My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg den 20 december 2011

Av Malin Skogström - 20 december 2011 11:11

Idag är det tisdag och jag är mitt upp i allt som måste fixas innan jag, Jonas och Matilda far söderut på fredag.

Idag håller jag på att tvätta för fullt så vi ska kunna ha några kläder med oss, tvättade de jag ville att Matilda skulle ha med sig förra veckan så att alla tvätten skulle få plats. =)


När det är klart måste jag se till att de vi ska ha med oss hinner torka, vid halvfyra ska jag dessutom hinna med att åka till vårdcentralen igen. Var dit för två veckor sedan och fick medecin mot urinvägsinfektion och nu tror jag att den är tillbaka, vill kolla det innan vi far söder ut. =)


När jag kommer hem från det gäller det att kasta i mig lite mat innan vi ska på sista badet med babysim! =)

och när vi kommer hem från det är det kvällen för Matilda.

Imorn ska jag och lillebror åka på Birsta för att handla de sista julklapparna inför julen, kommmer att bli så himla spännande.. =D


På kvällen imorn ska jag påbörja packningen för på tirsdagen ska jag fortsätta med det även hinna slå in de sista julklapparna innan Jonas ska åka och lämna dem hos alla hans brorsbarn och sin mamma. När han kommer hem på torsdagkväll är det sista packningen som gäller och på fredag morgon packar vi in oss i bilen strax före elva och far mot Näset, väl där blir det lite fixa inför julafton och så..


På lördag är det julafton, på söndag ska vi bara umgås och ta det lugnt innan jag och Jonas ska hem en snabbis och mata katterna, vattna blommorna och packa in de sista i bilen sen vid åtta tiden på kvällen är det äntligen dax! Så som jag har väntat. Vi ska fara ner till pappa och hälsa på, vi ska fira nyår med honom. =)

Vi kommer att åka på natten så att Matilda ska kunna sova ordentligt.

Vi har till och med bytt upp oss i bilstol så hon ska få det betydligt mkt skönare att sova och för att vi inte ska behöva stanna lika ofta =)


När vi kommer ner händer det massor och ingenting får se vad pappa har planerat =)


När vi kommer hem den 5 el 6 ska vi tvätta igen för den 7 är det ju dax för lilla LEX att döpas, ska bli så spännande! =) Han växer så fort man hinner inte riktigt med.. =P


I veckan som kommer efter det är det besök hos BVC som gäller ska då bli otroligt spännande att se hur Matilda har växt. =)

Veckan efter det kommer vattengympan igång och vi ska även på Ultraljud! =D


Så det är min planering för några veckor framöver! Har en hel del att se fram emot, kommer att bli toppen! =)


Matilda är otroligt duktig nu i alla fall, snart dricker hon helt själv ur sin mugg, hon har kommit på att man kan lyfta den lite s kommer det något gott att dricka! =D

Så kul att de när hennes lilla huvud går på höga tankevarv! =D

Hon har dessutom börjat dra sig upp själv om hon är i närheten av något hon kan hålla sig i så dra hon sig upp till stående position, sen sätter hon sig ner lika snabbt men det är kul att se i alla fall.. =)


Vi har även börjat att vänja henne vid välling på kvällen och när hon ska sova sin stund under dagen, hon har fått lite ont i magen av det, men det är ju en vanesak, men det tog tid innan vi hittade en välling som hon äter, hon var lite kräsen då det gällde den saken, men nu har vi något hon gillar o det är ju toppen! =D

Ska bli skönt att slippa köpa så mkt ersättning! =)

Hon är även väldigt duktig att äta, hon äter en halv burk och dessutom efterrätt till middag =) Gotjejen!


Näe nu ska jag gå och hänbga tvätten innan lilla skruttan vaknar och vill ha lunch! =)


Kommer inte att skriva något innan jul så jag passar på att önska alla en riktigt god jul och hoppas att tomten kommer till er oxå! =D =P



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards