My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg under juni 2015

Av Malin Skogström - 29 juni 2015 23:10

Idag har jag varit på träff på HAB tillsammans med jobbet, tips på motoriska övningar! Så himla bra att ha, synd bara, att jag var den enda av assistenterna som var där. MEn då får jag väl visa och berätta för dem andra vad som sades samt visa. Kan ju vara bra att veta. 


Efter mötet plockade jag upp två barn och en morfar som traskat omkring i staden tillsammans medans jag var iväg på jobbgrejor. Då tog vi med oss överbliven fika och tårta hem till M o M för att kunna fira våra barn eftersom dem inte kunde komma igår, bjöd även in grannarna, M o H för vi vill ju såklart att dem oxå skall komma och fira barnen. Nu är det inte många kvar som inte firat barnen. Vi skall sklart ge Matilda presenter nu när det snart är hennes riktiga dag! =D Hon älskar när vi sjunger för henne. 


Idag har jag längtat efter att få flytta, det kommer bli så skönt, jag förställer mig det i alla fall, så vi får väl hålla tummarna. Bad en av Jonas bröder om flytthjälp men han tyckte minsann att han hade hjälpt oss tillräckligt med att flytta så han ville helst inte hjälpa till! =P haha, men jag tror att vi klarar oss ändå =P


Pappa är fortfarande här och det är skönt, får lite avlastning med barnen även om jag kanske inte tycker att det är jobbigt att vara med barnen så är det en skön känsla och jag kan slappna av lite mer nu när det finns en till som kan hjälpa till hela dagarna! =D <3 


Imorn skall lillemannen på 3-års kontroll hos tandläkaren, skall bli spännande och se vad dem kan ha att säga om hans tänder. Jag hoppas ju på det bästa såklart. 


Packningen står just nu still, mest för att pappa är här men oxå för att jag inte känner för det just nu! Har börjar planera in lite inför höstens skolstart, kommer bli en del att planera men jag tror att det kommer bli toppen!! =D Allt kommet att falla på plats när man minst anar det. 

NEJ! nu måste jag se till att komma i säng så jag kan vakna imorn, utvilad och förhoppningsvis med lite dolsken, jag vill ha fint väder imorn! Bara så att alla vet! 


Natti natti <3 <3

Av Malin Skogström - 29 juni 2015 00:53

Jag saknar det verkligen inte ett enda dugg!!!
Energisugare är det värsta som finns, det finns gott om dem på Facebook. Så glad att slippa dem!

Jag skriver inte till alla jag känner, jag pratar inte med alla jag känner. Jag visar verkligen inte alla jag känner hur jag mår. Fick en kommentar senast i veckan, du ser inte ut att må dåligt, du strålar av glädje!
Ja jag är en person som strålar, jag är en person som verkligen kan ge massor med energi! Men det innebär verkligen inte att jag ska behöva ge min energi till människor som inte förtjänar det eller förbrukar det värre än en chokladkaka smälter i solen!

Jag mår bra av att le, jag mår bra av att dela min glädje, jag mår bra av att få vara omgiven med människor som ger energi!

Jag har inte så många runt mig just nu, men det är skönt. Det är inte så många som kan dra i mig åt olika håll.

Jag påstår aldrig att jag är ensam om att ha problem eller leva tufft. Men jag påstår heller aldrig att någon annan skall åsidosätta sina problem för mig. Jag vill kanske inte lyssna på jämförelser om hur illa du eller jag mår, det finns inte en chans att man kan jämnföra en sådan sak. Alla känner olika, alla reagerar olika alla gör olika. Men alla kan inte förstå detta. Kan man inte det kan jag tyvärr inte ha div omkring mig just nu.
Du kan inte ge samma kunskapsrov till alla människor.

Klotterplank deluxe idag! Nu ska jag sova! Imorn möte o möte medans barnen spenderar tid med sin morfar!!!! <3

Av Malin Skogström - 28 juni 2015 21:20

Ibland blir jag förvånad över folk, till och med min egen man. 

Idag har vi haft kalas för våra två barn, Matilda och Kaspian, dem hade himla mysigt. Vi hade bestämt sedan länge att vi skulle fira ute på näset i stugan för det finns bäst med plats där, vi har ju partytältet och allt där. 

Det var ganska många som kom men några som inte kunde komma och det var lite tråkigt, men jag tror att barnen hade kul ändå. Dem fick många fina paket från många fina människor. Dem är mäktigt nöjda med dagen, men nu sover dem gott i alla fall!


Min ÄLSKADE GUDSON fick jag i alla fall mysa med idag! JAg är så himla glad att jag får spendera tid med honom nu när han växer upp, vill inte missa ett endaste dugg! Jag tycker att det är en stor ära och ett stort ansvar att få bli vald som gudmor, det är verkligen någonting som jag är stolt över!! Jag skulle kunna skrika till hela världena att denna lilla kille är min gudson! =D <3 

På onsdag ska jag får träffa honom igen!! MYYYYS!!!

   


Bilder får komma upp i ett senare inlägg! Nu ska vi se på film tillsammans, jag, Jonas och pappa! 

Av Malin Skogström - 26 juni 2015 22:07

Det var väldigt längesedan som jag kunde sitta vid en dator och blogga, men nu kan jag göra det så mycket jag vill och så ofta jag vill. Jag skall plugga till hösten på och skolan kräver att jag har en dator som jag kan använda under skoltid samt att det skall finns en del finneser på den så det var lika bra att skaffa en dator. =)

Det var längesedan jag hade en egen dator, men nu har jag det. 


Har haft massor i huvudet dem senaste dagarna och har fortfarande det, men det kommer nog att vara så tills lite av allt ståhej runtomkring har ramlat på plats. 
Kommer ett kalas på söndag, kommer ett kalas till veckan efter. Jag skall försöka att inte lägga mer energi på det än vad som behövs, en dag i taget ät ett bra motto. Men nu när pappa är här, vilket är helt underbart, vill jag hinna med så mycket dom möjlig medans han är här. men samtidgt så skall vi hinna slappa och bara ta det lugnt...


Kalset på söndag kommer bli spännande med tanke på att det är en del folk som inte kan höra av sig och tala om ifall dem vill komma eller inte så jag har haft lite svårt att veta hur mycket jag skall baka, men det som jag har får räcka, har räknat med alla som sagt dem vill komma så dem som inte kan höra av sig får väl komma ändå, dem är ju välkomna och fira utan att få kakor, men det finns säkert till dem med! =P 

Imorn blir det lite äventyr på egen hand, eller i alla fall utan barnen o maken i alla fall. 


Snart är det JULI! Jag kan verkligen inte riktigt fatta vart tiden tagit vägen, nedräkning till flytt har i alla fall börjat. 8 veckor kvar innan det stora lasset går!!! Det kommer bli så himla skönt!! =D Längtar så himla mycket! =)


Fick ett fint citat skickat till mig idag och det kunde inte kännas bättre! Det är så himla bra sagt att jag vill återberätta det! 

"Att bygga upp en fasad, för att alla ska tro att man mår bra, är enkelt! Att verkligen våga visa hur dåligt man egentligen mår är inte lika enkelt!"

Kan inte mer än hålla med och därmed säga god natt! 

Av Malin Skogström - 24 juni 2015 12:15

Innan jag har lite långledigt, såååå skööönt!!!!
Det kan jag verkligen behöva. Tillfälle då jag får vara med migsjälv, mina barn, min pappa som är här, samt min man som dessvärre jobbar dagtid, men vi hinner se varann ändå. På söndag blir det kalas för barnen. Skall fira båda samtidigt. Det är skönt att kunna göra det. 

Blir kort inlägg, mer en annan dag. 


Av Malin Skogström - 23 juni 2015 21:58

Luktärt planterad runt påsk!

Av Malin Skogström - 23 juni 2015 00:11

Bara för att man inte säger, jag mår dåligt så betyder inte det automatisk att man mår bra.

Bara för att man inte är sjuk betyder inte det att man är frisk.

Bara för att man har det jobbigt o svårt betyder inte det att man är ensam om det.

Bara för att man inte hör av sig betyder inte det att man inte vill.

Bara för att man inte kan ses betyder inte det att man inte vill.

Bortförklaringar det är vi svenskar himla bra på. På alla sätt o vis.
Jag gör det inte för att.....
eller tvärtom.
Jag gör det o mår bättre... Tro du ja!!
Offerkruka. Hört talas in den?? jo men det tror jag säkert. Alla har vi försatt oss i den i tron om att alla andra skall se oss och tycka synd om oss. Men egokrukan, när man sätter sig själv i den det är då man blir sedd som mest. Så fort jag gör saker för att JAG ska må bra då blir någon annan irriterad eller avundsjuk kabske man kan kalla det. Så får en Anna mår bra då är det illa, så fort någon annan har det bättre då är det illa. Vi är tamifan aldrig nöjd oavsett om det är negativt eller positivt.

Jag har börjat se mig själv! Jag är stolt över det! Jag gör bara det jag mår bra av med personen som får mig att må bra. Jag får lika mycket energi som jag ger och det gillar jag verkligen! Jag mår bra av det. Om det är så himla jobbigt för någon annan att se hur jag försöker vara självisk så kan jag bara rekomndera er att testa det!! Så himla värt det!! Var lite självisk för en dag!!! Jag har gjort en förändring till det bättre, enligt mig själv. Jag mår kanske inte topp varje dag, jag kanske inte är i mitt esse varje dag, men jag är här, jag gör det för mig och jag är nöjd!

Det är ingen annans skyldighet att lösa dina problem! Tänk på det!!!

En dag i taget är det bästa motto som finns just nu!
God natt, älskade klotterplank!

Av Malin Skogström - 21 juni 2015 19:56

Ibland kan jah gilla Nina fräknar. Det är sådan sommarkänsla!! :-)

Idag tog solen hårt på mig! Imorn måste jag vila från den en dag i alla fall.:-D

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards