My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg under juni 2012

Av Malin Skogström - 12 juni 2012 16:00

En liten uppdatering som kanske kan bli en stor =P

Det var ett tag sedan jag bloggade nu men det känns som att jag inte har haft varken ork eller tid till det. De senaste veckorna har det hänt så himla mycket så jag inte vet vart jag ska börja någonstans...

Men vi tar det från början.

Jag har haft oro inför förlossningen och detta har jag berättat för min barnmorska som skickade en samtals remiss till en läkare på sjukhuset.

Han ringde upp mig och jag fick berätta för honom hur jag kände och vad jag ville, men det kändes inte som att det hjälpte mig någonting.. Jag fick då en remiss till att träffa en läkare och prata för att se om detta kunde hjälpa. När jag väl kom fram till denna läkaren så kändes det precis likadant. Men han skickade mig till en så kallad "Aurora"-barnmorska som skulle vara mer som en kurator och kunna se till mina behov och min oro på ett helt annt sätt...

Saken är den är jag är orolig för att det hände så himla mkt med Matilda, jag fick gå fullt över tiden, bli igångsatt med alla medel som de hade och i alla fall så slutade det med ett kejsarsnitt så jag vill ju helst inte gå över tiden, jag vill inte bli igångsatt och då kändes det som att den enda lösningen är ett kejsarsnitt, men det finns ju givetvis risker med det oxå.. =/

Efter att ha pratat med barnmorskan så kom vi fram till att jag skulle gå tiden ut för att se om det startade självmant och gjorde det inte det så fick jag ta den enda lösningen som de kunde ge mig dvs ett kejsarsnitt. Hon skickade då en ny remiss till en ny läkare och jag fick träffa en tredje läkare, ingen av dem var samma person. Jag och hon pratade och även hon ville att det skulle starta självmant, men det vill ju även jag så där i det ämnet har jag inget problem att bli förstådd, men när jag nämner för henne att jag inte vill gå över tiden så säger hon att ja men du får gå tiden ut och efter det tar vi ett beslut, och eftersom jag vet hur de är på sjukhuset så vill jag hellre ha en plan B om man säger så. I FALL det inte skulle funka med plan A. Sagt och gjort, jag fick ett datum som är mitt sista och skulle jag inte har blivit förlöst innan det datumet så skulle jag in på sjukhuset och då skulle jag ta ett snitt. Det kändes så himla skönt att veta att jag hade en plan B i bakhuvudet om allt inte skulle funka.

Självklart vill jag att det ska starta själv, men eftersom det inte gör det fast att jag har sprungit i trappor burit på Matilda och till och med pratat med läkaren samt barnmorskan om hinnsvepning.

Jag tror att det var det som gjorde att kah blev så himla rädd mot slutet. Jag var in och pratade med läkare om hinnsvepning, han kände på tappen och konstaterade att det inte skulle vara lätt att göra någon eftersom livmodertappen lutade så himla mkt bakåt. Och det var precis det som var när jag var gravid med Matilda. OCh då kändes det som att allt bara upprepade sig var av jag fick igång min lilla tur med läkarbesök med mera.

Men när jag till slut fick ett planerat snitt så kunde jag känna mig lugn, för då visste jag att skulle de inte funka med allt annt som hände så hade jag ändå min plan B!!


I skrivande stund är kl 8:24 på måndag morgon och imorn tisdag så ska jag vara inne på sjukhuset för att få min träff med läkare samt ett snitt så att jag slipper all oro. Det känns väldigt skönt, men jag är sååå himla nervös att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen, det kan hände så himla mkt med allt som har med att föda barn att göra.

Men så är det väl med en vaginal förlossning som jag verkligen hade hoppats på från början, men måste jag så måste jag. Jag tar hellre ett snitt än att de försöker sätta igång mig och det drar ut på tiden och att det i alla fall slutar med ett snitt.

Jag har inte berättat för någon om allt som ska hände för jag vill inte att det ska bli en massa frågor som kanske kan öka min oro ännu mer eller liknande. Jag är redan orolig och det räcker tillräckligt.. Inga frågor tack, inte på förhand i alla fall, men på efterhand tror jag inte att jag kommer ha några prblem med det.. Så nu är det bara att ställa en massa frågor om man nu undrar något..



Ikväll ska vi lämna Matilda hos Mattias, Mia och Natalie, de ska få vara barnvakt medans vi åker in och får "lillebror" som vi ännu inte har ett namn på...

Vi funderar och funderar men kommer inte på något bra... Men det kommer kanske upp när "lillebror" väl kommit...


Idag ska vi göra en himla massa grejor som ska förbereda mig inför imorn då vi ska in på sjukhuset. Det är mkt som måste göras. Min väska är packad, Matildas väska är packad, "lillebror"s bilstol är insatt i bilen, barnvakt är bokad, jag ska ta blodprov inför imorn, vi ska tömma lite i kylen eftersom vi nu vet att det troligtvis blir några dagar på sjukhuset, skönt att vara förbered.. Vi ska lämna Matilda ikväll efter vi har ätit middag, kommer att kännas så himla tomt, fast att hon har varit borta innan men nu när vi lämnar henne är det ju inte bara att hämta henne utan när vi väl hämtar henne då har hon blivit storasyster!


Näe nu ska jag ta och plocka fram lite frukost till mig Jonas och Matilda sista gången som tre familjemedlemmar, nästa gång är vi fyra stycken. =) Kommer bli så himla spännande! =D


När vi läser detta är det ganska troligt att jag kommer vara på sjukhuset. Har gjort en liten framsjuktning så att det postas imorn då jag redan har åkt hemmifrån så att det inte ska bli en massa frågor som jag nämnde innan.

MEN, tänk om det skulle hända något, komplikation med barnet eller med mig, och det är många tankar som far nu, men jag hoppas att allt kommer att gå bra!


Ha en toppendag allesammans!!!!



En liten bild på min lilla ÄLSKLING innan jag stänger ner.. Så här ser hon ut på morgonen då hon kollar på tv.. =P


 


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards