My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg under juli 2015

Av Malin Skogström - 30 juli 2015 21:59

Här kommer ett oskyddat inlägg med förklaring till varför jag har valt att skydda några inlägg.

Jag har saker som jag behöver skriva av mig och det gör jag bäst på bloggen därför får dem vara lösenskyddade!


Idag har jag jobbat hela dagen, det har gått jätte bra. Nu sitter jag och kollar på Pretty Litte Liars medans jag skriver, det går inte så himla bra, försöker höra det på tv, samtidigt som jag försöker skriva så nu lägger jag ner det här bloggandet och kollar endast på TV. 


Snart är Juli slut! känns som det aldrig kommer någon sommar! 

Alla som läser får ha det bra! =D

Av Malin Skogström - 30 juli 2015 21:34

Känner att jag vill kunna skriva av mig lite samtidigt som jag inte vill att ALLA skall veta riktigt än!

Jag och Jonas har sagt länge att vi vill ha ett tredje barn.

I november 2013 slutade jag med mina p-sprutor. vilket är första steget till att kunna bli gravid igen =P

Min mens kom inte, det tog tid, vi blev otåliga, men läste även på att det kunde ta tid för mensen att komma tillbaka efter att man fått p-sprutor en längre tid. 

I oktober 2014 kom mensen (trodde jag i alla fall) så självklart vänade jag att den skulle komma 1 månad senre, men ingen mens kom och jag blev lite halft frustrarad, vill att det skall funka, så då blir man lite 2down2 vid motgångar. det tog 2 månader innan det kom mens igen, positivt. mensen var äntligen på väg tillbaka. 

Nu visste jag att den kom, började kartlägga den för att hålla koll på hur lång mens cykel som jag hade, det visade sig att den var ganska lång. 

Så nu när mensen äntligen kommit kunde vi förslka bli gravid på riktigt!

Det gick månad efter månad och ingenting hände! När man har försökt länge och ingeting händer börjar man tappa lusten och hoppet om att det någonsin skall hända något. 

Sommaren kom, jag började jobba mindre, vi fick kom igång med packningen för en kommande flytt, jag kom in på teckenspråksutbildningen och jag hade fullt upp med att planera min framtid, men roliga saker som komma skall!


Så mycket spännande som skall hända så när mensen blev 2 dagar sen tänkte jag, äh, den har varit oregelbunden länge, den är fortfarande det. 

Söndag 26/7-15: Mens 3 dagar sen, tankarna var, den borde komma nu, vart är den??

Måndag 27/7-15: 4 dagar sen, tankarna, kanske dax att göra ett test och kolla om mensen är sen elle rom det kan vara så att jag är gravid.

Hade test hemma som jag köpte in vid tidgare tillfällen från "billiga-tester". 

Kissade i mugg, stoppa ner testet och väntade 2 min.......

....

....

...

DET VAR TVÅ STRECK!!! POSITIVT!!?? kan det verkligen stämma?? Neeeejj, så kan det inte vara det måste visa fel, jag gör såklart ett till för att vara säker. 

samma procedur, kissa, sticka, vänta....... POSITIVT!!! men VA!! kan det verkligen vara så???

Hm, jag som är orolig, nojjig, inte säker på att jag kunde tro på dessa två testen valde att göra ett till senare på dagen, samma procedur, kissa, sticka, vänta..... Även detta POSITIVT!!!! Jag skeptisk, nervös, vet inte rikigt vad jag ska göra.

Åkte till ICA tänkte att deras test är med korrekt och kommer dessutom visa antalet veckor, om jag köper ett digitalt, vilket jag valde att göra..

Så änne en gång samma procedur, kissa, sticka, vänta.... 3 minter denna gång.. såååå långa minuter!!!

Testen som dök uop var: Du är Gravid! Bara att börja inse fakta. 4 test kan ju verkligen inte ha fel??!!

Torsdag 30/7-15: Idag bestämde jag mig för att jag ville blogga lite, kommer at lås på inläggen för att det är så tidigt än så jag vill inte gå ut med informationen än, om beräkningarna stämmer så är jag i vecka 6 (5+2) just nu!


Jag är glad, känner äntligen!! Jonas är glad, vi är båda väldigt glada att det äntligen händer. 

Kommer att komma med uppdateringar, mest för att jag själv vill komma ihåg den här graviditeten oxå och bloggen är en superbra plats till det. 


Idag har jag haft väldigt ont i magen, liknande mensvärk, det skall vara helt vanligt har jag läst, kallas växtvärk. så då känns det som att det är på väg på rätt håll! Nu blir det en dag i taget! =D


Slut på hemligheter! För denna gången! 

Av Malin Skogström - 30 juli 2015 10:35
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Malin Skogström - 29 juli 2015 20:57

Bara för att vi kan!!

Av Malin Skogström - 29 juli 2015 07:38

Idag blir det en sväng till stugan, jag ska lämna barnen hos mormor. Eftersom både jag o Jonas jobbar två långa dagar tors, Fre skall barnen få vara med hos mamma två dagar, dem skall till och med sova borta.
Så jag o Jonas blir lite barnfria från i eftermiddag till fredag kväll då vi med ska sova i stugan till lördagen..
Vi passar på att gå på bio när vi väl är barnfri. :-) Ska bli mysigt att få lite egentid, jag o Jonas.
Tur att mormor och Sara kan passa barnen. :-)

Nu ska jag ta en dusch innan. Barnen skall bada! :-)
Ha en bra dag alla läsande?!!

Av Malin Skogström - 27 juli 2015 15:30

I lördags var det dax att åka till Furuvik, barnen hade sett frsm emot det så länge, nu var det äntligen dax! =D

Vi tog massa bilder, vi hade massor av kul och vi fick med oss massor hem! 

Det var en superbra dag i stora drag, ska lägga upp lite bilder vid ett senare tillfälle, just nu har jag inte tillgng till hårddsiken där dem ligger.

Kom äntligen hem från stugan igår, inte för att det varit dåligt att bo i stugan men hemma är ändå alltid hemma. 

Jobbade under hela den regnigaste dagen på året, helt otroligt, det tog aldrig slut!! 

Nog om det! 


Jag började dagen med knepiga känslor och en gnutta oro (många anledningar) men allt eftersom dagen gått har den bara blivit bättre och bättre, jag o barnen åkte till affären förrut, dem var såååå himla duktiga så dem fick med sig en varsin tidning hem, lyckliga barn, nöjd mamma! 


Nu är det snart dax för oss att bege oss igen, med tanke på hur länge vi bott i stugan så finns det liksom inte så himla mycket mat hemma, alltså får det bli till att vi äte ute! Kan vi behöva, umgås lite alla fyra utan att tänka på all packning som står upp längs med väggarna, vi är även på jakt efter ett utebor för att kompletera våra utestolar som vi varit och köpt. Längtar så jag spricker efter att vi ska flytta, men det ät minsann inte så långt kvar, den här veckan är den veckan som jag jobbar mest på under hela sommaren, om man inte räknar med midsommarveckan. och då har jag enda bara tre arbetsdagar den här veckan! =P


På lördag ska vi åka och sätta upp staket på vår nya baksida. Skall även montera upp studsmattan så att det är klart när vi ska flytta in, kul för barnen att kunna ha den klar så dem har något att göra medans vi ska köra massa flyttlass, fast det kommer nog inte bli så himla många lass, vi har ju tillgång till garage och förråd just nu så det kommer i princip bara vara möblerna, kläderna och lite grejor från köket! =D


Nu ska jag se till att göra mig klar, jag och barnen skall möta Jonas halv fem. =)


Alla som läser får ha en bra dag!!! Det ska minsann jag ha!!! =D

Av Malin Skogström - 26 juli 2015 12:25

Som firar sin bröllopsdag idag!!
?

Av Malin Skogström - 25 juli 2015 22:40

Behöver inte säga mer!!!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards