My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg under september 2015

Av Malin Skogström - 28 september 2015 15:52

...som heter duga!
Fint väder!
Skönt att komma ut o gå lite längre med hunden!!! :-D

Mys

Av Malin Skogström - 22 september 2015 20:27

Unnar mig tända ljus o godis en kväll som denna!!!
Skönt att komma lite i ordning!
Lite mer för var dag!!!

Av Malin Skogström - 18 september 2015 15:44

Klar med dagens plugg igår.
Skööönt.
Ikväll/nu blir det lite jobb sedan hem o mysa med familjen. :-D
I helgen blir det jobb!!
Hoppas regnet håller sig borta!!
Alla sin läser får ha en bra helg!!

Av Malin Skogström - 17 september 2015 07:00

Inte alltid det roligaste.
Tur jag gick i la mig tidigt igår.
Tur att Kaspian älskar spela Pippi.

Av Malin Skogström - 14 september 2015 19:45

Nu är det väl på tiden att akg bloggar lite mer. har blivit många små korta inlägg på senare.


Vi börjar med min semester så får vi se vart vi hamnar. Semestern började med att vi skulle flytta, vilket tog längre tid än tänkt, inte bara hela lördagen utan även delar av söndag samt två kvällar men utan släp då vi tog det allra sista i lägenheten. På onsdagen var lägenheten helt tom och den kunde städa den på torsdagen! Besiktning av lägenheten blev på fredagen tidigt, skönt att kunna lämna ifårn sig nycklar och bara säga hej då!

Efter det åkte vi till Candy world, så som barnen pratat om detta ställe. så då fick det bli så, dem var nöjda och vi var nöjda när klockan började närma sig 14, så då köpte vi helgens gotta och begav oss hem. 

Helgen bestod av tapetsering av vardagsrummet, tack till Tommy som kom och hjälpte Jonas på lördagen. 

Mitt i allt detta kaos hade även min skola kickat igång. Jag hade hemstudier en vecka och på måndagen den 31 aug var det dax att träffa lite nya människor! Så himla kul, jag som är så social av mig, älskar att träffa nya människor!

Det blev en väldigt intensiv men otroligt givande och kul vecka som gav mycket.


På fredagen blev det hem lite fort, ta det lugnt, packa om och försöka somna tidigt, på lördagen begav vi oss söder ut, jag, mamma och lillebrors sambo Sara. Det var äntligen dax för den årliga Ullaredsresan. Vi åkte ner lördag, framme runt 17, skönt att hinna landa lite. 

På söndagen åkte jag och Sara till Gekås utan mamma, vi plockade upp Saras syster Malin i Varberg och tog en helfag på Gekås. Sara var då den som handlade mest. Vi delade upp det på två dagar i år för att kunna få ut så mycket som möjligt av hela resan. 

På måndagen var det dax igen. Mamma åkte med sin barndomsvänn Annelie och jag o Sara åkte egen bil igen. 

Denna gången blev det jag som handlade mest eftersom det var barnkläder och leksaker som stod i fokus under den här dagen. 

När vi var på väg hem från Gekås stannade vi i Falkenberg för sara skulle in på macken en snabbis och när vi står där ser vi en hemlös katt. Sara som har en egen gatuhund från portugal hade inte hjärta att lämna denna lilla krabat helt ensam, så vi tog reda på om det fanns något bostadshus i närheten, vilket det inte gjorde.

Då bestämde vi oss att Ringa mamma som kunde be Annelie ringa sin syster som jobbade på ett jourhem för djur. 

När hon ringde mig hade dem ingen plats för en liten katt så hon i sin tur ringde nästa jourhem som ringde mig och där hade vi tur, dem kunde skicka ut någon som skulle fånga in katten och placera om dem. Vi fick så lov vänta på plats tills dessa människor kom och när dem gjorde det kunde Sara i lugn o ro slöpp det här och vi begav oss hemåt efter en oroligt lång dag! 

Tisdagen fick bli plugg dag för oss båda, Sara som pluggar inför högskoleprov och jag som läser teckensrpåk på distans.  När mamma o Annelie kom hem från Gekås samma dag så såg vi till att packa om allt sedan kom den stora funderingen, hur skall allt få plats i bilen. 

Vi packade om, stuvade in allt i bilen efter lite ompackning och flyttning av saker så fick vi till det o hade till o med lite plats över. 

På onsdag morgon var det dag att bege sig ehmmåt. vi åkte halv nio från Öppinge och sa hej då för i år. Hoppas att vi ser våra älskade underbara vänner snart igen. 

När jag kom hem på onsdagkväll blev barnen jätteglada över att se mamma och jag blev superglad att få se dem!! Så himla mysigt! 

Torsdagen blev det möte med jobbet, planera in hösten, så himla skönt att det äntligen kunde göras, hela hösten är nu lagd med ett nytt rullande schema som jag gjort, helt underbar schema, jobbar aldrig mer än 3 dagar i löp, vilket är superbra!! 

Fick även träffa min underbara vän Lenitha under hela förmiddagen samt att vi luchade tillsammans det behövdes. =)

Lite egentid med varann!!! 

På fredagen hände det inte så himla mycket, ta det lugnt, plugga klart för veckan samt packa jobbväskan för helgen!


I lördags jobbade jag min förts dag sedan semestern, det kändes skönt att få komma tillbaka, men fick lite ont i ryggen efter hela helgen med jobba samt förgående vecka med massa promenerande på Gekås och två hela dagar i bilen. 


Nu har jag tre dagar med bara plugg och inget jobb så det kommer bli lugna dagar! Ska varva ner lite suga in hösten och bara mysa på här hemma, desto mörkare det blir desto fler ljus kommer jag att tända =D

Ser verkligen fram emot den här hösten!!


Imorn ska vi till Jonas mamma och äta middag, jag har blivit lovad hennes goda fläskfile med potatisgratäng, finns ingen som gör den grytan så god som hon!!!! Mums!!! 


Ja sen finns det inte så mycket mer planerat denna veckan, jag ska jobba lör,sön, heldagar. Jonas skall då försöka rensa upp lite på framsidan och tömma ur lite fler lådor kanske till och med få upp en o annan hylla på väggen i kök o vardagsrum!!


ALLA SOM LÄSER FÅR HA EN UNDERBAR FORTSÄTTNING PÅ HÖSTEN!!! DET KOMMER VI HA!!

Av Malin Skogström - 12 september 2015 12:59

Efter 3 veckor semester. Skönt att komma tillbaka, men skönt att ha varit ledig! Nu ska jag få plugget och jobbet att gå ihop!! :-P lite pussel kan jag ju behöva. Eller inte. Det här blir bra!!
Ska skriva ett längre inlägg om semestern, har bara inte hunnit. Hehe!!
Börjar lite smått att använda min instagram igen. Så länge jag inte blir negativt påverkad av den tycker jag att det är lite kul tidsfördriv.
Alla som läser får ha en bra fortsättning på hösten!! :-)

Av Malin Skogström - 10 september 2015 08:36

Får bli ett långt inlägg till det en annan dag.
Inviger sjal idag, känns lite kallt ute. Då blir det dax att plocka fram lite halsbeklädnad.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards