My Alpha Lambda Iota Ny

Direktlänk till inlägg 8 juli 2015

Inget tålamod

Av Malin Skogström - 8 juli 2015 16:06

Igår fick jag hoppa in och jobba extra. Tjejen som jag jobbar med har blivit heltidssjukskriven, med orsaker som inte hör hemma här. så jag fick hoppa in extra igår, var tänkt att jag skulle jobba halvdag eftersom jag egentligen är ledig så har jag ingenstans att ha barnen, men tur hade jag som har mamma nära och var ledig så hon kunde ta barnen. Blev ingen kortdag, dagen slutade 18, och då hade jag en stund att resa hemmåt oxå, så innan jag var hemma efter att jag hade hämtat barnen hos sin mormor var klockan närmare 20. Inte nog med det utan jag satte mig och gjorde lite justeringar på sommarschema för det blir inte riktigt som vi tänkt oss nu när en av oss som skulle jobba i sommar inte längre kan, men det är ju sånt som händer, inget man kan hjälpa, det är bara helt fel tidpunkt =P Men det ordnar sig alltid, det har det gjort förr! Snart har jag jobbat på samma ställe i två år! firrar tvåårsdag nästa vecka! =D Jag har varit med om både det ena och det andra när der gäller kollegor, schema och andra ändringar.


Men idag har jag varit hemma hela dagen och fixat med saker som behövs att fixas, fixat med lite presenter inför kommande event och födelsedagar. Jag har ringt städfirman och bokat klart, jag har packat en del saker på barnens rum. Jag och barnen har även hunnit se en hel film, båda barnen satt still igenom nästan hela filmen, kaspian somnade till 10 min men annrs såg dem hela Röjar Ralf! =D 


Imorn blir det en tur ut till söråker, barnen ska få vara med Jalonens barnen medans vi mammor får lite egentid tillsammans, det kan behövas, inte bara för min del. Ser fram emot imorn. 


Nu skall jag laga lite mat till dem små vildingarna innan dem blir sura o griniga. Sedan ska vi ta oss en lååång prommenad med dem två odjuren till hundar, dem behöver komma ut! 

Kanske får bli en tur då vi har regnkläder på oss om regnet håller i sig. 


Alla som läser får ha en bra dag! Det skall jag försöka ha i alla fall! =D

Den här rutan här nedanför, där det står: dela inlägget på facebook. Känns ju inte onödig på min blogg. =P haha

Jag är såååååå nöjd utan det! =D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Skogström - 20 mars 2016 09:43

http://nouw.com/mallutten   Kommer att ha allt på den här sidan from nu! Kika in vettja!! =D =D ...

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 21:33

Kod för att importera min blogg till Nouw: 2642691948

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 20:33


1 timmes mys! Släck alla lysen!! Tänk på våran jord!

Av Malin Skogström - 18 mars 2016 18:45

Idag skulle varit Jonas sista dag på jobbet inann han blir pappaledig lääääänge!!! hela 5 veckor! =D Valde att ta ut lite komp innan han startar pappaledigheten! =P Mysigt vi ska ha det hemma, om hans feber bara vill försvinna! Min förkyldning har ...

Av Malin Skogström - 17 mars 2016 12:13

Idag blir det god lunch på BC med mamma! Var tvungen att köpa regnställ till barnen. ? ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards