My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg under maj 2012

Av Malin Skogström - 18 maj 2012 08:45

Veckan som varit har det inte hänt så himla mkt, på måndagen så var jag, Jonas och Matilda till mamma och "firade" mormor, hon skulle ha fyllt 65 år, vi åt god mat och umgicks, tog även en tur till minneslunden och lämnade lite blommor =)


På tisdagen så åkte jag hem till Jannike och drack en kopp te, och bara surrade lite allmänt. =) Trevligt att umgås lite med folk som man inte brukar träffa...

(Förra veckan var jag även till Lina och hälsade på. Det var ortolilgt trevligt, längesedan vi träffades!)


På onsdagen så var jag hemma och tvättade och plocka undan lite grejor och ställde i ordning på Matildas rum så att alla grejorna som hör hemma där fick komma in där =P


På tosdagen (igår) var Jonas ledig så då åkte vi på Himlabadet tillsammans med Mia och Natalie. Det var första gången som Matilda badade i en stor bassäng, hon hade sina armpuffar på sig! =D Hon var så himla söt. Hon vart väldigt slut efter en heldag där inne! =D Hon badade strömmen och och bubblade och hade så himla kul i lilla plasken. =D

Jonas och Natalie busade runt i hela badhuset, åkte allt och badade över allt! =P

Det är ju defenitivt inte sista gången som vi är där.. =)


Matilda blir bara duktigare och duktigare på att prata. =)

Hon säger nu docka, klocka (men det låter nästan likadant) hehe. Titta blir allt tydligare och pappa, men nu har hon börjar säga mamma, och buu! Hon gömmer sig bakom en filt och när hon kommer fram får jag säga tittut, då säger hon Buu! Hon tycker det är såå himla kul.. Hon visar allt tydligare vad hon vill, när hon är arg, vill komma eller är mätt osv. Det är sååå himla kul framsteg! =D


Magen den bara växer och växer, det blir tyngre och tyngre, men snart har Jonas semester och pappaledigt så det ska bli så himla skönt att kunna vila upp sig lite innan lillebror kommer =)

Vi längtar efter honom nu och det ska bli så spännande =D

Jonas äldsta bror fick ju sin son i onsdags så nu längtar man ännu mer, för efter henne är det min tur, det har vi ju sagt länge! =D Så snart så...


Till veckan som kommer så ska jag till Barnmorskan och sen har jag ett inbokat besök hos en läkare så jag kan få prata om min oro inför förlossningen! Är väldigt nervös inför både samtal och vad de kommer att säga, men jag hoppas att de kan förstå hur jag känner och lindra min oro på något sätt.. =)

Det får vi se till veckan! =)

Jag ska även se till att fixa en massa grejor inför Matildas 1års kalas så jag slipper stå med det när lillebror precis har kommit eller liknande! Måste ju se till att alla som vill komma kommer! =)


Vi ska ha kalaset på hennes födelsedag, alltså blir det söndagen den 1 juli. =) Kommer att bli så spännande!! =D Tror att jag ser mer fram emot det än vad hon gör, hahah men så är det väl nu när det är så små.. =P


Matilda är just nu väldigt sjuk, hostar och är väldigt snuvig, svårt att sova och äter dåligt.. Men jag tror att hon är på bättringsvägen nu för det har varit betydlight sämre... =/

Vi tog bort spjälsidan på sängen nu i helgen med för att se hur hon reagerar när hon kan kliva i och ur sängen själv. Jag tror att hon gillar det väldigt mkt, Hon kan mitt på dagen ta en snuttis och gå och lägga sig bara för att gosa lite =D haha =D och på natten då hon vaknar så tar hon snuttisen med sig och går till dörren för hon vill ha välling, likadant när hon vaknar då kliver hon upp själv =)

Det har varit en lättnad för min rygg, mkt lättare för mig att natta henne samt då hon vaknar så slipper man lyfta upp henne för hon kommer ju själv! =D


Näe nu ska jag och gohjärtat sätta oss och äta lite frukost se om hon får i sig något eller om det bara blir lite yoghurt..

Hoppas alla får en toppenhelg! Glöm inte att gissa på förlossningsdatum.. ;)


Av Malin Skogström - 18 maj 2012 08:30

Gissningar på när lillebror kommer till världen! =)


1 juni --Mia - Vaginalt

2 juni --

3 juni -- Jonas - Vaginalt

4 juni -- Johanna - Planerat kejsarsnitt

5 juni --

6 juni -- Kikki (mamma) - Vaginalt

7 juni --

8 juni -- Mija - Planerat Kejsarsnitt

9 juni -- Sophie - Planerat Kejsarsnitt

10 juni --

11 juni --

12 juni -- Mikaela - Planerat Kejsarsnitt

13 juni -- BF

14 juni --

15 juni --

16 juni --

17 juni --

18 juni --

19 juni --

20 juni --

21 juni --

22 juni --

23 juni --

24 juni --

25 juni --

26 juni --

27 juni --

28 juni --

29 juni --

30 juni --

Av Malin Skogström - 9 maj 2012 15:42

Idag är det precis fem veckor kvar tills det är det så kallade beräknade datumet som man ska sträva efter..

I måndags var jag till Barnmorskan och vi pratade lite om min oro för förlossningen, eller egentligen är det väl inte förlossningen som jag är orolig för utan det som kan hända under och efter, med tanke på allt som hände då jag vart igångsatt med Matilda och alla komplikationer som ledde till att det till slut blev ett akut snitt gör att jag känner mig lite orolig för hur det kommer att bli denna gången..

Jag har fått en tid då jag ska prata med en läkare om min oro och hur jag känner inför den kommande förlossningen, så kanske han eller hon kan hjälpa mig komma under fund med hur jag ska göra.

Som jag känner just nu så skulle jag helst av allt inte vilja gå över tiden vilket i förra fallet ledde till igångsättning som därefter ledde till feber, infektioner, andningssvåriogheter som därefter ledde till akutsnitt och som därefter ledde till allt annat som blev.. En himla lång histora kan man säga..

Så att gå över tiden är för mig INTE ett alternativ som jag kommer att gå med på, för det kommer kanske att leda till att jag måste bli igångsatt..

Så jag kommer som det verkar nu säga som det är allt jag är orolig för och sen försöka få ett planerat snitt för just nu känns det bäst för mig. Tror att jag upprepar mig lite när jag skriver nu men så blir det ibland =P


Ett snitt skulle för mig innebära lite "säkerhet" eller hur man ska kalla det, för då slipper jag gå över tiden och jag slipper känna oro över att bli igångsatt osv. Men vi får se hur det hela spelar ut sig till slut. =)


Mycket tankar som far igenom huvudet på en just nu men vad ska man göra =)


I fredags var vi på mormors begravning, det var oerhört fint, men jag kan nog fortfarande inte förstå vart min mormor har tagit vägen, jag vet att hon har gått bort, jag vet att jag aldrig mer kommer att se henne men det känns inte på riktigt, jag tror att det kan bero på att hon bodde i skåne bra länge innan hon flyttade hit och det ledde ju till att jag inte träffade henne så ofta...

Det finns tillfällen då hon kommer på tankarna men inte sorgsna tankar utan mer tankar på att det kommer från henne som tex, när jag bakade bröd till mig jsälv igår så kom jag och tänka på mormor eller då jag äter chockladpudding med hemmagjorda maränger, det är något som jag känner är såååå himla typiskt MIN mormor. =)

Efter begravningen fikade vi lite sen for vi hem till mamma och åt middag där, min morbror hade ju kommit upp från skåne och jag ville träffa honom lite innan han skulle åka hem, man vet aldrig när han kommer nästa gång =)


Idag är jag oerhört stolt över min STORA tjej! Hon har börjat äta mkt mer mat på dagarna, hon har varit väldigt dålig på det under hela hennes tid då hon ätit mat. Men nu åtr hon en hel burk med mat till lunch.. Duktiga tjejen..


Hon är så rolig oxå, hon kommer med en massa leksaker och säger "titta" eller "dää".. Hon säger även "pappa" väldigt bra.. Väntar nu på nästa ord, undra vad det kan bli =D


 

Jag och mamma satt och lade ut lite kläder på tradera igår för att se om det finns någon som kan vara intresserad av det som vi har att sälja hehe =) Hoppas det är någon som nappar för det finns mkt fina kläder som vi har lagt ut =)


Jag tror faktiskt att jag ska göra en gissningslek även denna gång, då det gäller förlosnningen! =D

MAn får gissa på ett datum och därefter får man gissa på om det blir en vaginal förlossnig eller om det blir snitt =P

Kanske låter knasigt, men jag tror att det kan bli kul! =D


Så var så god och släng in med gissningar, dem som vill, en gissning/person =) BF är den 13 juni och man säger väl två veckor innan eller två veckor efter, men kan ju vara mycket tidigare oxå, och eftersom jag nu har uttryckt min oro så kanske man ska ta det till tanken då man ska gissa.. =D

HAVE FUN!!! =)


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards