My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg under april 2014

Av Malin Skogström - 30 april 2014 06:49

Jonas har precis åkt med barnen till dagis så jag sitter hemma o försöker få i min lite frukost medans jag bloggar lite =P

Igår hade vi möte med mitt fasta jobb och det var himla bra tycker jag, det kom upp många saker som jag inte trodde skulle tas upp! =)


Det var oxå himla skönt att få ett ansikte på alla människor som är inblandade =)


När jag hämtade barnen på dagis blev Matilda himla glad, jag kom ju så mycket tidigare än jag brukar! =D

Vi bokade in ett utvecklingssamtal med personalen så nu är det mycket som händer, nästa vecka har jag så mycket grejor att göra att jag inte riktigt fattar att jag ska hinna med allt samt att jag ska kunna vara med barnen o Jonas lite oxå!


Idag blir det dubbelpass jobb, men det blir en lugn kväll efter det, inte så himla skönt väder ute och barnen klev upp tidigt idag så dem kommer att vänta på mig när jag slutar så ska vi bara mysa, blir ju sista dagisdagen för dem idag =P

Imorn är Jonas ledig med dem och på fredag är jag ledig med dem, då blir det en sväng till Birsta tillsammans med barnens farmor hon skulle väl på något möte så då skjutsar jag henne eftersom jag är ledig passar vi på att ta Birsta i samma veva.

Matilda har ju fått sin första kompiskalas-inbjudan, till en tjej som går på hennes dagis, hennes mamma bjöd in mig o Matilda till kalaset som är i helgen, hon fyller 3 år så det ska bli himla spännande och se vad hon säger om det! =D

Så på fredag ska vi inhandla en present, I Maj fyller även Matildas kusin år och han har vi redan en paket till =P Ute i god tid! haha! =D

Jag är ledig i helgen sen är det två jobbhelgen framför mig. =) Men sen är det inte långt kvar till semestern! Jag har ju det i år! RIKTIG SEMESTER!! =D =D


Nu måste jag äta klart min frukost så jag hinner till jobbet för att ta en kopp kaffe =P Börjar 8 idag brukar börja 9 men de ville att jag skulle ta extra matte med någon elev då gör jag det nu! =)

Kul med mer ansavr! =)


HA en riktigt bra dag!! =D

Av Malin Skogström - 25 april 2014 08:06

Idag är det fredag o det var väl tänkt att jag skulle jobba men så blev det ju inte, så nu sitter jag hemma och har just druckit lite kaffe, ska ta en sväng om på Birsta sen tänkte jag. =P

Igår var en knepig dag, åkte på Birsta en sväng, köpte det som jag behövde inför sommaren samt kommande dop. Trodde att jag hade allt, men när jag kom hem hade jag inte kollat listan o hade glömte lite grejor, därför jag ska dit idag igen.

Igår var barnen på dagis för när jag ska jobba kvällen hinner inte Jonas hem innan jag börjar, men då visade det sig att han skulle jobba över så jag fick hämta barnen o skjutsa dem till bästa farmorn! Som tog dem från halv fyra till sju då jag hade slutat! ÄR väldigt tacksam för att hon ställer upp så himla mycket! =)


I helgen ska vi fixa husvagenen, har lite grejor att dona på med, men det tar vi o lägger hela söndagen till, det kommer bli toppen. Jag hoppas att det kommer vara toppenväder! =)


Imorn kommer mamma hit så då ska vi ta en tripp på klädbytar, har lite grejort jag ska kolla efter, jag tycker att det är himla kul att gå på dem, även om man inte köper så går jag gärna dit! =D


JAg o mamma har även försökt planera in en ullaredsresa, men som det ser ut nu så får det bli efter sommaren då vi vet hur det blir med mitt nya schema samt hur det ska göras med mammas rygg. Många faktorer som spelar in.


Vi har ju återträff i år, 10 år sedan vi gick ut 9:an. Jag var väldigt velig på om jag skulle gå eller inte, men efter ett långt funderande och lite prat med de närmaste som jag var mest intresserad av att träffa kom vi fram till att vi inte ska gå. Jag ser det som så att de personer som jag verkligen vill träffa och veta hur det är med, dem tar jag mig tiden att träffa oxå! Jag har inget utbyte av att träffa en massa människor som inte kan ge mig den glädjen o positiva energin som andra kan. Dessutom så kanske jag ska jobba den kvällen. MEn jag har valt att inte gå och jag ångrar verkligen inte mitt val över huvudtaget! Är så nöjd med det!! =D


Nu ska jag göra mig klar, kanske slänga på mig lite smink innan jag ska fara iväg o göta klart mina ärenden.


ÄR fint väder ute så jag hoppas alla får en toppendag! Det ska i alla fall ja ha! =)


Av Malin Skogström - 23 april 2014 10:32

Idag är det Onsdag, jag fick vara ofrivllogt ledig idag så då fick Kaspian vara hemma med mig då han fortfarande är lite krasslig, men han mår betydligt mycket bättre än i förrgår så imorn blir det minsann dagis för den lilla herren! Jag ska jobba kvällen idag så barnens farmor ska passa Kaspian tills Jonas har hämtat Matilda och kommer hem till A-M för att äta lite middag! =)

Imorn jobbar jag oxå kväll o fredagen blir ett dagspass sen har jag minsann helg i två dagar!!! =D såååå skönt, jag ska få vara med min lilla familj o bara umgås, ska iväg på ett ärende själv på lördagen men annars kommer den spenderas tillsammans. =)


Sitter i telefonkö med Nordea, o jag har suttit i 15 min nu o det är väldigt drygt. Jag har ju råkat göra en inbetalning till fel ställe. .......

Har precis pratat med dem som skickar mig till nästa telefonnummer och på det stället säger dem ja men du ska ringa hit istället o ge rmig ett nytt nummer, så nu sitter jag i en ny kö o väntar o hoppas att det skla vara rätt. .......

HAmnade rätt o nu har dem gjort en återebetalning! Skönt!


Nu ska jag fortsätte med mina ärenden som jag har innan Kaspian vaknar. Måste ringa hyresvärden samt hyresgästföreningen! =P


Ha en bra dag!!!

Av Malin Skogström - 20 april 2014 11:45

...i en låda.. Tack svärmor!! :-)

Av Malin Skogström - 19 april 2014 11:45

...blir det inte. ;-)
Spagetti o kötträrsås recept a'la svärmor! ;-)

Av Malin Skogström - 18 april 2014 17:28

Matlåda! :-)
Kycklinggråten al'a recept Pappa! :-)

Av Malin Skogström - 18 april 2014 12:01

Ja idag är det långfredageno det känns inte.riktigt att det är storhelg. Påsk har aldrig riktigt varit mn helg. ;-) gillar ändra helger bättre. ;-) jag jobbar idag, imorn o måndag 9-19
Inte helt fel i plånboken. ;-)
Har ute lunch göigår själv just nu. Tycker att dagarna rusar iväg så himla fort..
Vill ge ett stort plus till Kaspians gudmor! Vi har inte bästa kontakten men jon ringde.o önskade mig o familjen glad påsk. Det är mer än vad andra vänner som jag trodde stod närmare kan göra.
Nu är det så att man kan övningsköra.med mig om man vill! Vilket jag tycker är såååå häftigt! :-D Hehe

Nu ska jag fortsätta jobba. Maten är slut! Dax o sätta fart!? Ha en bra fredag!! :-)

VAB

Av Malin Skogström - 16 april 2014 17:27

Idag blev jag hemma med våran lilla sjukling Matilda, hon var slö redan igår men när hon kom hem från dagis igår bestämde vi att hon fick vara hemma idag. Hon var så tjock i näsan samtidigt som det bara rann, o när hon vaknade imorse hade ögonen bara geggat igen =/ hon ropade: mamma jag ser inget, mamma jag ser inget.


Imorn får jag hem alla kryddorna, ska bli kul o kika igenom! Imorn kommer vi troligtvis grilla oxå, var längesedan nu o jag är ju inte direkt ledig så himla mycket. Men imorn blir det av!


Till påskhelgen är det jobb som gäller för min del, massa hittipå för Jonas o barnens del, kalas, middag borta, även att Matilda är bortlovad (om hon blir bättre) så det kommer bli en bra helg hoppas jag.

Jonas ska även hinna med att byta däck på lilla bilen, han ska ju yte till vårat egna "däckhotell" i helgen så det ska väl gå att fixa! =D


O jag hatar verkligen allt som har med försäkringsbolag att göra, inskränkningar fick jag veta idag att det fanns, ojoj, massor finns det som man inte har en aning om!


Ikväll blir det en tripp hem till Lenitha som vanligt! Blir nog sista gången som vi ses innan hon ska åka o vara borta 1 vecka, o när hon kommer tillbaka har vi massor att göra på varsitt håll! Tur att den älskade onsdagen finns!

Jag har fått utbildningsdag nokat, ska bli kul att gå på det. ser verkligen fram emot dessa utbildningsdagar, jag tycker att dem ger så himla mycket. o förhoppningsvis ska vi väl få veta sommarschema med snart!

Vi pratade på mötet i tisdags(igår) och kom fram till hur vi ska lösa midsommar i alla fall och det verkar som att det är en toppenlösning och jag o andra tjejen verkar inte vilja ha semester samtidigt så då kanske vi kan hjälpa varann med att byta en massa pass istället det tjänar vi båda på! =D


Ja det finns väl inget nytt att rapportera mer än det vanliga. Huvudet upp o fötterna ner!

Nu ska jag mysa lite med sonen eftersom dottern sover i soffam av ren utmattning skulle jag tro. inte lätt att vara sjuk!


Hoppas alla får en toppentrevlig påsk, det ska jag i alla fall försöka ha, (på jobbet)!! =D


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards