My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg under februari 2016

Av Malin Skogström - 29 februari 2016 23:34

Att somna har jag än Så länge inte haft problem med men ikväll har jag det. Legat i sängen sedan 22 ca o kan verkligen inte hitta en skön sovställning.
Baaahhh!!! vill sova lite nu!!
Imorn börjar mars!! Våran bebis månad. Haha. Spännande'!! Så kul!!!
Känner att jag blir trött av att skriva så nu ska jag passa på agg anamma natten o försöka sova lite i alla fall! Ha en bra natt/dag så ses vi i mars!!

Av Malin Skogström - 26 februari 2016 21:30

Fredag en bra dag. Slutet på vardan, vi röjer l partar eller hur de nu går.
Idag har dagen bestått av umgänge med Majja o barnen hela dagen. Skönt att ha sällskap lite. Barnen har lekt på bra hela dagen. härligt. När Jonas kom hem var vi ute en stund, Jonas skottade o jag titta på. Hahah, sen gick jag in o gjorde maten. Blev tacos idag!! Mumsigt.
Inte tagit så många bilder på sista tiden. Men kan bjuda på en i alla fall.
Nöjd tjej som gjort snöängel. Serr dock intesåå nöjd ut. Haha

Av Malin Skogström - 25 februari 2016 14:36

Idag blev det ett besök till barn mottagningen i Sundsvall på order från Uppsala som ville ha lite prover tagna på Kaspian. Så nu får vi invänta svar från Uppsala o hoppas att dem är snabba. Men det brukar dem vara. Hehe. Han var så himla duktig! Storkille! Åkte o köpte en valfri leksak till honom för att han var så duktigt! Stolt mamma!!!! ?
Idag är en dag med ont, inte gjort mer än en skoluppgift, svarat på två uppgifter o sedan legat i soffan efter att jag kom hem från sjukhuset med lilleman. Båda är på dagis nu ska hämta dem strax o då tar vi helg!! :-D så härligt!!

Av Malin Skogström - 23 februari 2016 22:33

Tredje kvällen i rad som jag lagt mig för att sova o vad händer?
Jo bebben får hicka.
Kan jag sova så?
Nej inte direkt.
Lite svårt att somna när hela magen rör på sig!!!
I dag är det dryga 30 dagar kvar! Helt otroligt vad fort det går!! Jösses!!
Ja men nu ska jag se om jag kan bota hickat o försöka sova själv. Låång dag imorn. Natti!!

Av Malin Skogström - 20 februari 2016 20:59

Idag började jag o Lenitha dagen med klädbytardag på bergforsparken. Gjorde en del fynd som jag verkligen blev böjd med!! ?
När vi är på väg därifrån hem till oss, ringer Thomas o berättar att Sion ramlar i trappan o slagit huvudet! 1177 tyckte garanterat att han skulle åka in o kolla det så vi får i ilfart hem till lenitha. När vi kommer in finna ingen Sion som slagit huvudet!!!
Det fanns en helt underbar vän vid namn lenitha som tillsammans med min mamma hade planerat en hemlig babyahower så i vardagsrummet fanns 8 vänner som hade i hemlighållit det här för mig!!! Helt underbara vänner!!
Blev så himla glad, hade pratat om att det skulle vara kul med en babyahower men inte fått någon aning om att det verkligen skulle fixas så snacka om att jag blev väldigt överraskad!!! Så himla bra!!!
Vill tacka alla som kom. Vill tacka all som önskar mig en trevlig dag pga av detta endamål. Vill tacka alla underbara människor som lyckats hålla detta hemligt! Men vill även tacka The mastermind bakom hela planen!!!
Jag hat haft en helt underbar dag!!! Älskar mina underbara vänner o alla dem som finns omkring mig!!!!
Finns inte ord för hur glad jag blev idag!!!
Här kommer blir bilder från dagens babyshower!!

Vi har ätit lunch tillsammans.
Vi har målat/gjort varsin body. (bild kommen sen)
Vi har haft frågesport, bebisfakta.
Vi har gissat hur många godisar som fanns i en flaska.
Vi har gissat på bebisen vikt o längd.
Vi har gissat namn på choklad. (bajs i blöjan)
Vi har enligt mig haft en helt underbar eftermiddag!!!
Är som sagt tidigt väldigt glad för mina vänner!!! Underbara älskad vänner!!!



Så då är min fråga: Finns det fler därute som vill gissa?? Kan fick inte erbjuda er något pris, då det inte är jag som kommit på leken. :P men får gärna gissa! så himla kul!! 

Av Malin Skogström - 18 februari 2016 22:13

Glada barn, alla hjärtans dag.

Inbakade flätor!
Efter duschningen.

Partylite storvisning!

Mysigt fikaställe med bra lunch i njurunda!!!

Best cravings Ever!!

Kollade mest använda ord i status på Facebook. Hehe kul!!

Mammaledig läääänge..
2016-02-16 - 2017-08-31

Lördagsgodis

Ansiktsmålning

Morgonmys

Av Malin Skogström - 17 februari 2016 12:56

JA det var ett långt namn på en ansökan!

Men idag skickas den in! HAde sjukskrivning till o med igår, men nu klivit på graviditetspenning till den 20 mars o sen blir det föräldraledighet.


Längesedan som jag bloggade nu men hela förra veckan hade jag skola 8-17 (inklusive restid). Så när jag kom hem stupade jag i soffan tills jag skulle flytta mig till sängen. jag var sååå himla slut! 

Men nu börjar det kännas lite bättre, men har fortfarande den här rastlöshetskänslan i kroppen, vilket kan vara himla jobbigt!


Ja men förre helgen tog vi det lugnt, mellomys o allt vad den innehöll. :P 

under veckan som gått har vi inte hunnit med så himla mycket. 

Det kom en massa snö mitt i veckan vilket resulterade i att Jonas fick lite att skotta igen :P hehe

Hade jag inte fått så förbenat ont av att göra det så hade jag ju såklart gjort det själv, då jag faktisk är hemma på dagarna, även om jag kanske pluggar, men lite snöskottning ska jag väl hinna med, får bli nästa vinter. hehe!!

Nu vill jag att solan ska komma o hålla i sig lite, det blir så pass varmt på inglasade balkongen att man kan sitta där om solen ligger på, har man en filt o myser med blir det himla bra! Längtar till våren, för med våren kommer det fler roligheter!!!

Idag är det 40 dagar EXAKT kvar till beräknat, vilket egentligen inte är så himla många veckor kvar!!! 5 veckor o 5 dagar till Jonas födelsedag vilket är datumet då lille bebben är beräknad! :P


Har fått lite små dille på melon o jordgubbar, sååå himla gott! Kan inte riktigt låta bli att köpa om jag går på affären och ser att det finns!


Under inneveckan hade vi ett litet utvecklingsamtal med våran lärare och då tyckte hon att det gick bra för mig, hade lite jag skulle öva mer på, men det har ju alla då vi inte kommer att vara HELT fullärd då man är klar utan du kommer i princip ha grunderna o lite till. :D :D Men det känns i alla fall kul!

Fick även i uppgift att kolla upp o eventuellt kontakta en dövförening på orten där vi bor för när vi är klar i skolan så kommer vi behöva hålla tecknande igång och det bästa sättet är ju faktiskt att teckna med döva! eller hörselskadade. :D


Idag har jag gjort klart sista uppgiften för denna veckan med skolan så imorn kommer det bli lugnt, hoppas på lite sol samt kanske pyssal på lite hemma!


HAr fått bra kontakt med grannen 2 hus bort, hon har 3 barn varav två i ca samma ålder som mina. :D dem går till o med på samma dagis!

Så på fredag ska dem komma över en stund så barnen får leka med varann, spännanden och se om den klickar med varann eller om det inte funkar alls, skulle vara kul om dem fick lite kamrater på "gatan" som dem kan leka med! :D


NeJ! nu måste jag resa mig, sträcka på ryggen samt kanske få i mig lite mellanmål innan jag ska ge mig av o hämta barnen! =D 


Alla som läser får ha det himla bra! Det kommer jag i alla fall ha! Hoppas jag! haha!! =D

Kommer lite bilder i ett senare inlägg. :P

Av Malin Skogström - 6 februari 2016 19:12

Om en liten stund kickstarta vi mellomys!!! :-D

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards