My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg den 14 november 2015

Av Malin Skogström - 14 november 2015 22:18

November, dvs igår.

Då var det på dagen 6 år sedan jag och Jonas träffades, och det vill vi såklart fira, lite. Så vi bestämmde oss för att vi skulle ha barnvakt, gå ut o äta, mysa på tillsammans ensama. Vilket är ett bra val att göra nån gång ibland!

Att lämna bort barnen för att få till till sig själv eller sin partner är det bästa (enligt mig) för ens förhållande, eller i vårt fall äktenskap (värsta fina orden)

Men vill man kunna hålla det på en "vuxen" nivå nån gång ibland, inte bara när barnen har somnat eller när dem är på sina rum o leker, utan tid att spenderea på ENDAST varann! Superbra!!!


Lämnade Matilda hos moste Maya och mormor, hon trivs som fisken i vattnet där. Kaspian hade själv valt att få sova hos kusinerna Filippa och Natalie. Han var sååå nöjd när jag lämade honom och han var minsann lika nöjd när jag hämtade honom, just för att han hade haft det såå bra! =D Stort tack till barnpassning så att jag och min man kan få ägna oss åt varann för en stund!


Igår gick vi ut o käkade, 3 rätters på ett av våra favoritställen. Lika mysigt som vanligt! Lika nöjda med maten som vanligt! 

När vi kom hem kröp vi ner i soffan och kollade på tv och bara myste!!

Idag, tog vi såklart en VÄLFÖRTJÄNT sovmorgon, vaknade till strax före sju, men somnade såklart om, det fanns ju inga barn som hade vaknat. halv tio kände jag att nu var det dax att kliva upp, så det blev en dusch, fruskost i soffan (vilken ALDRIG, eller SÄLLAN händer) Sen begav vi oss till Birsta, både jag o Jonas behövde vinterskor. Så vi spenderade förmiddagen med lite egentid på olika affärer och sedan en lunch i ensamheten, innan vi begav oss för att hämta barn # 1, minstingen (än så länge). 

När vi plockat upp honom begav vi oss genom dimman och Sundsvalls stad åt helt annat håll för att hämta barn # 2.

När vi kom till mamma hade och ordnat middag och barnen lekte på en stund innan vi begav oss hem.

Väl hemma avslutade vi dagen med lite film och soffmys. 

EN mycket välspenderad dag om jag får säga det själv. 


Nu sitter jag här i soffan och har just kollat på schema inför näst kommande skolvecka, finns en hel del att göra, men inget som jag inte klarar av. =P 

Tycker det känns jätte kul med teckenspråket nu när det flyter på så himla bra!


Imron blir det kalas för Matilda igen, hon har fått många nya kompisar på nya dagiset, vilket jag tycker är helt underbart! Kommer bli super, kalaset är på drakborgen(lekland för barn inomhus) , längensedan vi var där nu så det är väl dax, ska ta med lillebror oxå så han kan leka av sig lite han med! =D


Bebis: går in i vecka 22 på tisdag. g¨fort, fort, fort nu.

Känner rörelser och sparkar regelbundet nu, varje dag, dick olika tidpunkter, beroende på hur jag spenderat min dag! Barnen är helt utom sig av msyighet för att det skall komma en bebis. Dem ska säga godnatt till bebisen i magen, dem skall puss på den och dem är så himla försiktiga! ÄLSAKDE UNGAR!!!

Nu ska jag bege mig ner för trappen, göra mig klar för att krypa ner i en nybäddad säng!! Bästa som finns!!! 


HA det bra alla som läser! 

Det ska vi minsann ha!!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards