My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg under december 2015

Av Malin Skogström - 31 december 2015 11:23

2015

Året som gått har varit både bra o dåligt. 

Jag har mått både bra o dåligt. 

Jag har gått framåt men samtidgt känns det som att jag har stått stilla vissa stunder.

Jag hade en väldigt tuff period i våras som gjorde att jag total-krachade känslomässigt!!

Det var väldigt tufft. Alla runt omkring hade märkt det men inte jag själv. Många asspkter som spelade in i det men jag tog mig ut på andra sidan och i o med krachen kände jag ett stort behov av att rensa bland mina "så kallade" vänner, vilket gav ett bra slut resultat.

Inte för att jag gjorde någon speciell ansträngning för att välja bort, jag valde helt enkelt att inte höra av mig till människor, jag höll mig för mig själv, det fanns dem som höll sig kvar, fortsatte hålla kontakt med mig trots att jag inte var speciellt duktig på att svara själv. Så när jag väl kände att jag klarade mig ur den jobbaiga period som det  var så visste jag klart o tydligt vilka vänner som fanns kvar där för mig! Vilka som hade valt att hålla fast vid mig trots att jag kanske var på väg bort. Dem som kämpaade för att få vara en del av mitt liv. Det är jag fruktansvärt tacksam för, nu är det min tur att vårda den vänskapen! o jag kommer att göra det såååå himla bra!! 

Tack till alla som funnits där för mig i ur i skur o väntat på mig! Nu vet jag vilka jagk an luta mig mot då det är svårt, nu vet jag vilka som vill vara en del av mitt liv. Nu vet jag vilka som är värd min energi!!


Men året har oxå varit bra! Vi fick något som vi väntat på väldigt länge, ett plus på stickan, vi fick ett positivt besked, det beskedet har jag kunnat leva på länge o gör det än!

Vi har flyttat till hus, vilket bara visat sig vara toppen, jag har bundit nya bekantskaper, jag kom in på teckenspråks-kursen, jag fick mitt första fadderbarn! Supergulliga underaba Grim som dessutom har sin ettårsdag idag! Stort grattis till gokillen som numera blir lite av en storkille =D


Jag ser verkligen fram emot året som komma skall, ser fram emot vad det kommer att ha med sig. Nu när jag har en helt annan syn på livet så tror jag att det bara kan bli positivt! Vi har mycket att se fram emot under det kommande året. Saker som jag verkligen längtar efter med förtjusning! 


Jag hoppas att alla som läser kommer att ha en superbra nyårsafton och en underbar fortsättning in på det nya året!


Ikväll blir det brakmiddag med trerätters tillsammans med underbara vänner med familjer och så lilla gudsonen såklart, vill inte misas 1årsdagen! Ser fram emot ikväll, taggad som bara den! Kommer bli en superbra kväll o natt!

Nu ska jag ta mig en lite powernap, kan vara behövligt då vi ska vara vaken länge o jag numera kanske inte orkar med det på tanke på den "lilla" mage som jag numera fått!!


HA en underbar kväll alla vänner, trogna läsare, samt ni som fortfarande inte vågar erkänna att nu läser, men jag gillar er ändå!! Vet att nu finns där! SÅ därför sänder jag en god tanke! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 

Av Malin Skogström - 26 december 2015 21:01

             

Av Malin Skogström - 26 december 2015 20:38

Jaha, då var det den 26 december och julhelgen är så gptt som över. ;) snart i alla fall.

Vi firade julen hemma, tillsammans med min pappa och Jonas mamma, o barnen såklart! Men så himal skönt att vi inte var fler än så. uppskattar en lugn jul! Med familjen!


Pappa kom i måndags och vi har umgåtts en massa och känns jätte kul! imorn, ska han dock åka hem o barnen tycker inte att det ska bli så himla kul, men dem får vinka av honom vid tåget och dem tycker det är himla kul att få se tågen =)


Idag var vi till Birsta, kollade lite på rean och köpte lite pennor som jag kan ha till mina målarböcker som jag fått i jul! älskar dem! så himla kul!! =)


Vi stötte på en av Kaspians faddrar, hen hälsade, men gick bara vidare.Kan inte förstå varför. Jag trodde helt ärligt att hen ville vara delaktig i hans liv, men just nu känns det inte så. Kunde åtminstonde frågat hur det var med honom eller sagt hej till honom.

Vem vet, hen kanske inte hade tid. Jag tycker i alla fall att lite engagemang kan man väl, det gäller ju ett barn.



En av dem stora frågorna just nu är namn, men det finns även en till som jag har snurrande i mitt huvud och det öär Fadder, faddrar!!!???


Jag tycker det verkar som att bli vald till fadder uppfattas olika av alla. Men enligt mig så är det ett tecken på att man vill att den här personen skall vara en del av barnets uppväxt eller att barnent ska få ta del av den vuxne som man valt, finns där för barnet lika väl som finna där för den vuxne. Ett stöd och en trygghet åt båda hållen. MEN om man nu inte har samma inställning kanske man ska kolla upp vad föräldrarna har för förväntninga på en om man får frågan. Eller så struntar man i det o gär som man själv tycker passar. 

Jag tycker att det är kul att få vara fadder till Grim. Mitt första fadderbarn! Gulle!! 

För mig är det en stor sak, jag kommer att finnas där, oavsett vad jag o Lenitha kommer att ha för relation så kommer jag ju inte låte det påverka mitt och Grims förhållande!!

Jag kommer inte sluta bygga på det och förhoppningvis kommer inte han heller att göra det när han växer upp. Jag kommer vilja finnas där!


Jag tycker att om man får en så fin fråga kan man väl ta sig tiden att engagera sig lite, kan ju jag tycka i alla fall. 

Jag vet vem jag har som fadder, jag har stenkoll på dem och vet att dem finns där. Undrar hur många det är som egentligen har det! 


Hur väljer man en bra fadder??

Tror inte att det finns någor bra svar på det! Man väljer dem som man känner kommer att passa bra, eller kanske till och med kommer att göra en stor skillnad på om dem finns med i livet eller inte. 


Hur är man en bra fadder??

Finns väl inget bra svar på det heller, men att finnas i barnet liv, inte varje dag, men lite i alla fall. Om man vill såklart, man kan ju absolut inte vara där om man inte vill, men då kanske man inte ska ta på sig ett sådant fint kärleksfullt åtagande om man inte kan vårda det lite i alla fall. 


FADDER!!

VAd innebär det för dig???

Av Malin Skogström - 20 december 2015 21:20

Barnmorskan i fredgas var jätte bra, inga problem alls,Barnmorskan var inte det minsta orolig för min graviditet. Lika många centimeter som veckor! Känns jättebra! Hjärtljud låg på 148. vilket oxå är superbra!!


Idag är det nedräkning som börjar på riktigt! idag är det 99 dagar kvar tills beräknat, men det vet man ju aldrig när det blir! =P


Imorn kommer pappa, barnen längtar som dem spricker! Så spännande! 

Nu ska vi se film o mysa i soffa, njuta av lite semester och ledighet!

Ha en strålande 4:e advent!

Av Malin Skogström - 18 december 2015 16:37

Första plagg från vän! (Lenitha) <3
Första pyjamas från mig. :-D

Spännande att inte veta kön!!!!

Av Malin Skogström - 17 december 2015 17:52

Älskar min underbara klass i teckenspråk. Så underbara människor. :-P
Igår hade vi lite glöggmysa innan var vi ut o åt middag tillsammans. Mysigt! Lite julavslutning!! Tack för en trevlig kväll.

Av Malin Skogström - 10 december 2015 15:43

Från den senaste veckan.
Från idag och nu vecka tillbaka! :-)

Inte min ljusstake, men sååå snyggt dekorerat!!!

Av Malin Skogström - 7 december 2015 13:50

Är vi här igen!

Ultraljudsundersökning av Kaspians urinvägar o njurar.
Nu ska dem väl kunna se hur dem tänker göra med det lilla problem son han har. Håller tummarna för att få veta något snart!!!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards