My Alpha Lambda Iota Ny

Direktlänk till inlägg 14 mars 2016

Måndag = segdag

Av Malin Skogström - 14 mars 2016 10:12

Vaknade av att Matilda kom in o frågade om hon fick ligga i vår säng, Jonas hade redan klivit upp o börjat göra sig klar för jobbet så sängen hade massor av plats till henne. 

Så jag tänkte, ja visst kan hon det. Visade henne vart hon skulle ligga och då svarar hon med: "Där kan jag inte ligga!"

O jag undara då varför såklart! Svaret jag fick var "Tänk om Kaspian kommer in o lägger sig i mitten! Jag ska ligga i mitten!"

Hm, jag sa ligg där tills han vaknar o när han kommer så lägger jag mig i mitten så blir de inget bråk. Nej då dög det i alla fall inte och hon var i full gång. Lika bra att kliva upp då!


När jag sätter mig på kanten av sängen känner jag hur hela huvudet är fullt av snor, bihålorna, näsan är täppt, halsen är tjock o jag skulle kunna lägga mig ner o somna om igen! BLÄ!

Kliver upp i alla fall då jag har skola idag som skulle göras! Aom vanligt på måndagar!

Hör då Kaspian ropa, mamma!! Mamma! jag issa ängen! (jag har kissat i sängen) Typiskt! ännu bättre start på min redan underbara måndag!

Fixar det som skall fixas o beslutar mig för att barnen kan se lite tv innan vi åker på dagis och det är måndag vilket innebär tidig morgon!

När jag hade lämnat dem, satt jag mig ner vid köksbordet, fram med plugg o lite frukost såklart! Skypemöte med klass o lärare som vanligt på måndagar! Nu är det över, jag har gjort måndagen och tisdagens inlämningar så nu ska jag ligga ner en liiiten stund inann jag bör äta lunch och gå med hunden. 

Samla krafterna så gott det går. skulle vara himla jobbigt att behöbvs må såhär nästa vecka, inför påsken o allt som komma skall då!


Håller tummarna för att måndagen skall bli bättre, den kan i alla fall inte bli sämre... Hoppas jag! 


Matildas namnsdag idag! =D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Skogström - 20 mars 2016 09:43

http://nouw.com/mallutten   Kommer att ha allt på den här sidan from nu! Kika in vettja!! =D =D ...

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 21:33

Kod för att importera min blogg till Nouw: 2642691948

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 20:33


1 timmes mys! Släck alla lysen!! Tänk på våran jord!

Av Malin Skogström - 18 mars 2016 18:45

Idag skulle varit Jonas sista dag på jobbet inann han blir pappaledig lääääänge!!! hela 5 veckor! =D Valde att ta ut lite komp innan han startar pappaledigheten! =P Mysigt vi ska ha det hemma, om hans feber bara vill försvinna! Min förkyldning har ...

Av Malin Skogström - 17 mars 2016 12:13

Idag blir det god lunch på BC med mamma! Var tvungen att köpa regnställ till barnen. ? ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards