött ganska tidigt, hon bad om att få lelle och sova mammas säng vid sju. (hon brukar inte vilja sova före åtta) Så när hon för en gång frågar kan hon självklart få det! =) Hon somnade innan hon ens druckit all välling! =P

Kaspian sov bara 1 timme drygt och han valde att få sova tidigt han med =P


Imorn är det lördag och vi ska äta tacos tillsammans med vänner, kommer bli himlarn trevligt! =)


Dage idag bestod av en tur till lenitha, luncha, sedan for jag och barnen på coop i birsta för att handla lite inför imorn, vilket gick toppen eftersom Kaspian sov hela tiden =P hehe


När jag kom hem var det en tur med den lurviga lilla bollen som gällde. När jag kom in gjorde jag klart middagen och sen var det bara att invänta mannen i huset! =)


Vi ska till stockholm på bröllop (ja jag skriver om det igen) om 2 veckor, jag akn inte fatta att det är så himla nära! =D

Vi ska bara hitta hundvakt sen är allt fixat o klart, ja förutom att Jonas inte har något att ha på sig kanske! MEn jag sak på Birsta med mamma till veckan så då kanske vi kan hitta något som matchar min klänning. hoppas jag i alla fall. Köpte ju min klänning för längesedan, har använt den en gång sedan jag fick den och jag vill bara ha den igen!!! =D


Nu ska jag se till att göra klart det sista med glassen så vi får mysa lite! Inte så ofta man hinner med det! =D

Ha en fortsatt trevlig fredagen den trettonde för det ska vi ha i alla fall! =D

Av Malin Skogström - 12 september 2013 11:46

Blir ett kort inlägg då jag ej har så mkt tid innan jag ska hinna äta lunch med Jonas och sedan jobba 2 timmar och sen ska jag hem och gå med hunden inna jag sak iväg på nästa jobb =P Massa farande, men jag kan lova att det är värt de! =D (Tur man har bil o körkort)


Lämnade barnen kl 9 i morse, gick då även igenom deras lådor och kollade vad som skulle hem samt vad som skulle tillbaka så att det finns extra kläder ifall det skulle hända något =) Kaspian växer ju så himla fort nu!


Lite bilder var det ja! Här kommer dem! Ha en bra dag! =)


Min älskade man och våra två små hjärtan! (Långhårig??) =P


Cissi och hennes goa tvillingar när de var på besök! =)


Våran lilla lurvboll sover väldigt roligt! hihi



Såhär somnar Kaspian då han är trött och förkyld! =P hihi



Matilda den lilla solstrålen!! =D


Busigare barn får man leta efter! Alltid något nytt på gång! =D <3


   

Av Malin Skogström - 11 september 2013 13:02

Idag har jag hunnit med en hel del. =)

Lämnade barnen på dagis kl 9, träffade då en gammal bekant som jag surrade med en stund himlnarns trevligt, ska väl ta o åka dit på fika någon dag. hennes sambo bjöd in hela familjen sist Jonas hjälpte han med bilen =)


När jag kom hem städade jag undan leksaker och bäddade alla sängar samt vattnade blommor innan jag körde en sväng med dammsugaren. Sen kom jag på att jag ville ju baka så varför inte passa på att göra det innan jag ska på jobbet =P

Jag gjorde chokladsnittar, rulltårta och då vart de lite äggvita över så det vart maränger oxå! =)


Sen gjorde jag lunch till mig o Jonas, förberede även min middag som jag ska ha till jobbet =)

till slut så gick jag en sväng med vovven såklart! =) Har köpt någon sorts balsamspray till honom, så nu ska han väl bli snygg! =)


Idag fick jag sms från bibloteket i Timrå om attt min bok som jag beställde på fjärrlån har kommit! JAg måste bara åka dit och hämta den så jag kan börja läsa, så som jag har längtat efter denna bok!!


Jag ska vänta på posten sen åker jag iväg och fixar så jag kan få den och sen tror jag att det blir ett litet stopp hos Fru Jalonen en sväng innan jag ska åka och jobba.


Allt går så himla bra nu och det känns så himla skönt! =)

Söker jobb en massa fast att jag har en massa jobb redan =P

Jag behöver fler! =P hehe


O vi ska snart till STOCKHOLM!!! Vi sakanr er där nere!! Bara så ni vet!! Vi längtar verkligen tills vi ska komma ner! Vi måste åka ner oftare säger vi jämt men nu kanske vi kan göra det.


Vi ska neröver i oktober och november så då kanske vi kan stanna till och ses en stund. Men först måste vi veta om det blir en långresa eller inte. =P


Snart är det även säsongspremiär av Greys Anatomy. som jag längtar till det med!! haha

Jag och Lenitha har bestämt att vi ska ha onsdagsmys då det äntligen börjar. =)


Nej! Nu ska jag göra mig klart vänta på posten och sen åka!!! ha en bra dag allesammans! =D

Av Malin Skogström - 8 september 2013 18:11

Idag är 7e dagen i sträck som jag jobbat. Kan säga att det.blir påfrestande när man har så.många olika jobb. Men vad gör man inte för att hitta det man trivs med! :D
Hade inskolning på en särskola i torsdags och fredags. Hur kul som helst. :) hoppas de ringer till veckan igen. Har även fått en super bra boktips. Ska börja läsa nu i veckan. Så fort den kommer! :D
Längtar!!!
Har även fått alla papper så jag kan komplettera min ansökan till skolan! :) många bollar i luften nu.. Kul!!

Näe nu ska jag gå ut och plocka på mig en stor påse äpplen från trädet på gården..
Ha en fortsatt trevlig kväll! :)

Av Malin Skogström - 5 september 2013 16:12

Idag började jag 8.00 i Njurunda. På nya stället som jag blir inskolad på nu. Spännande! Det är på en särakola.
Slutade där 14.30 Åkte till stan. Lånade en bok och åt mat nu har jag precis kommit till nästa jobb. Väntar på att de ska komma dem så jag får.börja ;) sen kommer jag hem till barnen lagom då de ska sova.. Tråkigt att inte hinna se dem så mkt. Men skönt att få jobba! :) :)

Av Malin Skogström - 4 september 2013 15:02

.. Det har vi alla. Men vad funderar man på??

Idag har jag.många tankar som sprider sig genom mitt huvud o min kropp. Jag tänker så mycket att jag inte riktigt vet hur jag ska skingra alla tankarna. Vad ska man tänka på först, hur mycket energi ska man lägga på varje enskild tanke?

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards