My Alpha Lambda Iota Ny

Direktlänk till inlägg 8 juni 2011

Uppe med tuppen...

Av Malin Skogström - 8 juni 2011 06:55

... eller snarae Jonas, =P

Jag tänkte att jag skulle sova en stund idag med, men det kunde jag inte eftersom jag fick för mig att jag hade tappat bort min plånbok.. När vi åkte från sjukhuset igår, vet jag att jag hade den, men när vi varit på affären så var den puts väck. Men det märkte ju inte jag förens vi var hemma igen och då var ju självklart affären stängd, jag hade kommit upp i lägenheten och vi kom fram till att sist jag hade den var när vi skulle köpa frukt, så vi bestämde oss för att jag ska kliva upp tidigt idag så jag kan åka till affären och kolla om den finns där, vilket låter som en toppenide, ända tills Jonas hittar min plånbok i bilen.. =P haha, snacka om att man är lite väck ibland! =D Så nu sitter jag här, klarvaken och väntar på att klockan ska gå. Ska åka en sväng på Birsta med Sandra och Sophie idag. Får se om jag hittar något kul som jag tycker att vi behöver. =P


Jag har i alla fall starat en maskin tvätt, tänkte att det är ju lika bra man gör lite nytta medans man ändå är vaken och ska vara hemma ett tag till =P


Igår var vi till mormor på sjukhuset och hälsade på, det har hänt massor sedan jag var där sist. Så jag tror att jag måste komma och hälsa på henne lite oftare.. =)

Hon skall börja med sin medecinering imorn så då får vi väl veta hur länge till som hon ska stanna =)


Efetr det for vi till MAxi och sen hem till Sandra och Peter, de tyckte att vi skulle komma och umgås lite innan de skall fara till Kreta på torsdag kväll =)

Vi tog med oss både skip-bo, UNO och Phase10.. Vi kom även fram till att vi skulle dela på en annanas, så jag åt en halv, färsk annanas igår, lite blåsor jag fick i munnen, men det var de värt, sååå himla gott!! =D


I måndags så var det dax för kalas hos Melinda som fyllt år, så vi for en sväng på Birsta under dagen för att kolla lite och se vad som fanns att köpa till henne, vi hade ju slagit ihop allihopa, Jag, Jonas, Mia, Mattias och Svärmor, samt hennes mor. =) Vi var i alla fall några stycken.. =)

 Till slut blev det en ros i kruka som man kan plantera ute och blir stor, den luktade tydligen väldigt gott, de som hade något luktsinne då sa i alla fall det =D

Jag var ju fortfarande väldigt förkyld..


Jag tror att förkyldningen och hostan var som värst i måndags, för igår kändes dey lite bättre och redan nu på morgonen känner jag att det är bättre, men man ska väl inte hoppas på för mkt. =P


I övrigt mår jag toppen, jag har mina små anfall med förverkar och det har jag att tacka hostan för =P men vad gör man inte, det är ju bara 6 dagar kvar till BF, så får väl se, idag är det Amalia som gissat.. =)

Tyvärr var det några som missade sina datum, men med tanke på att jag varit så himla sjuk så kan jag lova att det var skönt att få bli lite frisk innan det stora hela börjar =P hehe


Jag har en tid hos Barnmorskan på fredag, förhoppningsvis mitt sista besök, för på tisadg är det beräknat, men det märker vi då..

Igår fick ju Joel och Sanna sin lilla sötnos, man blir riktigt avis, man längtar så in i bubblan efter sin egen när man själv är så nära som man är... =)

Stort grattis till dem båda.. =D


Imorn ska Jonas tillbaka till tandläkaren och ta bort sitt stygn som han har i munnen efter att ha tagit bort en tand. Får se hur det går, han vill ju ta bort det nu, men det går ju inte =P hehe, han kan inte låta bli att pilla på det med tungar heller =)

Men det blir nog bra snart =)


Nu ska jag ta och göra mig lite frukost och sätta mig o glo lite på tv innan jag gör mig klar för dagens äventyr.. =)


Ha en bra dag i solen. =) 6 Dagar kvar! =D

Tack för alla nmanförslag, de har varit till stor hjälp =D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Skogström - 20 mars 2016 09:43

http://nouw.com/mallutten   Kommer att ha allt på den här sidan from nu! Kika in vettja!! =D =D ...

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 21:33

Kod för att importera min blogg till Nouw: 2642691948

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 20:33


1 timmes mys! Släck alla lysen!! Tänk på våran jord!

Av Malin Skogström - 18 mars 2016 18:45

Idag skulle varit Jonas sista dag på jobbet inann han blir pappaledig lääääänge!!! hela 5 veckor! =D Valde att ta ut lite komp innan han startar pappaledigheten! =P Mysigt vi ska ha det hemma, om hans feber bara vill försvinna! Min förkyldning har ...

Av Malin Skogström - 17 mars 2016 12:13

Idag blir det god lunch på BC med mamma! Var tvungen att köpa regnställ till barnen. ? ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards