My Alpha Lambda Iota Ny

Direktlänk till inlägg 11 februari 2011

Fredagsmys <3

Av Malin Skogström - 11 februari 2011 08:57

Idag är det äntligen fredag, o slutet på min arbetslösa vecka, eller lediga eller vad man ska kalla det...

Det har varit en otroligt händelserik vecka =)

Måndag: Då hade jag en bestämd träff med Sandra kl 10:30 på Birsta..

Vi träffades åt en lite frukost, surra lite o sen surra vi lite till... tiden gick så otrolifr fort.. Så vi gick ner till McDonalds o tog oss en glass bara för att man vart lite sugen på det =P

När vi suttit där o surrat ännu mer så gick vi bort o tog oss en kaffe eller jag gjorde det =P hehe

När klockan närmade sig två åpkte vi till Timrå en sväng för jag var tvumgem att anmäla mig till arbetsförmedlingen.. Väl där fick jag en tid den 21 som jag var tvungen att komma på. Vi ska tydligen lägga upp en passande handlingsplan till mig eftersom jag är gravid.. =)

Sen for vi tillbaka till Birsta o kolla runt lite medans vi surra på... =)

Vi kollade på barnkläder o vuxenkläder o en massa annat...

När klockan blev fyra var vi tvungen att dela på oss o åka på varsitt håll., men det var en otroligt trevlig dag, är himla glad för att Sandra tog upp kontakten med mig igen...

Hon är en helt ny människa kan jag lova.. Inte alls som hon var då vi umgick för ett o ett halvt år sedan.. Hon är positivt förändrad.. Det är nog sånt man inte kan se om man umgås tätt inpå varann hela tiden utan man måste vara ifrån varann för att inse vilken skillnad det blir...


På kvällen så gjorde vi inge mkt alls, kollade på film o fick lite sparkar som Jonas fick känna men annars inget speciellt..


Tisdag: Började med frukost med Sophie..

Vid tolv tiden kom Sandra bort till mig o kika på lägenheten, hon hade inte sett den sedan vi gjorde om den...

Sen följde jag med henne till stan o fixa lite grejor sen bar det av hem o väl hemma mötte vi på Sophie. Sandras hund Zingo o Sophies hund Harry fick hälsa på varann.. Det gick jätte bra, sen bjöd Sophie in oss på en kopp the, vilken var väldigt gott med tanke på att det var kallt ute..

Runt fem tiden ringer lillebror o säger att han har fixat middag o att jag måste komma upp och äta lite.. =) VÄldigt snällt av honom =)

JAg gick upp till mig o Sandra åkte hem till sig..

När alla hade ätit så möttes vi upp hos Sophie igen o kollade på en film, dock en film vi sett tidigare, men den är såå himla bra att man kan se den hur många gånger som helst.. "P.S. I love you" Det är verkligen en storgrinarfilm för både mig och Sophie.. Men så mycket som jag grinade i tisdags så mkt har jag aldrig grinat till den här filmen, fy farao vad man kan bli superkänslig när man är gravid! =P

Vid halv ett skilldes vi åt o sa god natt..


Onsdag: Började med att jag o Jonas åkte o lämnade in våran bil på verkstad, sen är ju krockskadad så den skule de ha i två veckor...

Sen åkte jag o Sophie in till Timrå o gick en lång promenad med Harry(hunden) o Niklas som jag är kontaktperson åt.. =)

Sen åkte vi till Biblioteket o lämna in en bok, sen stanna vi till hos Mia o surra lite innan vi hade tänkt att vi skulle åka hem men då fick vi ta en snabbtitt på lägenheten som vi eventuellt ska flytta in i(hoppas hoppas), Den var ju sååå himla fin, nog för att de inte var riktigt klar med den men man kunde ju se helheten!! O fy fabian vad den var tjusig... =P hehe, får se om vi kan hålla kvar tjusighjeten då vi flyttar in ;) hehe

Efter det blev det hem o sen åkte jag o Sohie för att träffa SAndra o Bea med deras små vovvar igen =P

Efter det var det hem som gällde för min del, slänga in tvätten o sen var det dax för mig att åka o träffa en tjej som jag är kontaktperson åt, vi skulle åka på Birsta o käka sen skulle vi gå en sväng o kolla lite.. =)

När klockan blev halv sju blev hon hämtad av sina föräldrar o min älskling kom o hämtade mig =)

Hem o kollade på "no ordinary family" sen sova, var sååå himla trött efter den dagen!


Torsdag(igår): Jag mötte mormor på IKea, vi skulle kolla efter ramar till lite broderi som hon gjort till mig o Jonas, sen skulle vi köoa tyg så hon kan få sy ett överdrag till våra lådor aom ligger under sänge, sådan med hjul.. =P

När vi kom ner till fundet så hitta jag ett bord som jag bara förälskade mig i!! Ooohh jag kunde inte bara släppa det, ringde Jonas fråga om vi kunde köpa det, ringde Sandra och fråpgade om jag kunde hyra ett släp från shell, om vi inte hade lämnat n bilen i onsdags så hade i kunnat få plats med det i bilen men eftersom vi just nu bara har min lilla A3:a så gick den planen i stöpet.. Men då kom Sandra på den brillanta iden att vi skulle försöka stoppa in det i hennes bil för då slipper vi hyra släp..

Hon drog med sig en kompis o de kom till Birsta för att se om de gick in i bilen, vilken det gjorde precis, det var precis så att det fick plats.. =)

De körde hem det till oss o bar upp det till oss o la de på sängen i sovrummet o sen åkte den igen o jag åkte tillbaka till birsta för att gå en sväng med mormor.. =)

Men jag ger en stor "dagens ros" till Sandra som kom o hjälpte mig!!!

Det är så otroligt tacksamt så det finns inte...

När jag o mormor gått klart på birsta åkte vi o hämtade upp Danne på jobbet, o han klaga på lillbilen, han får ju inte plats. Sitter han fram drar han bak sätet så långt så ingen kan sitta bak o sitter han bak får han inte plats med benen säger han! =P

MEn han åkte med hela vägen till mormor o sen åkte jag o Jonas till mamma o lämna lite grejor som vi köpt åt henne på birsta...

Väl hos mormor fick vi hemmagjord potatismos med ungsbakad falukorv, det var himla gott o som efterrätt trodde jag att vi skulle få chokladpudding, men det blev plättar med sylt o grädde =P hehe eftersom det var torsdag! =P hehe

Vid halv åtta åkte vi hem o på vägen hem spg vi hur en lastbil hade fått sladd på sig själv o släpet o stod mitt i en korsning så ingen komförbi, men det var som tur i södergånde riktning o vi åkte ju hemåt alltså norrut =P

Vid åtta var vi hemma åd ställde vi bordet på plats o sen var det bara att slänga sig i soffan o kolla på CSI..

Sov ganska hårt inatt.. =)


Fredag: Just nu sitter jag i soffan o har ätit frukost, väntar på att Sandra ska syka förbi en sväng innan jag ska fara o jobba... =)

Jag jobbar på vivsta skola idag, 11:30 - 14:00. Bra start med tanke på att jag inte varit dit sedan före sommaren =P

Efter det sk jag lämna bilen till Jonas o sen bli hämtat av Sandra för vi ska handla inför ikväll, Sandra o Peter kommer o äter middag hos oss ikväll.. =) ska bli vldigt trevligt.. =)

Sen får man se vad kvällen bjuder på =)


Näe nu måste jag gå o göra mig klar så jag kan komma till jobbet i tid =P hehe

HA en bra dag allesammans! =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Skogström - 20 mars 2016 09:43

http://nouw.com/mallutten   Kommer att ha allt på den här sidan from nu! Kika in vettja!! =D =D ...

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 21:33

Kod för att importera min blogg till Nouw: 2642691948

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 20:33


1 timmes mys! Släck alla lysen!! Tänk på våran jord!

Av Malin Skogström - 18 mars 2016 18:45

Idag skulle varit Jonas sista dag på jobbet inann han blir pappaledig lääääänge!!! hela 5 veckor! =D Valde att ta ut lite komp innan han startar pappaledigheten! =P Mysigt vi ska ha det hemma, om hans feber bara vill försvinna! Min förkyldning har ...

Av Malin Skogström - 17 mars 2016 12:13

Idag blir det god lunch på BC med mamma! Var tvungen att köpa regnställ till barnen. ? ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards