My Alpha Lambda Iota Ny

Direktlänk till inlägg 21 maj 2015

Sms

Av Malin Skogström - 21 maj 2015 07:23

Ett sms är något man kan raffsa ihop i förbifarten. Ett samtal måste man ta sig tid till att ringa vilket jag tycker visar mest engagemang? Visst kan jag svara på sms nån gång ibland men om det står saker där som jag inte tycker att jag kan eller vill svara på då gör inte jag det. Men jag har inga känslor som irritation, agg, besvikelse eller liknande bara för att jag avstår att svara på ett sms. Jag tycker inte mindre om den här personen för det! Vill man hålla kvar en vän, engagerar man väl sig lite till?
Finns inga kvar på hur en vänskap skall förhålla sig, finns inga regler att följa, finns inga rätt eller fel.
Om det är så angeläget att få tag på mig då får man väl skicka igen eller ta sig den tiden att ringa ett samtal.
Jag finns ju kvar, jag har ju inte försvunnit? Jag kan ha en jobbig period just nu men det betyder inte att jag vill prata med varandra en om det.
Är det så himla svårt att skicka ett glädjande sms? En glad nyhet, något positivt? Ja, tydligen!
Ett sms med frågan hur mår du eller hur är det, är så himla kränkande då man mår som sämst!!!
Om man vill någons bästa kanske man inte ska gå o gömma sig eller dra sig undan, vad gör det för personen som mår skit???

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Skogström - 20 mars 2016 09:43

http://nouw.com/mallutten   Kommer att ha allt på den här sidan from nu! Kika in vettja!! =D =D ...

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 21:33

Kod för att importera min blogg till Nouw: 2642691948

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 20:33


1 timmes mys! Släck alla lysen!! Tänk på våran jord!

Av Malin Skogström - 18 mars 2016 18:45

Idag skulle varit Jonas sista dag på jobbet inann han blir pappaledig lääääänge!!! hela 5 veckor! =D Valde att ta ut lite komp innan han startar pappaledigheten! =P Mysigt vi ska ha det hemma, om hans feber bara vill försvinna! Min förkyldning har ...

Av Malin Skogström - 17 mars 2016 12:13

Idag blir det god lunch på BC med mamma! Var tvungen att köpa regnställ till barnen. ? ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards