My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg under januari 2014

v.4

Av Malin Skogström - 20 januari 2014 12:34

Idag är det dubbeljobb och sedan stor handling!
Jag skulle vilja ha ett större kök!!
Ja får väl se vad veckan har att erbjuda mer än jobb, jobb o jobb. O personalmöte. :-)

Av Malin Skogström - 18 januari 2014 10:43

Fortsätter snöa, känns som att det aldrig kommer att sluta. Men det gör det väl förhoppningsvis snart. Segt att sopa av bilen flera gånger om dagen. :-P
Är lika nyfiken varje månad när jag väntar på lönebesked. Ska bli så spännande o se vad som ska hamna på mitt konto!! :-D
Jonas har äntligen fått iväg alla papper till a-kassan så snart får han väl veta vad han får. Oxå spännande att se.
Sitter på jobbet just nu och har lite.tid över.
Är inne på dag 6/19 men det går bra än så länge. Det är inte jobbigt än. Får ändå morgonen med barnen och nu när de har vattkoppor även en stund på kvällen. Innan de ska sova! :-)
Igår såg jag o Jonas den nyaste Disneyfilmen "frost" och jag gillade den verkligen! :-D

Hänt på senast tiden?
Jadu, rensat o fixat hemma. Skulle behöva ett förråd till..
Köpte ny tvättmaskin så slängde ut den gamla.
Ska rensa förrådet nån dag, är så himla mycket grejor där nere som.absolut inte behöver vara där! ;-)

Av Malin Skogström - 17 januari 2014 11:06

Blir bara fler o fler..
Båda barnen har fått vattkoppor.
Matilda säger att hon är pricksjuk. Hehe..
Idag jobbar jag till 19. Men blir nog en lugn kväll då det är fredag o allt. Ikväll blir det mys med två myssjukabarn! :-)

Av Malin Skogström - 16 januari 2014 15:25

I lördags var vi på stiftelsen. Mamma bjöd! :-) igen! ;-)
Tack!!!
ÄLSKAR MIN NYA KAMERA!!! Älskar att Jonas fick mig att köpa den!!! Den äe helt otrolig!!!
Lite bilder från mobilen, på sidan, rätt håll eller upponer. Blir spännande.
Sitter på jobbet nu o kollar på fotboll. Spännande!!
Min provanställning går ut idag, dvs från o med imorn har jag en fast tillsvidare anställning på 50% !!!! Yaay!!! :-D

Har snart jobbat 4 av mina 19 dagar i rad. Bara 15 kvar. ;-)

Nu återgå till jobbet. Alla får ha en fortsatt trevlig kväll!! :-)

Senaste funderingen: Förnya soffan?? Färg o form??? Soffbord???

Av Malin Skogström - 11 januari 2014 12:33

Installerade comhem paketet igår o kan säga att det är väldigt bra!! :-D
Matilda har fått se Disney junior och hon har sett nyare avsnitt av tingeling.
Idag ska underbara barnen äntligen få åka lite pulka! ;-)
Matilda älskar verkligen snö. :-)
Imorn ska svärmor bjuda på lite gomat igen! :-D bi ska även byta julklappar med Jonas bröder med familjer.
En av bilarna har dessutom gått sönder så vi måste klara oss med en. Men tror att det går bra. Är dock den lilla bilen. Men det fixar sig säkert snart! ;-)
Idag ska jag och mamma på äventyr. Först ska vi äta tillsammans och sen.blir det konsert! :-D
Matilda har börjat hämta min telefon för att få ringa till en massa människor. ;-)
"mamma, jag vill ringa mommo/moffa/maya/fammo. :-P
Kaspian är så go, han har börjat kliva upp o komma in till oss när han vaknar på morgonen. :-)

Av Malin Skogström - 9 januari 2014 20:10

Första veckan med jobb går bra hittills. =P Har bara skurit mig i handen, rivit av halva nagelbandet och bränt två fingrar.

Förkyldningen börjar avta, är lite täppt emellanåt och jag har ont i huvudet i pricip var dag, men jag tror att det börjar bli ganska tomt i bihålorna. =D =D


Igår var en tuff dag på jobbet, men sådana dagar kan man oxå men jag överleved! =P

Idag har det varit lite lugnare och imorn ska det förhoppningsvis bli ännu lugnare! Hoppas jag i alla fall, sen är jag ledig helgen, hela lördag och hela söndag, men sen är det dax att jobba tre långa veckor! 9-16/19 i 19 dagar!!


Blir inget långt inlägg tänkte att jag skulle få lite gjort här hemma med innan jag ska varva ner i soffan en stund och bara slappa innan jag ska sova. =P Börjar halvåtta imorn har en del förberedelser att stå med innan skolan börjat kl 8.


Ser fram emot lördagen i alla fall!!! =D Du o jag mamma!!

Ha en fortsatt trevlig kväll allesammns! =D

Av Malin Skogström - 5 januari 2014 20:10

Idag är det jag som har datorn för en gång skull. =P

Jonas han kollar på Hockey så då kan jag ta äver datorn en stund, sitter o kollar efter lite fina lyktor att köpa hem, men jag hittar då sjutton inga som jag tycker passar med dem jag har eller så kostar de shortan istället.

Imorn är min sista lediga dag på lång tid! Eller ja, kanske ska räkna med att jag är ledig 4 dagar varje månad.

Jag jobbar som vanligt fortfarande på två jobb och jag trivs med båda, men till slut så kommer det bara finns ett av dem kvar =P och då får jag se hur jag ställer mig till det. Vet heller inte hur länge jag kommer att ha den ena tjänsten, förhoppningsvis tillräckligt länge för att få ihop tillräcklingt många timmar! =P

Jonas fiskar fortfarande efter jobb, han har många krokar ute, men det är många som vill avakta tills slutet av januari då de vet hur året ser ut- Får se hur det blir för honom i framtiden!


Idag har vi varir på Rusta, Ikea och Coop, vi har handlat lite reajulsaker samt att vi köpte en ny stol till Kaspian, det är på tiden att han får en egen juniorstol, Han tar Matildas hela tiden och det gillas inte av henne, så nu efter många om och men så fick han en egen stol. och han tycker om den, han verkligen älskar den, han sitter mer än gärna i den istället för en babystol, =P


Idag har ingen av barnen sovit på hela dagen, Kaspian brukar sova en timme mitt på dagen, men inte idag och det har gått så himla bra. Han är lite i mellanfas, är han hemma kan han låta bli att sova, men är han på dagis måste han sova. =P Samma sak gäller för Matilda, men hon är ju dessutom ett helt år äldre!


Hon pratar o pratar o pratar, det finns inget stopp på henne, hon kan prata om en sak sen byter hon ämne o pratar om något annat. Hon tycker nog det är himla kul! =P


Imorn ska jag överväga om jag ska köpa två lyktor som jag såg idag eller om jag ska låta bli, har köpt så himla mycket på senaste tiden. =P

Men det är verkligen kul att kunna göra det då vi inte tidigare kunnat göra det.

Igår beställde vi även comhem-paket med kanaler och bredband eftersom Telia inte kan erbjuda lika bra internet så bytte vi nu när de dragit om vårt hus till ett comhem hus. I slutet av veckan så kommer allt vara fixat skönt!!

Får vi se om vi gillar TIVO eller inte.


Dessutom har jag beställt lite grejor från Ebay som förhoppningsvis kommer snart, innan sista januari skulle de komma, men de får gärna komma tidigare! =D

Lite grejor till kameran samt grejor till barnens rum, får se om det är så bra som det verkar..


Näe, nu ska jag fortsätta med min storrensning av grejor! Blir mycket attt kasta samt köra på skroten. Kommer bli skönt då allt är klart!! =D


Ha en fortsatt trevlig kväll!!

Av Malin Skogström - 4 januari 2014 19:24

Är just nu någon hästserie på barnkanalen. Så fort hon hör intro springer hon till tv:n.
Idag har vi badat och jag har aldrig sett Kaspian så vild. Han skulle inte vara i famnen, han skulle inte hålla hand o han ville inte ha hjälp om han.ramlade till o vi trodde han skulle hamna under vatten, då sparkade han med benen och armarna och tog sig upp själv. Så himla kul o se!! :-D

När vi kom hem fortsatte vi rensa o dona här hemma. Gjort om på barnenS rum o rensat i köket. Så här blev lite av resultatet. :-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards