My Alpha Lambda Iota Ny

Direktlänk till inlägg 4 november 2014

Höstblåsor

Av Malin Skogström - 4 november 2014 10:20

Igår ringde dem från förskolan och säger att Kaspian har händerna samt fötterna fulla med blåsor. Så jag åkte dit och hämta hem båda barnen. Tog en tripp in till vård centralen för att kolla vad det var och hur smittsamt det var. För säkerhetens skull. Det visade sig vara höstblåsor och det var inte mer smittsamt än en helt vanlig förkyldning med snuva! Men jag håller dem hemma idag med tänkte jag för säkerheten skull. Vill inte att andra barn ska bli smittade.


Det syns verkligen inte på ungen att han är sjuk. Han är lika trotsig som vanlig om inte värre till och med. =P

Mitt tålamod prövas verkligen just nu.

Igår bakade vi lite fika som vi kommer att bjuda på då jag fyller år. Kommer inte att bli något speciellt bara lite drop in fika för dem som känner att dem vill komma! =)


Håller på att möblerar och möblerar och möblerar om hela tiden inne på barnens lek rum men även deras sovrum, det finns fasiken ingen bra lösning på hur det står bäst, jag kan inte bestämma mig och Jonas kan inte bestämma sig, men det blir nog bra till slut. hoppas jag i alla fall!


Idag är det föräldrarådsmöte och jag som är representant för Matildas avdelning ska självklart gå dit, kan bli spännande och se vad som sägs. =)


Imorn ska jag jobba men vill ha barnen hemma lite till ifall dem skulle smitta. Så vi ska kolla med farmorn om hon vill ha dem en liten stund då det inte riktigt går ihop för mig och Jonas om dem ska vara hemma. =P


Nu ska jag se till att starta en film till barnen medans jag gör i ordning lite lunch till oss alla =)


Även att vi fortfarande inte har några kanaler, Com hem är lite jobbiga just nu, vi har varit utan kanaler sedan förre söndagen och det är fortfarande inte löst, men det blir väl snart hoppas jag på det med =P


Nu blev det massa text, men det kan bero på att jag skriver på datorn för omväxlingens skull, haha! =P


HA en bra vecka allesammans!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Skogström - 20 mars 2016 09:43

http://nouw.com/mallutten   Kommer att ha allt på den här sidan from nu! Kika in vettja!! =D =D ...

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 21:33

Kod för att importera min blogg till Nouw: 2642691948

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 20:33


1 timmes mys! Släck alla lysen!! Tänk på våran jord!

Av Malin Skogström - 18 mars 2016 18:45

Idag skulle varit Jonas sista dag på jobbet inann han blir pappaledig lääääänge!!! hela 5 veckor! =D Valde att ta ut lite komp innan han startar pappaledigheten! =P Mysigt vi ska ha det hemma, om hans feber bara vill försvinna! Min förkyldning har ...

Av Malin Skogström - 17 mars 2016 12:13

Idag blir det god lunch på BC med mamma! Var tvungen att köpa regnställ till barnen. ? ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards