My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg under juni 2013

Av Malin Skogström - 30 juni 2013 09:41

Igår var det tänkt att jag skulle på möhippa, men jag kände verkligen inte för att gå då stämmningern mellan oss alla i gruppen inte var den bästa, jag ville inte vara med då man blir utstött och jämt nedröstad samt struntad i! Jag var till självaste bruden i torsdags o berättade detta, i hopp om att hon skulle förstå mig, jag vill inte att det ska bli en massa siskution under hennes möhippa, jag vill inte bli utsatt för en massa  elaka ordkastningar. Jag vill att min vän ska ha en så bra möhippa som det vara går och jag ände själv att ska jag behöva sitta på stan tillsammans med fleratjejer som jag inte ens kommer överens med så kommer jag gå under.

Jag förstår självklart om min vän vill ha mig där, men jag sa till henne att det går inte jag komemr sitta o må skit hela kvälllen det vill jag inte, vi bestämmde att dets kulle bli en egen kväll då jag samt 2 andra tjejer som inte heller skulle gå kunde göra något tillsammans..

Jag valde att betala en del för att hon skulle få en bra möhippa igår i alla fall, men jag kan säga att det inte var specillet uppskatatt. Den här tjejen blev tvär o sur o vägrade ha en möhippa om inte alla hennes vänner kunde komma överens. jag vill inte behöva bli påtvingad att vara med någon om jag inte känner att jag står ut med den/de här personen/erna.. Jag hade hoppats att hon om någon kunde förstå mig i denna situation.

Men olyckligtvis gjorde hon inte det. Hon började kasta en massa ord på mig och var inter direkt snäll, jag kan ha sagt en del saker jag med, men i det långa loppet kom det fram att om vi skulle hålla på såhär så ville hon inte ha oss på självaste bröllopet! Jag blöev riktigt ledsen, jag blev djup sårad för hon är trots allt min vän och jag skulle inte vilja missa hennes bröllop, men om hon nu verkligen känner så starkt att ´hon inte vill ha mig där, då sk ajag självklart inte komma... Jag gör allt för henne o för att hon ska få det bra. men får inte mycket tillbaka kan jag säga.

Jag kan sitta o berätta hur många olika historier som helst där jag har varit där för henne ställt upp och verkligen visat att jag är hennes vän, men hon kunde inte se att jag någonsin gjort det för henne o då börjar jag undra, vad är det för en vän egentligen som inte ens kan se att jag gör allt för henne???

Jag vill inte sitta o ge o ge o ge utan att få något tillbaka, det mår igen människa bra utan. Att tycka synd om sig själv är ett tramsigt sätt att få uppmärksamhet på, man får ju inte direkt någon positiv respons om man bara hela tiden tror på motgångar.

Jag har tagit emot så himla mycket av henne, hon har haft krav på vår vänskap som jag inte ens kommer börja beskriva och jag kan anse att ska man ha krav soom på detta sätt är det inget jag vill ha kvar. Jag ska inte behöva gå på tå runt henne fr att om jag säger till henne kan hon bli sur! Sååå himla jobbigt!!

Nu har jag sagt till mig själv att inte lägga någon energi på henne jag ska försöka att inte låta henne dra ner mig i sitt helvete! Jag hatar ingen och jag kommer verkligen inte vilja säga upp kontakten med henne, men jag kommer att gör klart flör henne hur jag känner och jag kan lyssna på hur hon känner, men jag hoppas inneligt att det accepteras, för jag har accepterat hennes mående så många gånger så nu är det faktiskt min tur att få känna!


Nog om det!! Kalas idag i alla fall!!! Min stora gotjej fyller hela 2 år imorn och vi ska ha kalas för henne idag samt imorn. Det kommer lite folk idag, mest släkt, imorn kommer det en massa vänner som inte kan komma idag!

Jag har baklat lite inför idag men inte allför mkt, det kommer förhoppningsvis bli en toppendag!! =)

lilla fröken ska få en paket av oss idag och en och en halv imorn. =D


Imorn ska jag förhoppningsvis oxå få höra ifrån det där jobbet som jag inte sökte men att de ringde och frågade efter mig i alal fall, de hade hört från nåfon att jag var arbetslös och de ville träffa mig i veckan! Ska bli så himla spännande!!!

Nu åter till städande och tårtfixande, =) Hoppas alla får en toppendag! Det kommer vi i alla fall att ha..


Rälskar rig renitha, rad rulle rag rort rutan rig!!!

Av Malin Skogström - 29 juni 2013 05:45

Varför ska livet vara så himla komlicerat ibland? Man tror att man är omringad av människor som gör allt för mig ochoch ställer upp då jag behöver det. Men så är nog inte fallet. Bara de senaste veckorna har jag upptäkt att det finns folk omkring mig som verkligen bara drara energi, jag trodde jag hade rensat bort det, men tdligen har jag gjort ett dåligt jobb! =/


Just nu vet jag inte riktigt hur jag ska uttrycka mig i ord för vad jag än säger så blir det fel, vad jag än känner så är det fel och vad jag än gör så blir det fel. Jag vill inte behöve gå omkring o känna såhär.

En vänskap för mig är ömsesifig om man ska kunna fråga varandra hur man mår, man ska kunna se till den andras känslor och välmående precis på samma sätt som man ser till sin egen! Även om jag har en dålig dag så kan det faktiskt vara så att min bästa vän har en minst lkika dag, då vill jag kunna vara där för henne på samma sätt som jag hoppas att hon är dfär för mig..


Igår fick jag ett ganska plötsligt uppvaknande. Att ljuga är det fulaste jag vet och det acepterar jag verkligen inte.

att säga sager i stundens hetta för att sedan ta tillbaka det är för mig samma sak. När du väl sagt det har orden kommit ut, de har sårat och du kan inte lägga tillbaka dem i lådan som att allting var oki och att det aldrig hänt!


Jag ställer upp då jag behövs, men jag kan inte ta hur mkt som helst, jag är inte mer än mänsklig. Samma gäller när det kommer till mina barn, bara för att man har barn betyder inte det att man har utvecklat ett supersinne och kan förstå allt med barnen eller att man för den delan kan ord att de skriker konstant, jag är väldigt glad att jag har Jonas. Han har ställt upp för mig mer än någon annan någonsin har gjort!! ÄLskar honom över allt annat!!

Jag har även riktigt bra vänner som skulle gå genom eld för mig för att jags kulle må bra, men hon skulle aldrig kräva något tillbaka! Det är bara självklart att jag gör samma sak tillbaka!


Vi har den senatse tiden varit en grupp människor som är så olika att man verkligen inte kan komma överrens, men vi gör vårt bästa, men när det kommer till kritan så funkade det i alal fall inte, så jag valde att dra mig ur och få mig själv på fötterna igen och hålla mig utanför denna grupp för att undvika en massa bråk och eventuella konflikter, Det känndes bra från början, men sen fick jag en massa skit för att jag gjorde det, man skulle minsann kunna lösa alla våra olikheter o umgås ändå, men jag tänker inte bli runtpyttad hit o dit för att försöka gila folk, om jag inte tycker om en person då säger jag det och sen får det vara, jag gör inget väsen av det, jag låter det vara så, man kan inte älska alla människor!! Det måste alla människor runt omkring ocå kunna acceptera, o kan man inte det skulle jag verkligen inte påstå att man är en riktig vän!


Klivit upp tidigt o lade mig sent svårt att sova när man har så mkt i huvudet.. Finns så mkt som jag skulle vilja säga, men jag gör inte det, finns så himla mkt som jag skulle vilja göra, men jag gör inte det! Men nu är det ändrig! Om jag vill göta något då gör jag det! Om jag vill uttrycka mig och jag menar det då kommer jag att göra det!!" Accepteras det, bra, då kan vi fortsätta tillsammans, men gör det inte det så är vi nog inge bra för varann!!


Av Malin Skogström - 18 juni 2013 14:32

Igår blev jag inringd o fick jobba lite. Fick även hela idag. :) så kul att få jobba lite. Det går super bra för Barnen på dagis! Kul att de trivs..
Var på ny intervju i torsdag, det gick toppen!!! Hoppas verkligen på detta. :)
Fick öka barnens plats på dagis till en deltid. :) spännande som bara den. :)
Jag är väldigt tacksam att vi har tvättmaskin i lägenheten. Det har hänt så många olyckor de senaste dagarna så jag har fått tvätta en gång om dagen minst. ;)
Hade kalas för kaspian i lördags, det gick toppen. Mycket folk utspritt över hela dagen tog på krafterna för båda barnen.. ;)
Tack så mycket ännu en gång till alla som kom o uppvaktade kaspian. :) :)
Snart är det kalas igen! :) då fyller våran gotjej 2 år!! Hon börjar bli stor!
Nu måste man se upp med vad man säger i hennes omigvning. Hon upprepar o förstår i princip allt vi säger.. Helt otroligt!! ;)
Nu ska jag återgå till mitt jobb, slutar sent idag. Fick stängningen. ;)
Ha en trevlig eftermiddag allesammans... :)

Av Malin Skogström - 6 juni 2013 23:03

Det blev Inge hemmamys ikväll. Blev bjuden till myckelsjö på pizza. :) sen blev det att vi stannade kvar.. Matilda har äntligen somnat. :) hon var seg idag. :P hon har varit ute o sprungit barfota i gräset hela eftermiddagen.. :) så himla skönt för henne. :) att hon äntligen har lärt sig gå i gräset. ;)
Imirn ska vi åka hem till mamma o äta tacos, stanna länge o spela spela umgås!! :) kommer bli en trevligt helg..

Av Malin Skogström - 6 juni 2013 14:57

Idag började vi dagen med att lura Sophie. Hon trodde på allvar att det var dax för möhippa.. På med ögonbindel, in i bilen och fara iväg för att köra en sväng o villa bort henne.. :)
När vi kom till Birsta tog vi av ögonbindeln o sa, lurad!! Haha. Hon blev duktigt lurad. :) Hihi... :)
Men det vart bara en helt vanlig dag på birsta med lunch och sen hittade jag fina strumpbyxor och Sophie köpte placeringskort som jag tar med hem skriver namn på. :)
Det börjar närma sig nu. :)

Ikväll ska jag bara ta de lugnt och mysa på med mina barn och min man!!!

Av Malin Skogström - 4 juni 2013 19:44

Idag kom Fredrik hit o hälsade på. Han hade med sig Victoria. De kom för en liten fika men de stannade på middag oxå. Tycker hon verkar vara en väldigt vettig person. Gillar henne redan. Bara efter en dag. =D
Inskolningen gick bra, ska bli spännande o se hur de blir då vi ska lämna dem.
De verkar trivas riktigt bra.=)

Av Malin Skogström - 3 juni 2013 19:35

Idag har vi påbörjat inskolning med båda barnen på dagis, det verkar som att de kommer att trivas. men vi får se vad tiden utvisar. =)

Idag gick hur bra som helst, vi fick komma in hitta en hylla, kolla runt på avdelningarna och leka lite innan det var dax att åka hem.

Imorn blir det en längre stund =)

SKa bli spännande =)

Vi har delat upp inskolningen eftersom det blev röd dag mitt i veckan så får vi börja med tre dagar nu och forsätta på måndag o se då hur mkt som behövs. Känns så himla skönt att skola in den nu i tid innan jag börjar jobba.. =)


Människor, tjejer speciellt, jag förstår verkligen inte vissa av dem! MEn det är nog inte meningen att man ska göra det..

O grannar sen då. OJ, det är nog verkligen inte meningen att man ska förstå sig på dem.. Har en knasig typ i vårt hus, hahaha

Var till Birtsa en snabbis idag och då skulle Jonas träffa en kompis,men det blev tyvärr inte så vi hann inte. det är så sällan de träffas numera så de hade han sett fram emot, men jag tror att den här killen kommer imorn istället, ska bli så spännande, han sa att han skaffat tjej och ville att vi skulle träffa henne. Det är kul då man märker att man är en stor del i någon annans liv så de visar det på det viset =)


På onsdag ska vi tydligen på kalas oxå, fick höra det från Jonas mamma idag. Jonas svägerska fyller 35, trodde vi skulle höra något av henne snart men vi fick veta av Ann-Marie, vilket var himla bra så vi vet när det blir. MAn vill ju hinna fixa paket oxå...


Snart är det dax för Kaspians kalas o efter det Matildas kalas, mkt att fixa, men jag tror att vi hinner med oss! =P

Näe nu är det dax att se till o baka lite så vi kan ha lite att bjuda på under kalaset =D


HA en fortsatt trevlig helg !! =)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards