My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg under oktober 2013

Av Malin Skogström - 31 oktober 2013 22:06

Längtar redan!!! :-D

Bion igår var toppen.
Bioälskare vet att filmen är slut när det tänds upp i salongen. Så vad gör du när filmens eftertext kommer men det inte tänds?? Jo man sitter kvar!!! :-D
Så spännande!! Klart det blir uppföljare!! :-)

Idag hemma med barnen, haft besök, myst på! :-)

Under kvällen tog vi en familjkväll på birsta, såååå mysigt! :-)

Nu kollar jag på PLL o väntar på att grejorna ska bli redo för ugnen. ;-)

.

Av Malin Skogström - 30 oktober 2013 20:15

Av Malin Skogström - 30 oktober 2013 11:16

Första gången på länge som jag är hemma o vabbar. Kaspian kräktes i måndags så det blir hemma igår och idag. Imorn blev jag ledig med kort varsel så då är de lediga från dagis! Skönt att få vara med mina små älsklingar, eftersom jag jobbar så mycket annars.
Nu har vi precis ätit lunch och vi sitter i soffan o kollar på lejonkungen. :-)
Snart dax för dem att sova lite lunch. I alla fall Kaspian o då ska jag göra dig klar för jobb blir kvällsjobb innan biomys med min älskade man!! :-) bara jag o Jonas, ska bli mysigt. :-)

Imorn ska jag beställa en hel del från ebay, bland annat lite julklappar! ;-) hittat superbra saker. :-)
Men längtar till den 8 dec!!!!

Av Malin Skogström - 29 oktober 2013 20:24

Jag tycker att de människor som klara av att jobba fast att de har småbarn o får kliva upp mitt i natten orkar med hela dagen.
Min man är en av de människor. Han kliver upp o barnen vaknar. Nattar dem, osv. O ändå orkar han kliva upp, ta dem till dagis och jobba hela dagen. Jag tycker det är bra!! Har man gjort valet att skaffa barn så får man ju ta de konsekvenser som följer. :-)
Om man måste lämna bort sitt eget barn för att man ska få sova för att orka jobba, anser jag att man inte vet vad man gett sig in på när man skaffade barn. Lite mer ansvar än så måste man kunna ha tycker jag! Det är en tuff period i början men det är såååå värt det! Alla de sömnlösa nätter, nerkräkta kläderna o alla högarna med tvätt o inte hinna duscha!! :-)

Om man ska.bli förälder måste man veta vad man förväntae av sig själv!!

Av Malin Skogström - 29 oktober 2013 17:53

Bättre föreläsning/utbildning har jag nog aldrig varit på!!! Ojoj vad kul o härligt..

Av Malin Skogström - 28 oktober 2013 22:59

Jag har aldrig sett så mycket kräk på en o samma gång från en o samma unge.
Han måste ha legat på rygg o kräkts samtidigt. För han hade i håret, ansiktet, på ögonfransarna, på händerna, det hade kommit på väggen,hela sängen, i lådan med utklädningskläder. Ja det droppade till o med om ungen.
Var bara att slänga han i duschen o städa sovrummet. Slänga sängkläder i tvätten.
Bara lite tur att Matilda sov i vår säng. Hade inte varit kul om.hon hade vaknat av allt detta ståhej.
Nu är det fixat, lillebror sover igen o Storasyster sover inne hos oss.

Imorn får Jonas vara hemma. Jag tar onsdag. Får se efter det. ;-)

Av Malin Skogström - 28 oktober 2013 20:24

Sänder en värmande tanke åt alla mina käraste som bor söderut o drabbas av denna hemska storm!!!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards