My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg under maj 2011

Av Malin Skogström - 30 maj 2011 20:44

15 dagar kvar till beräknat datum! =D Inte långt kavr nu, men det kommer väl snart hoppas jag, börjar bli jobbigt nu mot slutet.. Men verkar och sammandragningar håller sig runt hörnet, de kommer och går som de vill, stör när man minst anar det... =P hehe


Vi kan ju göra en lång sammanfattning av vad som hänt i helgen.. Det var otroligt längesedan som jag skrev nu men jag har verkligen inte haft ro att sitta ner o ta det lugnt och rensa tankarna!

Nu sitter vi här och tar de lite lugnt har varut några hektiska dagar.. Men de kommer ju en lång helg snart =)


I fredags så var vi till Sandra och Peter, vi var ditbjuden på middag eftersom Kicki och Lars skulle komma upp från Borlänge (de bor utanför, men jag kommer säga borlänge ;)) De hade med sig sina två undebara hundar, otroligt fina båda två.. =) vå åt grillat och bara myste på.. =)

Det blev dock en tidig kväll, vi kom hem runt halv elva, men det var skönt att komma hem i tid för en gång skull =D

På lördagsmorgonen ringde Bea och lät hysterisk i telefonen, hon var på Ullared och jag hade bett henne köpa lite könsrelaterade kläder, hon hon visste inte vilken färg, eller vad jag gillade och om det dög, det som hon köpte och en massa, till slut kom vi fram till att hon fick fria händer att välja vad hon ville och det skulle bli toppen!

Runt tolvtiden for vi till Mia och kollade in deras nyinvigning, de hade gratis ponnyridning och de bjöds på fika med mera.. =D Det var såå himla trevligt =D

Efter vi varit där en syund for vi ut till Jonas morbro som bor i Söråker, med oss hade vi hans mamma och hans andra morbro. =P Det blev lite fika och småprat sen var det dax för oss att åka igen =)

Tillbaka till shopen och hämta våran kamera, fara vidare ut mot njurunda för att träffa mamma, tommy, lillebror och lillasyster, men även MIN morbror som farit hela vägen från Åstorp, med sina två pojkar för att hälsa på mormor som ligger på sjukhus..

Jag har inte träffat dem på väldigt länge så det var väldigt roligt att få träffa dem nu! =D JAg sa att han måste komma upp då det är dop, och han sa att han fick se, han skulle byta jobb mitt i sommaren vilket gjorde att han förlorade sin semester.. =( lite synd, men han får komma en annan gång eller så får vi fara ner =D

Ligger inte så långt från pappa så dit kan man alltid fara när man hälsar på pappa =D

Största anledningen till att han kom upp var som sagt för att mormor ligger på sjukhus.. Otroligt tråkigt och ledsam historia det där..

Mormor var dålig en längre tid och hade problem med magen båed det ana och det andra, till slut fick hon tid hos doktorn och han trodde det var magsår, men mormor blev bara sämre och saämre... Till slut tvingade vi in henne på sjukhuset och akuten för att de skulle kolla vad det var för fel på henne.. Det visade sig att hon hade tappat väldigt mkt blod pga det som hon hade i magen, men de visste fortfarande inte vad det var..

Mormor blev inlagd på sjukhuset!

De gjorde en gastroskopi ner i halsen på henne för att kolla magen och se vad det var som spökade på henne..

Det visade sig vara en tumör i magsäcken. Men de kunde inte avgöra om den var god eller ond. Det skulle de skicka prov och se vad det visade..

Dagen efter fick hon göra röngten och se om det fanns någon annan stans än magen, men som det verkade så hade hon klarat sig undan det.

Hon blev utskriven och fick komma hem.. Vi var på dop, m,m.

Mormor började bli dålig igen så denna gången ringde vi ambulans och skicka henna på sjukhuset. Denna gången hade hon oxå tappat en massa blod så hon fick nytt..

Inlagd på sjukhuset igen, för en massa prover och röngten, denna gången skiktröngten.

Var då in till henne och hälsade på och hon berättade att de hade hittat svamp i magen och att cansertumören (vilket visade sig vara ond) hade spridit sig till levern..

De skulle se om man kunde operera bort den, men eftersom den spridit sig kund de inte göra det så då bestämmde de sig för att hon skulle få strålning och cellgiftsbehandling..

Men till slut fick man ett vettigt svar drån dem och de sa att de enda som de kunde göra var att se till att blodet håller sig på topp och kopplar in en slang i bröstet på henne där de ska medecinera henne och därefter får vi se hur hon reagerar på medecinen. Och beroende på hur hon tar behandlingen får vi se hur länge till som hon lever för det enda som de kunde göra var att försöka bromsa det, men det kunde tyvärr inte bota henne helt.. Vilket suger! Urtråkigt, irriterande att det ska hända, känns för himla hemskt att veta att ens mormor bara har en viss tid kvar att leva och de kan inte ens säga hur länge!! Usch o fy för CANCER!!!!

Lång men tråkigt historia..

Åter till våran helg.. Vi var ju till mamma och co där var vi till klockan närmade sig halv tolv, då var de dax att röra sig hemåt, men först blev det en tripp till Sjösvedjan, vi skulle hämta lill-Mia. =)

Vi var hemma runt ett, men kom i säng ganska på en gång,..

På söndagen så vaknade jag till av ett sms, men kände hur trött jag var och orkade inte svara, sedan ringer det, och jag som fortfarande var trött, tryckte bort samtalet, men då säger Jonas, gullig som han är, du vet om att det ringde eller hur.. Jag bara titta på honom, =P men fik till att ringa upp den här personen och de visade sig vara Majja.. Medans jag pratade med henne klev Jonas upp och duscha och sen gjorde han en frukostmacka till mig! =D Såå himla gulligt, de var ju morsdag o allt!! =D hehe =)

Vid elva for jag på Birsta för att träffa Majja som hade en stund över, jag hade till halv två på mig, vilket jag trodde att hon minst oxå hade, men det visade sig att hon bara kunde ses till kvart över tolv, vilket var otroligt tråkigt för det är sååå sällan vi ses så hade uppskatatt den där extra timmen med henne men men..

Då bestämde vi att vi skulle ses i veckan istället, men det känns som att inga dagar vi försöker ses på passa, Man engagerar sig för mkit för att ses känns lite väl jobbigt det, men det kommer väl hoppas jag..

Hon sa att ja men vi ses ju i alla fall på bröllopet, vilket kommer att bli toppen, men så tänkte jag, kommer vi inte träffas innan? Det skulle ju vara för himla tråkigt!  Jag hoppas att de kommer förbi här någon dag!


Efter att vi setts en stund for jag hem och hämta Jonas, vi for på Interport och köpte ett par brallor till honom, och inte nog med det, Vi köpte skor för 800 spänn, INGET som jag hade räknat med! Men det var rea och de var 4års jubileum på Intersoprt så de hade extrapris på e hel pall med skor i en kvart eller tills de var slut om man säger så =P haha =D jag fick två par och Jonas fick två par =)


Eftersom det var morsdag så for vi till Jonas mamma och åt middag med henne, vi hade fixat ett kort på oss tillsammans och ramat in det till henne =D Hon blev jätteglad! =D När vi ätit klart for vi hem och kolla kalrt på en film, sen var det dax att försöka sova, Jonas som skall upp och jobba dagen efter.. Vi gick o lade oss tio, men vi låg i sängen och pratde till klockan böev halv ett.. =P längesedan som vi låg så sent och och bara prata.. (Första kvällen som vi sov tillsammans så låg vi vaken hela natten och bara pratade fast att Jonas skulle jobba dagen efter. Mysigt!!


Idag klev jag upp då Jonas for till jobbet runt tio i sju, tog en dusch och gjorde mig klar för arbetsförmedlingen, skjutsa Jonas mamma, träffa mormor på sjukhuset och träffa Bea hemma hos henne =D

Det blev en toppen dag men massor att göra, men ändå bara t det lugnt =D


När jag kom hem for vi till Alnö en snabbis och sen käkade vi Pizza till middag, det var väligt gott, fast jag åt inte pizza =P hehe

När vi käka klart for vi till Jonnhy och Annica och hälsade på en stund, mendet var inge hemma först så vi fick ringa dem, då kom de hem och umgick med oss lite =D

Och nu äntligen kommer jag till sluttampen, jag sittar i soffan, men Jonas bredvid, vi ska mysa ner oss i sängen och se en film eller nått om en liten stund, sen sova...


Imorn är Jonas ledig hela dagen, men han ska åka till tandläkaren och dra en tand så det blir dock ingen trevlig ledighet.. MEn skönt i alla fall.. =D Då ska vi hitta på något bara jag och han.. =) Får se vad det blir, som det verkar så blir bilen såld imorn oxå, hoppas på det i alla fall =D


Nu ska jag stänga ner och krypa ner..

Så ha de gött! Hej!

Av Malin Skogström - 25 maj 2011 11:17

Idag går jag in i vecka 38 så det är ca 20 dagar kvar av min graviditet, vilket inte alls är mkt, men vi får cäl se om det blir mer eller mindre...

=)

De fllesta har nu lagt sina gissningar, så det ska bli kul att se när den lilla tänker komma ut..

I måndags så var jag bara hemma och tog de lugtn hela dagen. =) Gjorde inte speciellt mkt alls, men det var otroligt skönt vill jag lova.. =)

Igår så var jag på Birsta med Sandra och Bea, då tog vi en fika på Charm, sen var vi in på change och kollade på bh och bikini..

Tror vi var där i säkert en och en halv timme för att prova en massa. =)

Efter vi var klar med det gick vi på Gina och kollade en snabbis, sen kollade vi in på HM. =) Sen äntligen efter en massa gång så var det hemfärd som gällde. =)

Vi for hem till mig och hämtade upp Jonas och sen hem till Sandra för att hämta upp Zingo och efter det skjutsade vi hem Bea till Timrå, för vi skulle i alla fall dit och kolla på hus. =) Det såg bra ut på internet, men det var ingen höjdare när man väl kom in i huset.. =/ Men vi ska kolla på ett till idag så vi får väl se om det är mkt bättre än det förra.. =)


Efter vi kollat på hus så ska vi hem till Mia och käka med dem, Mattias är ju i Norge men Jonas ska kolla vad det är Mia behöver till bilen så hon kan få den igenom besiktningen..


Just nu så sitter lillebror och väntar på att jag ska bli klar så vi kan åka på Birsta, han vill att jag ska följa med dit. Jag har precis hjälpt honom med hans telefon.. =)


Men imorn då ska jag till Barnmorskan och då är det tänkt att vi ska göra en utvärdering av min graviditet. =D ska bli väldigt spännande =D


Och på fredag så ska jag träffa Annica, var meningen att jag skulle gör det idag, men eftersom jag hade glömt att Danne skulle komma så fick vi skjuta på det =)


Det är väl ungefär som min vecka har sett ut och kommer att se ut..

Får se till att skriva mer en annan dag då jag inte har ett stressmonster bredvid ;) hehe =D


Hoppas alla får en toppendag i solen.. Här kommer lite bilder från vecka 37+0


     

Av Malin Skogström - 18 maj 2011 13:30

Tiden går så himla for, vet inte riktigt vart den tar vägen..

Idag är det onsdag igen och jag går in i en ny vecka.. Nämligen vecka 37..!

Nu är det inte långt kvar... Både jag och Jonas längtar otroligt tills den lilla vill komma ut! Går inte att beskriva hur spännane det är och hur roligt det kommer att bi att få se det lill livet för första gången! =D

I söndags var det tänkt att vi skule ta våran fotografering del två, men det blev inställt pga dåligt väder.. =P

Men vi ska ta det till helgen som kommer istället =)  Får se om det funkar då..

Det blev att vi åkte till Sandra och Peter och spelade sällskapspel hela dagen! =D Det var himla kul det med! =)

I måndags var jag och Jonas till Timrå och hjälpte Mia med shopen, vi frågade om hon ille ha lite hjälp och det tackar hon inte nej till =)

Hon har ju fåt 100kvadrat extra nu när Agneta har flyttat ut..

Var där enda till åtta på kvällen,men det blev mkt gjort vill jag lova! =D

När vi kom hem såg vi en film, sen somnade jag bums med det samma!


På tisdagen vaknade jag och hade så himla ont i ryggen så jag inte visste vart jag skulle ta vägen, så ont som jag hade igår har jag inte haft på hela tiden under min graviditet. Det var fruktansvärt, det satt lliksom inte bara i ryggen, det var ner i benen och i knäna, fy farao, kändes som att jag inte kunde gå, så ont hade jag..

Men det blev frukost och alvedon, tillsammans med lite massage från min underbara sambo så blev det en gnutta bättre.. Vi skulle på föräldrakurs, men eftersom jag hade så ont i ryggen så blev det att vi var hemma och jag vilade ryggen lite, sen for vi till Timrå, hade ärende på banken, sen var vi till Mia och Jonas fick hjälpa till lite mer medans jag gjorde mitt bästa på att vila ryggen, jag kunde märka varor eller något liknande, inge farligt att sitta i soffan, men en prismärkare inte =P hehe


Vi åkte därifrån vid halv sex, då var det hem och sova som gällde, eller i alla fall vila så gott det gick =) Vi sov till halv tio, då löev vi upp och käkade lite slappa och gjorde oss klar för BIO!!

Vi hade biljetter till förhandsvisningen av "Pirates of the caribbean - on stranger tides".  Vi kom in till stan runt halv tolv, bio började 23:59 vi hämtade ut våra biljetter och köpte en varsin dricka och lite gotta till, sen kom  det in en massa pirater och jag tror ärligt talat att det var mer än hälften av de som skulle gå på bion som var pirater eller liknande! =D

Så himla häftigt.. Vi kom in och fick våra platsen, jag hade med mig en kudde till ryggen, för jag kommer ihåg hur ont jag fick förra gången..

När filmen började så skrev alla pirater =D hehe, sen var det filmvisning fram till halv tre, när filmen var slut klappade alla händerna.. =)

Jag och Jonas var hemma runt tre tiden, då var det bums i säng som gällde, Jonas skulle ju upp o jobba idag..

Men han kom upp som tur var =P hehe

Men filmen var otroligt bra, det fanns en del saker som var förutsägbara, men en del saker som man inte ens hade väntat sig att det skulle hända..

Men jag tror inte att detta är den sista filmen i alla fall.. =D

Vi får se om jag har rätt eller fel =P


Idag ska jag bara vara hemma och vila ryggen.. Måste se till att bli lite bättre, så jag inte blir sängliggandes sista tden.. Det hade ju inte varit kul..

Så dagens plaer är dem att ligga i soffan och kolla på ett och annat avsnitt av desperate housewives =D eller någon annan bra serie tills Jonas kommer hem..


Imorn ska vi åka och käka hos Sandra och Peter, men innan det så ska vi på husvisning, får se om det är något som vi gillar.. =P


På fredag har vi inga planer, vilket är skönt och på Lördag har vi heller inga planer vlket är ännu skönare. På söndag ska vi ner till grannen och fira henne, hon fyller år då.. =D

Så som det ser ut nu blir det en lugn och trevlig helg... Skönt, kan behöva en eller två sådana nu innan det är dax! =D


Näe nu ska jag blanda mig ett glas oboy och starta ett avsnitt DHW!!

Synd att man inte kan gå ut och njuta av solen, men den kommer ju hela sommaren (förhoppningsvis) =D


Ha det bra och glöm inte gissa på datum ;)

Av Malin Skogström - 18 maj 2011 11:45

Nu är det ju så att det är några som har bestämmt sig för att gissa på vilket datum de tror att den lilla kommer att komma och här är alla gissningarna med datum och namn efteråt.. =D


 

Vi får se vem av er/oss som gissar rätt. =P

Släng in en gissning du me! =D

1 juni --> Kjell (morfar)

2 juni --> Odin

3 juni --> Linn

4 juni -->

5 juni --> Tommy (Styvpappa)

6 juni --> Sandra, Petra

7 juni --> Jonnhy

8 juni --> Amalia

9 juni -->

10 juni --> Cecilia

11 juni -->

12 juni --> Anni, Annica, Kamilla

13 juni --> Peter

14 juni --> ( Beräknad Förlossning! ) Sophie

15 juni --> Jonas, Åsa, Simon

16 juni -->

17 juni --> Malin

18 juni --> Natalie, Emma, Amalia (Dubbelbokning)

19 juni --> Bea, Ann-Marie (svärmor), Daniel (lillebror)

20 juni --> Mija, Emeli, Johanna

21 juni --> Mia.O, Mia.F, Majja

22 juni --> Annie

23 juni --> Maya (lillasyster)

24 juni --> Kikki (mamma) , Ingrid (Styvfarmor) , Ann (styvmoster)

25 juni --> Anders (pappa) , Helena

26 juni --> Lina

27 juni -->

28 juni --> Barbro (mormor) , Marita (Styvfaster)

29 juni -->

30 juni -->


Lycka till =D

Av Malin Skogström - 13 maj 2011 15:45

Idag är det som alla säkert redan vet fredagen den 13:e, vilken i vanliga fall brukar förknippas med otur och elände...men inte för min del i alla fall..

Alla mina senaste fredagar med datumet 13 har visat sig vara positiva..

Fredagen den 13:e november 2009 - Träffade Jonas för första gången! Helt underbar kväll vill jag lova!!

Fredagen den 13:e augusti 2010 - Gick ut och åt fin middag och sen bio.. =D Trevligt värre!!

Fredagen den 13:e maj 2011 - (Idag) På pricken 1 ½ år sedan jag och Jonas träffades så iadg blir det trerätters på Tandori och bara trevligt mys efteråt! =D


Idag har jag även varit hos barnmorskan och det gick toppen, hon som jag brukar gå till var dock sjuk så jag fick en annan barnmorska idag, men det gick lika bra det. Vi gjorde det vanliga, blodtryck, urinprov, mäta magen och lyssna på bebisen, ja men ni vet..

Hjärtljudet låg på 150 slag/minut, men det började mkt högre än så, sedan gick det neråt och magmåttet hade blivit ända upp till 36 cm. Men hon sa att eftersom det inte är min vanliga barnmorska som mäter så kan det skilja 1cm =)


Just nu sitter jag och väntar på att Jonas skall komma hem så vi kan göra oss klar för att fara iväg på middag bland annat.. =D

Kommer att bli himla trevligt..


Imorn är det mormors födelsedag, vi ska dock hem till mamma och fira den för mormor är inte så bra just nu så det blir mamma och Tommy som får stå i det fixandet..

Men sen har det uppstått ännu ett litet dilemma, Danne ska ju egentligen skjutsa Svenne i hans raggarbil imorn men om Danne fortsätter vara så dålig som han är just nu så vill han inte det.. Men jag sa till Danne att det löser sig för både jag och Jonas kan ju faktiskt köra bil. Så det var inget han behövde oroa sig för om det skulle vara så.. Vi får se imorn hur det blir med den saken..

Man kan ju alltid hoppas på att Danne inte orkar köra för då får jag göra det, men vi kan ju oxå hoppas på att danne mår bättre =D


När vi varit och firat mormor ska vi åka till Timrå och kolla på lite bilar, finfina bilar =D

Och sen efter det är det tänkt att vi skall kolla på Eurovision songcontest. =P Får se hur mkt man hinner att se... =)

På söndag är det dax för del två av våran fotografering som vi gjort, vi knäppte ju lite bilder i måndags på min Jonas och "lilla" magen..  Det blev otroligt bra och fina bilder, tur man känner folk som kan sådant här =D

Vill bara hoppas på att det blir lite bättre väder tills på söndag, som det verkar nu så var det tänkt att vi skulle knäppa ute! =D kommer att bli spännande och se vad våran lilla fotograf har tänkt sig.. =)


Veckorna går så otroligt fort nu så jag vet inte vart de tar vägen, men det är otoligt skönt vill jag lova för nu vill jag bara att den sista tiden ska närma sig sitt slut.. =)

Längtar tills den lilla kommer ut så vi får träffa h*n. Det är så himla spännande =D

Vi fick ett överkast av mamma och Tommy igår, ett överkast till spjälsängen, helt handgjort, virkat med hjärtan på och fleece på baksidan!! =D  Det var jättefint, får ta en bild på det sen och lägga ut om jag kommer ihåg det =P hehe


Idag är jag även hundvakt åt lilla Zingo, han är så otroligt go! =D han ligger brevid mig i soffan och kolla på film med mig =D Han följer med mig när jag ska gå på toa, jag får inte gå ut i köket själv =P hehe =D

Men han är så go som en nallebjörn, fluffig och gosig! =D


Näe nu ska jag sträcka på mig, har suttit tillräcklingt, ska även sitta ner ikväll så det är lika bra att man rör på sig nu =D


Vi har ju en liten gissningslek här hemma nu, alla som vill får gissa ett datum då de tror att den lilla ska komma, så om det är någon som vill gissa så gör gärna det, kommer att lägga ut fullständig lista på hela Juni sedan! =D

Beräknat är ju den 14 juni så utgår från det och gissa fritt. =P


Hoppas att alla får en minst lika trevlig fredag den 13:e som jag hoppas att vi kommer att få..


Av Malin Skogström - 11 maj 2011 11:57

Idag var det tänkt att jag skulle få sova ut lite, vaknade två gånger inatt och hade svårt att somna om..

Strax efter åtta tror jag att klockan var då jag flög ur sängen på grund av att det lät som om hela huset skulle rasa eller något såddant, men märker då att det var ju bara åskan, Men vilken dudersmäll det var, det vill jag lova!! =D

Och jag som tycker att det är mysigt. Fy farao vad jag blev rädd, =P haha =D det var längesedan jag blöev rädd för åskan... Så jag tog på mig lite kläder och ringde mamma medans jag kolla efter mer blixt och dunder.. Då kom det en blixt och direkt efter kom det en jättesmäll till mamma blev skiträdd bara genom telefonen, =P vi fick lägga på.

Jag ringde upp Sophie och lill-Harry till oss för hon gillar inte åskan så då fick hon lite sällskap =P hehe. =)

Vi åt frukost och kolla lite på datorn, surra skit och tog de lugnt tills det vart solsken =D


Hon gick då ner till sig och fortsatte med städning och renoveringen =)

Då gjorde jag mig lite klar så man inte går med morgonfrilla hela dagen =Phehe =D

Sen satt jag mig vid datorn en strund och nu inväntar jag Mikaela som ska komma förbi och lämna Zingo, Sandra fråga om vi kunde ha han i eftermiddag så det var okej sa vi.. =) Får se när han kommer bara =)

Jonas är väl snart på ingång oxå, ska väl hålla han sällskap medans han äter sin lunchlåda =)


Efter det ska jag inte göra så himla mkt, vika tvätten som vi tvätta igår kanske =) Får se..


Igår var vi i alla fall på föräldra/förlossningsförberedande kus, det var himla intressant.. =) Skönt att veta att det var fler än vi som har lite frågor, det var fem st par som kom, himla trevliga allihopa =)

Vi pratade om strulet som just nu pågår på Sundsvalls sjukhus och sen lite om hur man ska göra då man väl känner att värkarna kommer eller om vattnet skulle gå.. =)

Vi pratade även om hur vi kände inför våra kommande förlossningar.. =)

Jag och Jonas var de som hade datum närmast i tiden, de handra hade från mitten av juli till mitten på augusti nån gång =)

vi fick se en film som var intressant och det mesta som sades igår tror jag nog man la på minne..

Hon berättade även om vad som var nödvändigt att packa i BB-väskan. Och det var inget som jag kände att jag saknade att ha packat, llt ligger där redan och väskan står klar i hallen tillsammans med babyskyddet.. Det står och väntar =)

SPÄNNANDE!!!


Ja just det stort grattis till MATTIAS som fyller år idag!! =D Blir kalas i eftermiddag! =D


Näe nu ska jag ta mig ur soffa och gör lite nytta som sagt =)

Ha en bra dagallesammans =)


Vårt lilla   i vecka 35

 

Av Malin Skogström - 9 maj 2011 18:28

Idag vaknade jag när klockan ringde kl åtta, men jag sov till strax efter nio i alla fall.. =D

Klev upp och tog en dusch sen slängde jag in en maskin tvätt och gjorde klart min frukost som jag åt medans jag bläddra igenom tidningen =)

Sen plockade jag i ordning lite här hemma och sen hängde jag tvätten, när det var klart så fyllde jag ett usb minne med bilder, Helena ville vi skulle byta från i lördags, så det är klart man ställer upp =)


Det var sååå himla skönt väder ute idag så man kan tro att det är mitt i sommaren.. =) Strax före tolvtiden så kom jag hem till Bea, vi hade bestämmt träff.. =)

Vi satt och surrade om allt och inget, så som det är när man inte setts på länge! =)

Efter att ha suttit inne en stund tyckte vi att det var bättre att gå ut och sätta oss i solen vilken vi gjorde, tog med oss hunden och gick och satt oss på baksidan.. =)


Det var himla trevligt.. =) Var längesedan som jag och Bea träffades så här länge, jag var hemma strax före fyra.. =)


Då var det bara till att börja med maten, och sen kom Jonas hem och vi käkade och nu sitter vi och väntar på att Sandra och Peter ska komma förbi.. =)

Vi ska diskutera helgen bland annat =) Får se om vi kommer på något mer kul att prata om =)


Imorn är det tisdag och jag och Jonas ska gå på föräldra/förlossningsförberedande kurs. Tycker att det ska bli väldigt spännande =) HAr dock inte så många funderingar just nu men det kanske kommer upp imorn när man är där inne.. =)

När vi varit på det så ska jag åka till Mia i Timrå och surra lite "buissnes" =P hehe, hoppas bara att det är positivt =D


Näe nu ringde det snart på dörren så jag ska gå och plocka fram lite fika innan de kommer =)

Ha en toppenkväll allesammans =D

Av Malin Skogström - 8 maj 2011 19:47

Fredagen spenderades med att spela lite dator hemma och bara ta det lugnt, göra ingenting och slappa.. Det var otroligt skönt, behövde nog det kan jag lova.

Känner bara hur min rygg blir värre och värre.. Så nu måste jag göra det bästa för att det ska hålla sig på denna nivå av amärta, då kommer jag nog att klara det sista veckorna oxå =D


När Jonas kom hem från jobbet gjorde vi oss klar för att fara ut till mamma och Tommy. Vi var ditbjudna på middag.. Mammas halvsyster Ann och hennes man Anders hade åkt upp för att komma på Maya's dop som var i lördags, ochmed sig hade de morfar och hans fru Ewy! =D Med tanke på att man inte träffa dessa människor så ofta så blev det en otroligt trevlig middag.. =D

Vi åkte hem runt halv tio skulle jag gissa på.. =)


På lördagen vaknade jag halv åtta av att jag var tvungen och gå på toa, vilken inte alls är ovanligt just nu.. ;) Sen kröp jag ner hos Jonas igen.. =) Mysgt att ligga och dra sig och vakna tillsammans =D

Men jag somnade om och vaknade av att jag sovit kontigt på sidan och hela armen var bortdomnad. =P

Vi klev up och slappa i soffan en stund innan Jonas for och lämnade bilen hos Helena, mammas jobbar kompis, men även Maya's gudmor. När Jonas kom tillbaka var det bara att klä på sig och fara mot Njurunda, vi skulle först ut till klockarberget och hämta upp lillebor och sen skulle vi till Kvissle och hämta upp mormor. =)

Vi parkerade på herrgården där v skulle äta sedan. =) och därifrån gick vi till kyrkan som dopen skulle vara i..

När alla satt sig så började dopet och Maya fick sitt fullständiga namn: Maya, Ingrid, Elisabeth, Albertsson. Det var en fin lite cermoni, men när de var klart fick vi ett papper där de stod att det var en vigselpsalm vi skulle sjunga härnäst, inte många som förstod va som pågick.. Men till slut så kom vi på, det var ju bröllop oxå..Så innan allt var klart så hade mamma fått sitt namn oxå även hon heter nu Albertsson.. =)

Det var himla kul.. Grattis till dem båda kan jag bara säga!! =D


Efter det var slut tog vi oss allihopa bort till Herrgården där maten skulle serveras, det blev buffe, men kallrätter först och sedan varmräter, efter det blev det talhållning, sångsjungning och presentöppning.. Till slut var det dax för kaffe och tårta innan allt det roliga var över.. =)


När alla hade åkt så for vi med, vi var sist för en gång skull.. Vi skjutsade hem mormor och sedan Daniel (lillbror) sen när vi var på väg att fara rinde en kompis till Tommy, Maya's gudfar och frågade om han fick åka med oss till stan och självklart fick han det, ja menar vi kör i alla fall förbi och det var inte direkt en omväg att plocka upp honom innan..=)


Väl hemma var det bara at slänga sig i soffan och kolla på en film och varva ner innan man kröp tillsängs. Så himla slut i kroppen, fötterna och huvudet, men allra mest i ryggen.. Det blev en god och välförtjänt natts sömn.. =)


Söndag/idag vaknade jag llika tidigt för ett oa besök men somnade om igen. =) Vaknade igen runt elva och då klev vi upp och börja städa lite här hemma. =) Plocka undan lite och dammsuga och dammtorksa med mera. Vid tretiden for vi och hämtade Jonas mamma och min bil. =)

Hon skulle äta hos oss. Innan vi åkte hem for vi på affären och handlade hem lite grejor som behövdes. =) Bland annat lite till middagen, det blev pommes med lövbit och vitlökssmör. =D Smarrigt!! =D

Efter middagen kolla vi på bilderna från dopent/bröllope och sedan for vi och tog en glass, kollade lite grejor i stan och sen var det hemskjutsning för hennes del =)

Jonas hjälpte även henne med en sak i datorn som hon inte fick till själv. =)


Men nu istter vi hemma och jag ska snart lägga mig i soffan och kolla på en film eller lite på tv innan jag måste slänga mig i sängen igen.. =P

Veckan som kommer är väldigt välplanerad, elle inte riktigt men det finns mkt som ska få plats under så kor tid känns det i alla fall.. =)

Imorn ska jag träffa BEA!! =D Efter det ska jag nog hem och fixa lite innan Sandra och Peter kommer förbi en sväng.. =)

Tisdag ska vi på föräldra/förlossnings-föreredande kurs.. =) Helaförmiddagen får se hur det går, väldigt spännande =) Det örjar närma sig u!! =D idag är det bara 37 dagar kvar!! =D

Men nu finns j alla grejor hemma så nu kan man varva ner lite men de som gör mig lite orolig är det här med sjukhuset, hur det kommer att gå och vart man kommer att få ta vägen när det väl är dax.. =S  Kan ju säga att jag är lite orolig för den delen, men vi får sehu det blir!=D

Tur jag har Jonas som inte alls är nervös.... än i alla fall =P hehe.. =)


Lite blder kan jag ju bjuda på i alla fall, bland annat min klippning och sen någon från dopet! =)


Familjen Albertsson!

 

Våran doppresent till Maya! =)

Mn morfar och hans fru Ewy!

Jag och Jonas =)

 

FÖRE Klippningen__________________________EFTER klippnigen

    

Mitt naglresultat från det senaste besöket! =)

 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards