My Alpha Lambda Iota Ny

Direktlänk till inlägg 15 april 2011

Sömnlös natt...

Av Malin Skogström - 15 april 2011 15:45

  Måste bara först säga grattis till pappa som fyller 45 år idag. Ledsen att vi inte kan komma ner.. Hoppas du får en toppendag i alla fall!! SAKNAR DIG!!!  


Inatt vaknade jag kvart över tre av att jag var tvungen att gå på toa, så jag tog mitt så van,iga besök på toa, mitt i natten, men när jag gick o lade mig i sängen igen så kunde jag inte somna!!

Jag vände och vred på mig, puffa med kuddar och drog i täcket, och jag bökade runt, kunde för allt i världen inte somna om.. Så jag tog telefonen, ladda ner lite tidsfördrivande spel och spelade till Jonas klocka ringde kl sex.. Sen ringde den igen kvart över sex o då börja han vakna till o fråga vad jag gjorde vaken.. Så jag förklarade min histora för honom och vi klev upp, Han gjorde sig klar för jobbet medans jag gjorde frukost till mig själv, Jonas äter ju på jobbet...

Jag satte mig vid datorn och kolla runt lite, kollade på några avsnitt av OTH som jag inte sett ännu, starta en maskin tvätt, en maskin disk, sen gick jag in till katten som låg på sängen i sovrummet och började klappa en och boom! Jag somnade.. Jag sov till Jonas kom hem från lunchen kl tolv, då kunde jag inte sova mer, Så jag har fått lite till extra sömn i alla fall vilken är bra..


Nu är jag lite halvtrött i ögonen, men det försvinner kanske när vi far till Matte o Mia, måste byta däcken på bilen, plus att den bör städas ur lite grann..


Men först ska vi hänga upp spegel i vardagsrummet och fixa en hylla till i gardroben i sovrummet, sen blir det däckbyte. Förhoppningsvis kommer jag somna tidigt ikväll.. =)


I onsdags så var jag till MVC och gjorde en liten rutinkoll. Allt var som banligt bara toppen med mig och den lilla(om man bortser från ryggproblemen) Magen växer som den ska och då när barnmorskan klämde och kände så låg bebisen med huvudet ner och med rumpan mot revbenen på höger sida(det var därför som jag hade så ont där förklarde barnmorskan), fötterna låg mot revbenen på vänstersida. Och som det lät på barnmorskan så har den lilla hittat ett mysigt sätt att ligga på och kommer nog inte att flytta så mkt på sig innan det är dax..


Hjärtljuden låg på 130 då hon började mäta, men troligtvis så gillade inte h*n det och det började röra sig i magen, man såg klart o tydligt hur hela megn bara rörde på sig åt det ena hållet och då gick hjärtljuden upp till 144.. =)


Det är så himla kul varje gång man är dit och får lyssna på hjärtat och prata av sig om man har några oroande frågor eller liknande..

När jag kom därifrån åkte jag hem till Annica, Jonnhy och deras lilla Tristan. =)

Han har blivit så himla stor, kan ju till och med sitta själv nu. Så kul att se hur fort det går. =)

Men man vill ju inte att det ska gå för fort =P


När jag kom hem var det bara upp en snabbis i lägenheten sen for vi till mormor och käka middag, mamma, Tommy, lillebror och lillasyster var oxå där. =)

Det var en trevlig kväll, det blev efterlängtad äppeloaj till efterrätt, Jonas har velat ha det länge =P hehe


Torsdagen började jag att tvätt lite bebiskläder bland annat, det blev mörka kläder, det är kul att äntligen få allt tvättat. =) så nu kan jag sortera upp allt i lådorna i byron som är införskaffad till den lilla..

Idag tvättdae jag ännu en maskin med bebiskläder, men i neutrala färger var det så mkt att det knappt fick plats med våra egna kläder =P hehe

Så nu börja det hända lite grejor, i badrummet har jag gjort plats för alla tillbehör som kommer att vara till bebisen, även gjort plats på en hylla till blöjor och kläder. =)

Får ju blöjor på löpande band nu, först från Annica eftersom Tristan växer ur dem och sedan från mamma eftersom Maya växer ur dem =P hehe, så det är inget jag behöver köpa i alla fall.. =)


Sen har jag gjort en lista på saker som jag ska ha från Mia på Mammamiasbabyshop ska bland annat köpa vagn och babyskydd från henne, sen har jag lagt undan babygym, skötväska, vyssanlull-tassar, en gosig filt, täcke, kudde både till vagn och säng, madrass, spjälsängsmobil och mycket mer..

men har ju redan en del saker hemma, mormor har sytt sängkläder, har även köpt en del, spjälsängsskydd har jag fått av mamma och sen har jag beställt ett hemmagjort överkast till spjälsängen!


Imorn ska vi på kalas, faster fyller år och vi ska fira henne innan hon åker till Turkiet. Så imorn blir det go-middag med både förrätt och efterrätt. =P

På kvällen ska vi troligtvis förbi Sandra och Peter de har bjudit in oss på en sällskapsspelkväll. vilket låter himla trevligt, så det blir en sväng dit om vi inte kommer för sent från kalaset vilket jag inte tror.. =)


Nu ska jag gå och göra lite nytta, kanske börja på maten så den är klar lagom till Jonas kommer hem halv fem, sen är det till att fixa fixa fixa. =)


Här kommer lite bilder i alla fall, det är så sällen de kommer in så nu kommer det några =P


Inköpta på Ullared i Januari..

 


Mormor har gjort dessa, ett set till sängen och ett till vagnen..

 


Inköpta hos Mia på Mammamias babyshop i Timrå

 


Ullared igen =)

 


Bilder till vänster är hemstickan från mamma, moster och styv-mormor

Bilden till höger är de lite av de vi fått från Maya..

   


Bilden till vänster är grejor köpt från Ullared..

Bilden till höger är grejor vi fått från Cissi...
 



Bebismagebilder får komma in senare, Jonas får hjälpa mig med det =)

 
 
johanna

johanna

15 april 2011 18:43

härligt malin vilket sammanträffande min pappa fyller oxå år i dag =) trevlig helg kram johanna

http://mittlivochingenannans.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Skogström - 20 mars 2016 09:43

http://nouw.com/mallutten   Kommer att ha allt på den här sidan from nu! Kika in vettja!! =D =D ...

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 21:33

Kod för att importera min blogg till Nouw: 2642691948

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 20:33


1 timmes mys! Släck alla lysen!! Tänk på våran jord!

Av Malin Skogström - 18 mars 2016 18:45

Idag skulle varit Jonas sista dag på jobbet inann han blir pappaledig lääääänge!!! hela 5 veckor! =D Valde att ta ut lite komp innan han startar pappaledigheten! =P Mysigt vi ska ha det hemma, om hans feber bara vill försvinna! Min förkyldning har ...

Av Malin Skogström - 17 mars 2016 12:13

Idag blir det god lunch på BC med mamma! Var tvungen att köpa regnställ till barnen. ? ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards