My Alpha Lambda Iota Ny

Direktlänk till inlägg 12 mars 2016

För din skull

Av Malin Skogström - 12 mars 2016 11:35

Idag är det lördag igen och det var en vecka sedan jag bloggade sist. vilken faktisk när man tänker efter är ganska längesedan! Så jag ska försöka bli bättre på det! =P

Lovar att försöka hålla er uppdaterade lite mer än jag gjort den senaste tiden...


Veckan som gått har både barnen och jag haft lov! Lediga från både dagis o skolan! Så himla skänt! 

Jonas han jobbar  o slite fortfarande..Men snart så kommer vi vara hemma HELA 5 VECKOR TILLSAMMANS. Om den lilla bebbe bara vill komma! Fast som nämnt tidigare så har vi ju ett sista datum så det är skönt att kunna planera utifr¨n det. =P

Det är just nu 19 grader i solen och jag bara njuuuuter! Så skönt!!! 


Veckan som gått, har gått mycket fortare ön jag trodde. 

Måndagen spenderades med mamma, lillasyster, mina barn o Sara, vi tog oss en lite tripp till Hudik, strosade på och bara njöt! Jag köpte två nya mattor till dem båda hallarna, en upp o en nere. Äntligen hittade jag något som jag gillar!!!

 


Tisdagen åkte vi hem till Jalonens, jag o barnen. Vi kom dit vid 9:30 kanske åkte inte därifrån förrens vid 15:30 kasnke. Skönt att ha en heldag på samma ställe, skönt att inte behöva ha en massa måsten. Höglunds med barn kom oxå dit, så det blev en umgöngesdag som hette duga, tre mammor och en massa barn, 7 för att vara exakt! 
=D

En mycket bra dag! Underbart att kunna umgås lite nu inann bebben kommer! BArnen sköter sig sjölv så himla bra så jag kan sitta vid sida o se på en stund o bara njuta av att det går så bra!!!


 


På onsdagen så kom moster Maya hit en stund och barnen lekte och stojade medans jag packade väska till båda barnen. 

När mormor kom tillbaka från sina ärenden åt vi lunch sen begav vi oss åt varsit håll. MAtilda skulle sova hemma med Maya. så vi vinkade hej då och jag o Kaspian begav oss mot timrå. Ända till Violvägen o fam Olofsson/Skogström. Där umgicks vi lite, tog de lugnt slappa, barnen lekte, Jonas kom dit när han hade slutat jonbba och då åt vi midadg tillsammans. Efter det var det dax att åka o hämta stolen (babyskydd) som vi köpte av en vänninan till MIA. Så himla nöjda med den!!! Tack för tipset!! Skönt att faktiskt ha en egen stol o inte behöva låna av någon! På vägen hem skjutsade jag Natalie till sin mormor, medans Kaspian fick åka med pappa hem som han saknat så!

Ingen bild från onsdagen! 


Torsdagen var en dag som vi spenderade hemma, jag o Kaspian började dagen med att mysa på utan stora syster, men efter lunch kom hon hem! så myste vi på allihopa tillsammans! Skottade lite ute för solen ligger på så mycket att det tinar o all snö som ligger på taket kanar av. hehe

Efter det så tog vi oss en mysig fika på balkongen på en filt mitt i solen! Så himla kul!! =D Det kommer bli så fler vårdagar! ÄR som sagt vääääldigt skönt här ute! =D

På kvällen kom grannarna på midadg, dem på 9:an får dem kallas då jag aldrig kommer ihåg vad dem heter i efternamn, än! haha

Det var himla trevligt, kul att man har någon på "gatan" att umgås med. Tycker bra om dem och dem har barn i våra barns ålder så det funkar även bra för barnen att leka tillsammans. En mycket trevlig kväll! =D


     


Fredagen spenderades även den hemma! Skööönt! Jag behöver vilan och barnen tycker om att bara mysa o umgås.

Blev en udda frukost då Kaspian valde att ha banan o musli på mackan! hehe

Under dagen hann jag desutom städa undan lite i köket, sortera partylite från ett av partyn som jag hade i feb. Värdinann kom även o hämtade det. :P

Sen var det dax för Matilda att göra sig klar som skulle på kalsa igår kväll, himla kul att dem valde att ha det en fredagkväll! =D Matilda var kvar själv på kalaset, vilket är ett stort framsteg flr henne med tanke på att hon är så blyg som hon är, men hela kvällen gick bra! 

Har lagt till en bild på hennes lilla blåmärke, har tagit en bild varje dag nu sedan det hände så jag tydligt kan se hur det blir bättre o bättre! Lilla skoten! Otursunge!! kan man lugnt säga!


       


Idag lördag har vi donat på lite hemma, ställt i ordning på bebisrum, flytatt upp vagenen som kommer att stå stationerad i vardagsrummet, då det är bästa stället, bara en lite trappa med 6-7 steg så är man ute på markplan! =D Lättasamt att at prommenader eller ta med den i bilen! 

Nu är der verkligen nära tills den lilla ska komma!

Alla förberedelser som vi kan göra är klara, så gott som i alla fall, finns lite som vi ska göra dagen innan vi åker in, o det kan man ju planera in dör eftersom vi har fått en sista datum! Det känns helt otorligt att söga så!!! Kan inte fatta att det bara ät ..... så många dagar kvar! Längtar liiiite just nu, eller kanske ska säga mycket för det är nog ganska mycket som jag längtar om man tänker efter!!!


Alla som läser får ha en fprtsatt underbar solig lördag om det är sol där du bor! jag ska luta mig tillbaka o njuta av solen en liten stund till inann det är dax för lunch o sedan kalas hos Grannes dotter som fyller 4 år idag! =D




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Skogström - 20 mars 2016 09:43

http://nouw.com/mallutten   Kommer att ha allt på den här sidan from nu! Kika in vettja!! =D =D ...

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 21:33

Kod för att importera min blogg till Nouw: 2642691948

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 20:33


1 timmes mys! Släck alla lysen!! Tänk på våran jord!

Av Malin Skogström - 18 mars 2016 18:45

Idag skulle varit Jonas sista dag på jobbet inann han blir pappaledig lääääänge!!! hela 5 veckor! =D Valde att ta ut lite komp innan han startar pappaledigheten! =P Mysigt vi ska ha det hemma, om hans feber bara vill försvinna! Min förkyldning har ...

Av Malin Skogström - 17 mars 2016 12:13

Idag blir det god lunch på BC med mamma! Var tvungen att köpa regnställ till barnen. ? ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards