My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg under september 2011

Av Malin Skogström - 25 september 2011 21:04

Idag är de söndag.. Hela dagen..

Jag håller på att få spel på allt stök här hemma...

Det står lådor överallt, (nästan i alla fall)

Nu bara längtar jag tills vi får flytta..  =D =D

Idag har vi packat de sista som fanns kvar i lägenheten. Alla grejor i köket och det sista i resten av lägenheten. =) Fick åka o hämta fler lådor vid tio-tiden då de vi hade tog slut. =P Men nu får de vi har räcka =P  Annars  får jag slänga de som inte får plats. =P

Imorn får vi veta när det är dax att flytta in. Jag hoppas så fort som möjligt..

Vi bjöd in oss själva på middag hos mamma idag. Vi har ju packat alla grejor så inte det lättaste att laga mat då =P


Imorn ska vi äta middag hos Matildas farmor, hon bjuder på dog mat då =D Sen får vi se hur de blir på kvällen om den blir flytt elle om de blir hem och påbörja urstädningen!

I fredags träffade vi Linda, Jonas kusin samt han Faster =) Himla trevligt att få träffa dem nu när de kommit upp.. =)

De var in till Mia och hälsade på bland annat.. =) Det är inte så ofta man ses men när man väl gör det så är det jätte trevligt..


Har även fastnat för de där "Wordfeud" =P hehe, det är otroligt roligt och snacka om att man ökar ut sitt ordförråd. =P inte alltid man vet vad man skriver ens =P haha =D

Imorn ska jag även på mitt återbesök efter förlossningen.. Ska bli kul att få träffa min barnmorska igen en sita gång, hon ska tydligen sluta.. Tråkigt, men så är de ibland.



Näe nu ska jag se ett avsnitt av Greys anatomy, sen blir det sängen stor dag imorn..


Måste även göra lite smygreklam för babyfotografering! =D så roligt!! =D

 

Av Malin Skogström - 22 september 2011 09:17

..besök? man kan ju undra....


Veckan den går mkt fortare än jag räknat med. Idag är det torsdag och det är inte långt kvar tills vi ska flytta.. =)


I måndags så var det otroligt tråkigt väder så då blev det en sitta hemma dag.. =)

Tisdagen så gjorde jag heller inte så mkt, packade lite till här hemma =)

Gick även en kvällspromenad med Sandra =)

Det är otroligt skönt att komma ut på kvällen nu, luften är så frisk! =)

Igår var jag hem till Bea på eftermiddagen, surrade lite om vad som hänt och vad som ska hända. =)  De ska ju oxå flytta nu, är glad för deras skull. Hoppas de kommer att trivas =)

när klockan närmade sig två ringde Jonas och berättade att Henrik ringt och bjudit dit oss på fika. Han ville ha hjälp med bilen så då kunde vi komma på fika allihopa. =)

Jag tycker det är som sagt tidigare väldigt trevligt då man blir inbjuden på något sånt! =) Så Matilda fick träffa sin gudfar igår =) och två av sina kusiner =) Tea och Natalie. Men tyvärr så kunde inte resten av familjen vara hemma då vi för en gång skull kommer. Vilket nu tyvärr inte blir så ofta..


Idag ska lillebror komma, vilket jag totalt hade glömt bort. Han ska komma hit med bröd som mormor bakat och sen ska vi på birsta för han ska ju snart flytta så då vill han handla in lite saker till lägenheten.

HAn hade packat lite grejor hemma igår och då hade han hitatt ett presentkort på Ikea, själv skulle jag inte kunna tappa bort en sådan sak eller ens glömma var jag lagt det. Det var på 1000 kr. =P

Han är en riktig slarver eller glömsker ibland =P


Juat nu sitter jag och väntar på att kunna ta en duch, Matilda sitter o leker med en bitring, hon har tydligen kul, hon låter och skrattar åt den =P

Igår kom jag på henne med att suga på tummen, vilken jag INTE gillar..

Anser att det är bättre med napp, för den kan du ta av dem, det kan du inte med tummen. Den kommer ju alltid att finnas där =P


Jonas har plockat bort mjölkprodukter fråna sin kost nu för att se om det är de som gör att han blir dålig. Det är inte det lättaste att laga gluten och mjälkfri kost, Men nu har jag börjat vänja mig så nu går det toppen =)


Igår hämtade oxå restaurangchansen häfte hos Henrik, Max han säljer ju i sin klass. Det var lika bra grejor i år som förra, men jag saknar några som fanns förra året, men de kan ju inte finnas med jämt =P hehe =)

Så nu blir det till att hitta något bra ställe och sen äta ute =P hehe =D

ÄLSKAR verkligen restaurangchansen =P


Av Malin Skogström - 19 september 2011 15:48

...solen går upp o ner.


Nu har det regnat hela dagen och jag har slut på bananlådor, vilket har gjort att denna dagen har varitväldigt lång. =(

Men Jonas kommer hem snart så då kan vi hitta på något om han orkar. När han kom hem pålunchen var han helt slut av att bara jobbat halva dagem.Tur att jag hade gjort lunch till honom =)


När han kommer hem har han fler lådor med sig, det börjar ju närma  sig flytten nu =)

Till helgen ska vi packa allt i köket, och på måndag  så börjar flyttandet =D

Ska bli så spännande.Komma till ett nytt ställe och kunna sätta sin egen stil på allt. =)


I fredags var Jonas och spelade poker hela kvällen, jag och Matilda spenderade våran kväll hos Matildas gudmor och kusin. Blev en lång men väldigt trevlig kväll..

I lördags har vi varit till Jonnhy o Annica och kollat på hockey och umgåtts. =) I söndags var vi till ljustorp och ätit middag hos Majja och Alex. Det var himla trevligt. =) De bjöds på tacos. =)  Hade trevligt hela dagen! =D

Det var en otroligt trevlig helg.. =)


Jag tycker om att man slipper bjuda in sig själv överallt, det är så bra att även andra kan ta tillfället och bjuda in oss, det gillar jag. Det känns så påträngande att bjuda in sig själv...

Roligare att komma och hälsa på om man får en inbjudan eller om man har bestämmt tillsammans =)


Näe nu ska jag se till att Matilda får lite mat, hon börjar vakna till nu,har sovit sin "mitt-på-dagen"-tupplur nu så då är det dax förlite mat =)


Av Malin Skogström - 15 september 2011 21:56

Nu går dagarna så hinmla snabbt igen så man inte hinner med..

Händer dock inte super mkt på dagarna men det går undan men jag tycker ändå inte att det går tillräckligt snabbt!

Vill att det ska vara vecka 39 nu!


Har skickat in adressändringen nu så det är i alla fall klart, har ringt och fixat tv, telefoni och internet, sagt upp parkeringen, och tv här, har även varit och fixat våra nya bankkonto. =P Skönt att slippa det gamla, så nu ar vi det med ordnat..


Det som jag ska göra imorn är att ringa och tjata på dem ang bilen så vi kan få rtillbaka den nån gång =) Känns så konstigt att packa in sig i lilla bilen så fort man ska någonstans, börjar bli jobbigt och TRÅNGT! Men det är ju inte så länge till i alla fall.. =P


Igår var jag ute och gick en långprommenad med Sandra, Zingo och Matilda. Hon tycker om vagnen som tur är, men hon gillar inte liggdelen, så den har jag nu plockat bort, och bäddat i sittdelen, men eftersom det är fullt liggläga i den så kan hon ju sova om hon skulle bli trött. =)  I måndags då jag och Lenitha var på Timrå och gjorde lite ärenden så ville hon INTE ligga ner hon skulle sitta så mkt hon kunde, hon kämpade och inte lite heller, Så jag byltade upp täcket och filten bakom och runt henne så hon kunde sitta upp i liggdelen, då var hon nöjd! =)

Det var lika bra hon är ändå för lång för den. =)

Det är tur att man inte ska ha de till vintern. =) Förra helgen var vi till Matte o Mia och åt middag, sen gick vi igenom kläder som Natalie (hennes dotter) hade haft och jag fick plocka det som jag trodde jag skulle andvända. =) Fanns jätte mkt fina saker, som tur var lite större storlekar. Matilda har snart vuxit ikapp Maya i klädstorlek, men inte riktigt än =P


I tisdags var jag även till mamma och gick igenom kläder, en hel ikea påse med kläder hade hon och nu kommer ju alla de roliga kläderna. Bland annat allt som de har fått från USA, Tommys sida av släkten, de kläderna är så himla söta! Skorna som hon använer flitigt är bland annat därifrån =)


Idag kom Majja hit efter sitt jobb, vi surrade en massa och jag gjorde lunch till henne, vi rensad min gardrob, så hon fick lite kläder med sig, vi kollade igenom köket o även där fick hon lite som jag ej ville ha. =P Sen hade jag tidigare under förmiddagen gått igenom badrummet och hon fick en massa där med.. =P Jag skulle slänga det annars så hon tacka o tog emot, jag tror att hon var väldigt tacksam =)


Jag går och funderar på vad jag mer kan packa men vet inte rihtigt hur mkt jag vill ta, det kan ju hända att man behöver det. Packade barskåpet tidigare och det tog upp två bananlådor, tror nog att det är på tiden att tömma det nu =P hehe =)


Vet inte riktigt om jag har så mkt mer ointressant att skriva, mer än att i helge är vi bjuden på middag och det ska bli, ser jag fram emot =)


Näe, nu ska jag gå och göra mig klar för sängen, imorn är det ju fredag igen ! =D


Av Malin Skogström - 10 september 2011 10:05

Matilda har kommit på hur hon får igång musiken på sin nya leksak! =D Fortfarande väldigt spännande! =D

   

Av Malin Skogström - 9 september 2011 07:17

Idag är det fredag, äntligen kan jag ju säga.. =)

Veckan har gått väldigt fort, men Jonas har varit hemma från jobbet och sjuk, men han är ju bättre nu så på måndag blir de jobb för han igen. =)

Igår var jg till Birsta och träffade Niklas, vi åt lunch tillsammans och tog en kaffe sen var han tvungen att åka hem.. =)


När jag kom hem gjorde Jonas lunch och de blev köttbullar o makaroner =P Himla gott =)



På kvällen gick jag och mötte Lillebror och Tommy för de skulle skriva kontrakt på lägenheten så jag visade dem vart man skulle göra det. =) Så nu är även Parkeringen uppsagt, eller rättare sagt överskriven på Danne så nu kommer vi bara datumet allt närmare, gjorde även adressändring igår, beställde internet, fixade en massa med baken, så nu är det mesta klart, ska bara ringa några få samtal till så är allt klart inför flytten! =)


Har packa lite till nu, så det är gardroben i hallen kvar och även det mesta i köket, men det tar man sista veckan, eller de sista dagarna =)

Ska bli så kul, ser verkligen fram emot det! =D


Matilda är så himla rolig nu för hon skrattar tillbaka, men det har hon gjort ett tag, men när man "busar" med henne skrattar hon jättemkt! =D

Hon har börjat bli otroligt intresserad av sina händer och fötter! =) Ser så kul ut då och sitter och kikar på fötterna med största intresse! =D

Katterna har även börjat reagera när hon pratar, de kollar på henne och nosar på henne. =D Spännande..

Nu veckan har jag även bokat babysim, som vi ska gå på. =) Kommer att bli så himla kul =D Spännande att se hur hon reagerar.. =)

Hon har börjat höra från vilket håll ljudet kommer ifrån och kollar åt de håller då man gör ifrån sig ljud.. =)

Hon tycker att det är hur roligt som helst att se sig själv i spegel och skrattar åt det.. =P


När jag var på Birsta igår hittade jag värsta grejen som jag ska köpa till Matildas rum så fort vi flytat. =) Har även börjat kolla vad hon mer behöver för något kul =)


Just nu längtar jag som bara den tills vi flyttat =) Kommer att bli underbart! =)


Nu ska jag se till att plocka lite till innan jag ska göra frukost åt mig och Jonas.. =)

Lite bilder är väl på sin plats antar jag =)


 Katten har fångat en mus! =D

 Matilda Studerar sina fötter!

 Matilda lägger i första pengen i sin spargris (med lite hjälp)

  Maya tycker att läragåvagnen smakar gott ! =D

 Matilda prövar sina vinterkläder!

 Sömnig i bilstolen! =D

 Sömning i vagnen! =P

Av Malin Skogström - 4 september 2011 20:19

Två inlägg på samma dag är väldigt ovanligt när det gäller mig, men jag gör väl ett undantag idag.. =P


Idag har jag och Jonas varit o hämta min kamera, var även och hämta ett kvitto på kläderna som Jonas mamma och mormor köpt till Matilda, ska byta det till en större storlek, lilla tjejen är ju såå stor..


Vi har fortfarande ingen bil så det blir promenader när jag ska någonstan hela veckan igen, men det är ju skönt =)

Måndag = Träffa Bea

Tisdag = Träffa Niklas

Onsdag = 75 års kalas för styvfarmor

Torsdag = Träffa Mia =P

Fredag = Hm, ingen aning..

Det blir en massa träffar hela veckan, men någonstans där emellan ska jag hinna packa lite oxå =P

Jag får bara inte packa för mkt på en gång för då har jag inget att göra sista veckan =)

Näe nu ska jag se en film eller nått innan jag ska sova... Har en lååång vecka framför mig! =)


En trött morfar och Matilda! =D


 

Av Malin Skogström - 4 september 2011 08:15

Trodde jag i alla fall..

Men så blir inte fallet. Idag ska vi städa i ordning här hemma så att det är beboeligt igen, eller så gott det går med en massa kartonger överallt..

Ska försäka packa lite till idag om jag hinner.. =)


Vill bara poängtera att jag hade rätt angående pappa, han var på väg upp och han kom på torsdag morgon! =D Det var underbart! Har sakant honom så mkt, det är väldigt jobbigt när han bor så långt bort.. =( men så himla kul då han kommer hit eller om vi kommer dit! =)


Igår var det dop, jag var lite nervös kan jag erkänna, vi hade inte träffa prästen innan dopet, men när han kom så blev det ju lugnt han förklarade hur allt var och hur vi skulle göra så man fick lite hum om hur de skulle gå till.. =)


Valet av gudföräldrar är något som jag är otroligt nöjd med! =)

Matildas gudfar blev Henrik, Jonas äldre bror och Gudmor blev Mia, Jonas svägerska! Och det kunde inte bli bättre! =) Är helnöjd med det valet! =D


Själva akten i dopsalen gick ganska fort. =) Det kändes skönt i alla fall. =)

Efteråt säger Jonas farmor, men jag som trodde att ni skulle gifta er! =P hehe

Men jag vill inte gör Matildas dopdag till vår bröllopsdag, jag tycker att man inte ska behöva dela.. Det är hennes dag och den ska hon få haq för sig själv. =)


Efteråt blev det fika i mängder, vi hade bakat kakor och köpt tårtor. =) Är så himla nöjd med allting! =) Det blev fika över som vi kan använda till dopfikat som vi ska ha för vänner =) Vilket kommer att bli då vi har flyttat och kommit in oss ordentligt på nya stället =)


Unde hela fikan så tror jag att jag såg Matilda en gång =P Hon vandrade från den ena till den andra! Det var inte många som inte hade en henne en stund hos sig! =)

Men det som jag tyckte var mest synd var att valet av gudmor inte var så populärt från vissa håll. Men jag anser att det är ett val som jag och Jonas måste göra! Sen vilka vi anser är lämliga eller ej det avgör vi! Och tycker man inte att det är ett bra val från vår sida kan man tycka det, det är inte mitt bekymmer det minsta! Jag är nöjd med valet och även Jonas, det är de som räknas =)


Min morfar och hans fru kom även på dopen, vilket jag inte trodde, jag hade inte räknat med dem, blev duktigt överraskad då de dök upp från ingenstans med min mamma och Tommy =)

Matilda fick även jättemånga fina presenter, fick presentkort så nu kan vi köpa den där stolen till henne som jag sagt att vi ville ha =D Bilder på alla presenter kommer jag inte att lägga upp, men många och fina var det i alla fall så tack så mkt allaihopa! =D

Det var en väldigt lyckat och trevlig tillställning..


Vi fick många bra bilder, som jag inte kan lägga upp här tyvärr, men de kommer att komma ut någon bild i alla fall.. =)

En bild som vi missade att få med var en på gudföräldrarna tillsammans med Matilda men det kan vi ta till veckan, de bor ju inte så långt ifrån oss så det är lätt ordnat. Vi ska ha det i Matildas bok, kommer att bli så himla fint. =)


Igår kväll grillade vi hos Matte och Mia, det var en jätte trevligt kväll, vi åt gott och vart i trevligt sällskap, det är något som jag defenitivt kan göra igen! =)

Idag på morgen skjutsade jag pappa till tåget så att han kom hem någon gång.. Tråkigt att han måste åka men så är det när man bor långt bort. =/


Här kommer lite bilder, men det är ej från min kamera, dem bilderna kommer sedan. Min kamera den ligger tyvärr hos Matte och Mia glömde den där igår i all hast, men det blir väl så när man har roligt. =P


    

   

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards