My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg under januari 2011

Av Malin Skogström - 28 januari 2011 12:15

Nu börjar jag bli trött på att gå hemma, bill inte vara sjuk mer!

Tråkigt att sitta i sofan hela dagarna, tråkigt att bara gjo på tv och sitta vid datorn..

Igår när Jonas och Danne kom hem bytte de om sen for vi till affären och köpte lite mat, eller lite, vi fyllde frysen, vilken är skönt då behöver man inte handla så mkt på länge =P

Var ner till Sophie igår med och drack en kopp the, vilket var väldigt bra för min hals! =D Lindrar skönt...


Idag vaknade jag halv tolv, fast att jag gick och la mig strax efter tio, då vi sett klart CSI.. =)

Nu istter jag och kollar på gamla avsnitt av desperate Housewives... Säsong 2 avsnitt 3 eller nått, går ju på tv varje dag. och jag har ju inte haft något annt för mig =P


I förrgår såg vi filmen "Dumma Mej" och den var såå himla rolig!! =D

Både jag och Jonas skratta en hel del. =D 


Ikväll ska vi bara ta det lugnt och se till så jag blir frisk så jag kan jobba på måndag.. =D Imorn är det lördag och då ska vi till Matte och Mia för att sitta barnvakt åt Natalie, för som det ser ut nu så ska de ut på stan men de vet inte när men först så måste vi åka till mamma och fika för hon har bjudit in oss till det för det finns inte så mkt tid för det senare.. =)


På söndag ska vi spela sällskapsspel, jag Jonas och Danne får se vad det blir för spel men spel ska det bli i alla fall.. =D

Och nu kommer Jonas hem på lunch så nu ska jag surra ned honom en stund innan han far tillbaka till jobbet igen =D


Ha det bra allesammans!!

Av Malin Skogström - 26 januari 2011 11:30

Idag är det onsdag och jag har gått 20 fulla veckor vilken är halva tiden, så nu är jag i vecka 21 och på den långa sidan av graviditeten. Den jobbigaste, åtminstonde vad jag fått höra. Får väl se om det stämmer något bra då.. =)


Vet att det är många som vill att jag ska lägga ut bilder men har inte kommit till skott att göra det än. =) Måste kanske göra det idag =)

Eftersom det har gått halva tiden så är det väl på tiden att visa hur stor man är.. Var på Hm förra veckan och införskaffa mig ett par bättre byxor som jag kunde ha på dagis(jobbet) man kan ju inte gå med leggings där hela tiden, lite tråkigt, så nu har jag ett par riktiga byxor. =)


Sophie har precis varit upp och knäpp en bild så den kommer här =P

Så här ser jag ut i nu V 20+0

  


Hon hade med sin lilla söta Harry, han är ju såå himla söt, han tycker att det är kul att komma upp till oss, han jagar katten, sen jagar katten honom =P

Han är såå söt nu när han är nyklippt dessutom =)


 


Tänkte att jag sak och fixa mig lite frukost innan jag ska gå en sväng med Sophie och Harry, jag måste se om jag kan bli bättre i halsen och näsan någon gång, vill kunna jobba igen..

Var och köpte spjälsäng igår, jag trodde jag skulle köpa en vit, jag var helt inställd på att det var en vit jag ville ha men när jag vi väl kom dit så blev det att vi köpte en i antikbets, den var väldigt fin, trodde inte att jag skulle bli så nöjd med den som jag blev.. =)


Nu ska jag bara vänta på att Jonas kommer hem så ska jag äta lunch tillsammans med honom sen måste jag försöka ut och se om jag kan hitta på något, orkar jag det kan jag ju jobba snart =D


Ha det bra!


Av Malin Skogström - 25 januari 2011 14:20

Tisdag idag och jag har parkerat mig i soffan igen...

Vaknade imorse och hade panik kunde inte andas genom näsan och höll på att få en stor klump i halsen så det var bara att snyta sig och försöka vila en stund till innan man klev upp...

När jag väl hade kommit upp tingde jag till Sophie och fråga om hon var sugen på lite frukost, hon kom upp och vi käka frukost och drack lite the tillsammans.

Hon är ju arbetslös nu så hon är ju för det mesta hemma, hon tyckte att det var trevligt att få lite sällskap hon med, men hon fick sköta allt pratande jag har så ont i halsen nu så jag slipper helst att prata. =P


När Sophie gått klolla jag lite på tv innan jag bestämmde mig för att ta en sväng in i duschen och nu håller jag på att vädra lite, har öppnat alla fönster men måste nog stänga dem nu så jag inte blir sjukare.. =)


När Jonas kommer hem ska vi troligtvis åka och kolla på spjälsängen, får se hur jag mår, men om jag mår som jag mår nu så kommer vi inte åka någonstans alls idag...


Måste vika tvätt och bädda sovrummet, men det får jag ta sedan.. Nu ska jag kolla på ett avsnitt av Jims värld innan jag tar mig en macka till mellanmål.. =)


HA det bra allesammans!

Av Malin Skogström - 24 januari 2011 12:53

Klev upp halv sex gjorde frukost och klädde på mig, kände mig inte så himla pigg men tänkte att det går över tills jag ska jobba.

Gjorde mig klar och kom till jobbet ca halv åtta, tog emot barnen och fixa till frukosten. När vi satt och åt frukost så började jag nys och hosta så mkt att jag trodde jag skulle kräkas, jag sa till de andra att du får de vara nog och att jag åker hem så jag kan bli frisk igen, så nu sittre jag här, hemma igen med sjukdom i både hals och näsa..

Jag åkte från jobbet vid halv tio, när jag kom hem satt jag mig i soffan och kolla runt lite på datorn med en mysig filt och tv:en på =P


Smårörelserna i magen har blivit större men de förkommer mer sälla nu. Det är nästan så man kan känna det på utsidan nu =D Så himla kul.. =D

Pratade med min älskade Cicci igår oxå, fick veta att hon skulle komma upp och hälsa på så det längtar jag till =D

Och när vi satt och surra så kom jag på att jag måste lägga upp bilder från när vi var där nere =)  Och jag har inga bilder på bloggen varken på magen eller något annat.. så jag får väl se till att skaffa det kanske =P

Kan ju börja med att lägga upp bilder på hur en dag med Cicci kan se ut! =D 


Bowling - Lunch på bowlinghallen - lite bus - läsa saga - laga mat - filmmys..

          


Jag ska försöka att bli frisk så fort som möjligt vill inte vara hemma det är inge kul att vara hemma men kommer ur balas på ett konstigt vis. För när man jobbar så kliver man upp i tid och gör det man ska på dagarna men det gör man inte om man är sjuk, är man ledig som kan man det för då har man dessutom mer ork till att göra det som skall göras.. =)


Danne bor tillfälligt hos oss just nu och det är väl trevligt, men man blir väl less på syskon =P hehe, nog för att det redan är trångt hos oss men nu när Danne oxå är här så blir det ännu mindre känns det som i alla fall..

Har inte fått veta något om flytten än men det kommer väl, pratade med Mia igår och hon sa att det var på G så snart får vi veta när vi kan flytta =P

Är ju bestämmt att vi ska flytta men fråga är ju bara när, hoppas det blir snart =P

Näe nu ska jag lägga mig ner med mysigaset filten som jag kan hitta och starta en film som jag inte sett, kan bli svårt att hitta här hemma =P hehe

´

Ha en bra dag.. =)


Av Malin Skogström - 23 januari 2011 20:37

Igår var vi ju på kalas igår och det gick jätte bra, Max blev såå otroligt glad när han fick en massa lego. Har inte sett honom så glad på länge =P hehe sååå kul att se att barn verkligen uppskattar det dem har fått i present, även Tea var väldigt glad för sin julklapp, hon fick ju ett HelloKitty spel av oss och det spelas väldigt mkt hemma fick jag höra, =)


Vi var hos Henrik och Melinda till klockan var ungefär sex. Jonas kollade på hockeyn, men han tyckte inte att den var så himla bra med tanke på att Timrå förlorade mot modo..

Vi tänkte åka och köpa något att äta men det blev att vi beställde mat istället och käkade det hemma till ett avsnitt CSI. =)

Efter det kom Sophie och Tom upp och käka lite efterrätt, de stannade till klockan var typ halv tolv.. =) Trevligt att surra lite =)


Idag vaknade jag vid halv tio, då väckte jag Jonas så surra vi lite innan vi klev upp och käka frukost. =) efter frukosten var det dax att börja med allt söndagsarbete =P vi städa lite innan vi hade tvättstugan från tre, ,men innan det åkte jag till Birsta för att träffa Niklas, vi tog en fika och sen gick vi en sväng för att kolla efter modelflygplan. =)

När jag kom hem var det tvättstugan sen tog jag och Sophie en lång promenad det är bra att hon drar med mig ut. =)

Jag har sagt till henne att tvinga mig =P hehe =D


När vi kom tillbaka så spelade jag lite sims2 med Anni, vi har ju en tävling jag och hon, så jag måste försöka att vinna nu =) men det går inte så bra som jag trodde att det skulle göra.. =)

Idag var det min tur att laga mat så det blev korv och stroganoff, men jag gjorde lite mkt mat så det blev middag till mig och Jonas, och 7 matlådor, men det saknades ris till tre stycken så det fick jag fixa efter vi ätit och fixat disken.. =)


Nu har jag precis sett klart på solsidan och dem är ju helt hopplös alltså, så himla sjuk att man inte kan låta bli att skratta åt dem =P hehe

Nu sitter vi och tittar på Timeout medans jag bloggar lite sen klockan nio är det tänkt att vi ska se en film innan det är dax att sova igen...


Imorn jobbar jag länge det är ju APT, tyvärr, men det blir extra timmar som jag kan dra av en annan dag så jag kan sluta lite tidigare vilken kan vara väldigt skönt, det är det bästa med att lägga eget schema =D


Näe nu ska jag fixa lite kallt vatten och ta en glass!! =D Mmmm så himla gott =P hehe

Ha en bra kväll ellesammans.. =)

Av Malin Skogström - 22 januari 2011 12:57

Sitter i soffan just nu funderar på om jag verkligen kan ha de kläder som jag har på mig nu när vi ska åka bort, vi ska ju på kalas hos Jonas brors son Max, han fyller nio idag och vi ska dit och fira honom.. =)


MEn när det gäller kläder så blir jag duktigt irriterad, har fixat byxor nu i alla fall så jag har lite att välja mellan(som tur är) men tröjor, jag har försökt pussla med alla dem gamla tröjorna jag har men det finns då f*n ingen som jag kan ha som sitter bra, antingen så är den för kort, täcker inte hela magen eller så trycker den för hårt över brösten så det blir trångt, men till slut tror jag att jag hitatt en tröja som jag kan ha, tur att den är lite töjbar =P hehe

Innan vi åker till Max så ska vi mellanlanda hos Bea, jag måste hämta lite bilder som vi knäppte då jag var till henne i torsdags.. =)


Ikväll blir det till att tömma lite i sovrummet, innan vi ska ner till grannarna, om Jonas känner sig bättre, han är ju lite dåligt fortfarande, förkyld och ont i halsen är inge roligt, så jag håller mig så långt borta jag kan för att han inte ska smitta mig =P

Det är mkt som måste rensas nu innan vi blir helt klar så det är väl bara att börja =)


Näe nu ska jag ta och fixa till håret innan vi far, ha det så gott i kväll!

Av Malin Skogström - 21 januari 2011 11:37

Just nu sitter jag på jobbet har en efterlängtad rast.. =)

Började halv åtta imorse, har jobbat på småbarnsavdelningen sedan dess och det har gått bra, men det har bara varit saker som fixa disken, klä på småbarnen och klä av småbarnen m.m Det tar en del på en själv, mer än man tror..

Jag har precis ätit lunch, pastagratäng med morötter och bönor, med lite knäckebröd.

Himla gott =)  Konstigt att man äter så bra när man är på jobbet iofs så slipper man laga maten själv då, kan kanske ligga något i det...


Igår satt jag i telefonkö och pratade med flera olika personer som inte verkade kunna ett enda skit om jag ska vara helt ärlig, det enda jag ville veta var varför min adress inte ändrats förens igår och därför har jag ej fått den räkning som jag skulle få och i och med detta så fick jag ett inkassokrav utan att fått en räkning ens, hur in i hela fridens namn kan det gå till... Konstigt som attan, men till slut fick jag prata med någon som verkade vettig nog att förstå vad jag menade på då bröts samtalet... =O Så jag måste sätta mig och ringa samma visa idag igen vilken jag inte tycker ska bli såå himla kul..

Efter detta vansinne så åkte jag och Jonas till Bea och Conny vi var dit bjuden på lite middag, det blev sååå himla gott, har inte ätit så god mat på länge, det är något som jag måste fixa till själv någon gång. =P

De var trevligt att få träffa Bea igen, var allt för längesedan som vi sågs, vi surra lite kolla på ultraljudsbilderna och tog lite bilder på min "lilla" mage. Det är ingen höjdare att se sig själv i profil vill jag lova... =P


I måndags var vi på ultraljudet och det var sååå himla häftigt, det var inte bara skönt att äntligen få se det lilla livet utan det var så kul att se hur det verkligen rörde sig där inne =P

Har ju kännt att det har rört sig men inte så på det viset tidigare, det var väldigt roligt, vi fick tre bilder för det lilla "buset" ville inte vara med på bild sååå himla bra, så fort man kom i närheten med kameran så drog h*n fram armarna och händerna och la dem över huvudet, det är typ något som jonas skulle få för sig att göra för han ogillar kameror så mkt... hehe =D

Bilderna vi fick bestod av en bild på "buset" från sidab så man såg ryggraden och huvudet, den andra bilden såg man framifrån men det var precis så man hann få en bild för h*n drog fram handen i sista secund, så armen kom med högt uppsträckt strax över huvudet, =P Man ser fötterna på bilden samt lillhjärtat på den lilla =D

På sista bilden fick vi ett foto på fötterna underifrån, så man ser hela trampdynan och alla små tår och allt sitter som det ska! =D


Det var det häftigaset kan jag lova.. Har bilderna hemma i en ram nu, de står så fint så på byrån i sovrummet.. =)


Till helgen fyller Jonas brorsson år, så vi ska åka dit imorn om Jonas har blivit lite bättre i halsen men det får vi se då, han vakna imorse och var himlans dålig.. Tycker synd om min lilla älskling... <3


I måndags när vi kom till Mia på shopen så köpte jag ett gravidsmycke, (bola) som man händer runt halsen ner vid magen och det plingar när man går eller rör på sig.. =) Det var mkt snyggare än jag trodde att det skulle vara men det var kul att äntligen ha ett...

Jag har ju gått 19+2 nu så jag är ju i vecka 20 vilken är väldigt spännande...

Det rör sig mer och mer i magen nu..

Ju mer man gör på dagarna ju mer rör det sig =D  Längtar tills även Jonas får känna på detta lilla underverk, än så länge har han ju bara sett det, men han är såå nöjd så med det än så länge ;) hehe


Ikväll ska jag åka till Timrå och träffa en tjej som jag är kontaktperson åt, vi ska ta en promenad och lära känna varann lite bättre, det är första träffen som vi ska ha bara hon och jag. =)

Efter det sk ajag hem och slappa lite i soffan med min älskade Jonas, ska pyssla om honom så han blir frisk nån gång =D


Ha en bra kväll allesammans =P

Av Malin Skogström - 19 januari 2011 19:09

Fortsättning på dag 11...

På kvällen efter ett avslutat parti Phase10 så åkte vi hem till Annis bror Jens och träffa honom och hans tjej och barn..

De ville bjuda på lite fika inna vi for hem över.. =)

Det blev fruksallad med ANNANAS i =D=D=D sååå himla mumsigt.. =)


När vi kom hem från dem var det packning som gällde sen var det dax att sova.. =)


Söndag 16/1

Idag klev vi upp halv åtta, åt frukost och packa ut i bilen sen for vi från pappa halv nio. =) Då var vi på väg hem, äntligen =D

När klcokan närmade sig halv tolv passerade vi skövde och var på väg mot Jonas kusin Linda. =)

Vi kom dit cs tolv och då bjöd hon på luch, det blev chile com carne med ris och rostad macka!=) Till efterrätt blev det glass med maränger och cola sås. =)

Vid tretiden kom vi på att det kanske är dax att åka hemöver. =)


Det är lite kul ändå, vi åkte genom i princip halva sverige och det var 2+ grader hela vägen(nästan) slog om till 0 gradigt i Hudiksvall.. =)

I gävle tankade vi och köpte oss lite mat så vi inte skulle vara hungriga då vi kom hem.. =9

En låg resa vill jag lova, vid kvart över elva kom vi till mamma och lämnade av hennes grejor för att sedan snabbt åka vidare hem, vi kom hem strax efter elva..

Då bad vi Sophie hjälpa till att bära upp och självklart gjorde hon det, Danne kom oxå och hjälpte till =D


Vi kom i säng och sov när klockan var tolv tror jag..

Det var en otroligt lång dag, men sååå himla skönt att äntligen vara hemma...

Kan säga att jag aldrig saknat mina egna kuddar så mkt som jag gjort när jag var hos pappa.. =)


Hade en väldigt bra och roligt resa =) Skulle göra den igen om jag kunde.. =)


Men nu var denna resan slut för denna gången.. det kommer fler resor andra gånger..=)


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards