My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg under november 2011

Av Malin Skogström - 21 november 2011 07:30

Längesedan jag skrev nu och det kan ju bero på att jag inte känner att jag har tid längre, men ibland måste man ju kunna skriva som nu, då jag klev upp före Matilda så jag skulle hinna duscha innan hon vaknade. Hon har inte vaknat än heller, men hör hur hon småhostar inne från rummet, synd om lillhjärtat...


Vad har hänt den senaste tiden då?

Jo, Matilda har blivit sjuk och därefter smittat mig, jag har fyllt år, jag har börjat plocka fram julsakerna men inte riktigt allt än, lite i taget..


I helgen som varit så hade jag gjort smörgåstårta till alla som skulle komma på kalaset, men sen samma dag som de var kalas så var de ingen som kunde komma, jag tycker personligen att det är OTROLIGT dålig stil att höra av sig samma dag o säga att man inte kommer... För jag har stått och räknat med ett visst antal personer då jag gör smörgåstårtorna, men sen om ingen kommer då har jag ju gjort alldeles för mkt! Vilket blev resultatet denna helgen..

Från Jonas sida var de hans mamma och en av hans bröder som kom och hans farmor. Men den adra brodern med familj kom ionte, de hörde av sig en timme efter att jag bett alla komma o säger att de inte kommer?! Gör man så?


Från min sida var det Mamma, Tommy, Maya, Daniel (såklart, han fyllde ju oxå år) Mormor, Halv-faster, halv-farmor o -farfar.

På söndagen var det kompis dag då har jag bara bjudit vännerna. De ENDA som kom var Annica, Jonnhy och Tristan...


Jaja, men jag hde trevligt med dem i alla fall, men jag tycker att det är otroligt dåligt att göra så i alla fall!


Imorn händer det något väldigt spännande som jag har sett fram emot väldigt länge! =) Men jag kommer inte att tala om vad det är inte idag i alla fall =D haha =D Så alla nyfikna själar får hålla sig en dag till =P hehe =D


Idag ska jag och Matilda åka för att hjälpa Mia och fixa lite inför julskyltningen i Timrå. Det kommer att bli toppenbra! Om man har möjligheten att komma förbi så gör själklart det! =D

På lördag mellan 11 och 15. =D Toppen toppen!!


Näe nu ska jag gå och hämta lilla skruttan för jag hör hur hon ligger o små pratar med sängmobilen! haha Rolig tjej det där! =)


Hoppas alla haft en toppenhelg!! =)

Av Malin Skogström - 1 november 2011 14:31

Idag är det den 1 november vilket innebär att det är 18 dagar kvar tills jag fyller år. Det känns inte som det. Varje år har man längtat och varit spänd och tyckt att det är kul, men det känns inte så i år.. =)

Nu har man en liten att tänka på istället, så då tänker ma inte så mkt på sig själv.. =P


Helgen i snabba drag...


Fredagen spenderades hos mormor och sedan hos mamma som bjöd på middag, blev en otroligt sen kväll, men det var en himla trevlig kväll.. =)


Lördagen var vi hem till JOnnhy och Annica, de har ju flyttat nu så vi var dit och kollade så att allt gick som de skulle och sen var det dax för hockey på kvällen, Timrå VANN.. =) Vi kom hem väldigt sent även då.. Men eftersom det är gångavstånd så gör det ju ingenting =P


Söndagen var vi bortbjuden till Majja och Alex på middag, det blev en himla trevlig dag med umgänge, kortspel och annat kul.. =)

Då åkte hem hem lagom till halv åtta så Matilda skulle få somna sin vanliga tid i sin egen säng.. Hon måste ju göra det oxå, inge bra om man rubbar på hennes rutiner för mkt!


Igår var det inte helg men drar i alla fall i snabba drag vad som hände, lillebror kom förbi han hade varit och handlat lite mjölk till oss, efter det for vi till Matte och Mia, åt lite middag och umgick, hämtade även våran borrmaskin så vi kan borra upp hyllorna och tavlorna i lägenheten =) Vill få det klart så vi kan fota den och slänga ut dem bilderna här då den är helt klar =)


Idag har jag inte gjort så himla mkt, haft otroligt ont i magen så jag har mest legat still på antingen golvet med Matilda eller i sängen då hon sovit, men nu sitter jag och måste försöka bli lite bättre... Ikväll är det ju Hockey igen..


Vi har fått bilderna från Babyfotograferingen nu så jag tänkte lägga ut dem här, för jag tycker dem är så otroligt fina! =D

Det var himla kul upplevelse och det är defenitivt något som jag gör igen! =D


Även att det är Matildas 4 månadersdag idag! Stora tjejen blir helöa fyra månader! Helt otroligt vad tiden går fort, kan inte förstå vart den har tagit vägen =)

Hon kan ju sitta själv på golvet nu och både jag och Jonas är så himla glada så fort vi ser att vårat lilla hjärta gör framsteg! =D


Till helgen så ska jag och Jonas gå ut och äta för vi firar 3 år tillsammans nästa helg, och då hinner vi inte fira så det får bli nu! =)

Det kommer att vara en barnfrikväll, vet inte hur jag kommer att ta det, om det kommer att vara jobbigt eller om det  kommer att vara skönt =P Det får jag se på fredag... =) Så vi kommer att ha barnvakt från fredag kväll tills lördag morgon.. Det blir även första natten borta för henne och första natten utan henne för oss, om man inte räknar med första natten på sjukhuset!


Näe, nu ska jag se till att göra lite nytta innan sambon kommer hem! =)


Ha en toppendag allesammans!


Njut lite av bilderna som jag har att erbjuda ! =)

 

Grattis på 4 månadersdagen Matilda!! =D Mamma och pappa älskar dig! och är Otroligt stolta över dig!! =) <3


 


Bilderna från Babyfotograferingen! =)

 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards