My Alpha Lambda Iota Ny

Direktlänk till inlägg 7 januari 2012

Nu är det på tiden...

Av Malin Skogström - 7 januari 2012 23:15

Nu är det på tiden att jag bloggar lite, det var så himla länge sedan nu!


Men jag tror att jag skabörja från början och vi börjar med fredagen den 23/12

Jag och Jonas packade ut allt det sista i bilen och gjorde klart ilägenheten innan det var dax att bege sig ut i skogonm om man nu kan kalla det så... =) Vi begav oss till Tommys föräldrar på Näset, deä det var planerat att vi skulle fira jul =)


Vi kom dit runt halv tre vilket var ganska lagom tid, packade in oss och alla julklappar på rummet som vi skulle ha, fixade Matildassäng så det var klar så man slipper stå med det mitt i allt då hon ska sova.. =)


Vi fick middag och god efterrätt, umgicks lite, pyntade granen och knäppte även bilder på Maya och Matilda då de slitter framförgranen, det ärdå inte det lättaste att få en bra bild på två små på samma bild. =P


Kvällen kom och vi speladelite sällskapsspel innan det var dax att sova..


24/12 JULAFTONSMORGON!!

Matilda och Maya vaknade ungeför samtidgt så vi  gick ner till köker där de hade en varsin julstrumpa, Maya fick syn på sin meddetsamma, Och eftersom Matilda inte är lika snabb som Maya.. ÄN.. så fick vi ge henne paketen som låg i..

Det fick då öppna sina förstajulkappar.. =)

Matilda hade fullt upp med sin första som var entröja och när det var klart så skulle hon försöka ta på sig det me.. hehe rolig liten unge det där =D


Efter det blev  det pulkaåkning för de minstas del och Matilda var så himla trött så hon höll på att somna mitt i allt det roliga..

På Kvällen kom tomten och det var julklappsutdelning, Matilda titta väldigt fundersamt på tomten, men skrattade sen. =)


Det blev väldigt många julklappar för Matildas del =) Blev även en sen kväll,hon somnade inte för ens vid halv tio, det är väldigt sent för henne då hon brukar somna runt åtta.. =)

                                 

Den 25/12 var det packning som gällde, vi packade det mesta förutom det som skulle med vidare söderut, Matildas väska och lite små saker..

Jag och Jonas åkte hem, gav katterna mat och vattna blommorna, bytte packning i bilen och begav oss frö att hämta Matilda. När vi  kom tillbaka till skogen fick vi höra om stormen som skulle komma så vi bestämde oss för att ge oss av ganska snabbt så vi skulle kunna komma fram någorlunda i tid =)

Vi kom iväg ca 20.00 och var väl i sthlm runt 01.00, då blåste det som värst, man kunde inte ens öppna bildörren, så vi stod stilla en stund tog en fika och byttr förare matade Matilda m.m

Vi kom fram till Ljungby vid kvart i sju då vilade vien kvart innan det var dax för frukost på McDonalds, innan vi skulle komma fram till pappa..

Vid 8.20 körde vi in på parkeringen hos pappa. Så skönt att äntligen vara framme... Jag och Jonas sov en stund medans pappa tog hand om Matilda och sen var det en massa uppackning som gällde..

Vi gjorde inte så mkt den dagen dog de lugnt så vi skulle komma ikapp med sömn, vi somnade tidigt den kvällen.

Tisdagen den 27/12 hade vi inga planer alls så vi gick en runda, kollade i butiker och hälsade på min farbrors fru när hon jobbade.. Hade även full planering igång gjorde ett schema över våran tid där nere så vi skulle hinna med allt...

Onsdagen åkte vi in till Kristianstan och julhandlade, Jonas hittade både shorta, vantar, skor och en tröja, till Matilda köpte vi klänningar och bodys i nästa storlek, 68 är något för litet just nu..

Jag köpte tyvärr ingenting till mig själv.. =P

Innan vi åkte hem bjöd vi pappa på mat och sen handlade vi godis på gosidhuset =)


Torsdagen den 28 åkte vi och hälsade på Anni, kul att se henne efter så lång tid =)

å eftermiddagen åkte vi och hälsade på min farmor, hon fick se Matilda för första gången IRL.

Sen blev det middagsbjudning hos min faster och hennes familj som jag inte träffat på 10 år, men så blir det väl när man flyttar antar jag...

               

Fredagen bestod av besök hos en gammal klasskompis, hon träffa Matilda och jag träffade hennes underbara lilla Ebba. Så söt =)

Vi tvättade även lite kläder.. Så då slapp vi ha så mkt packning med =P


31/12 NYÅRSAFTON

Vi gjorde oss klara och sen åkte vi ner till ett par vänner till pappa och Lotta.. Himla trevliga, där blev det kallskuret och potatisgratäng.. Himla gott, den blev det pannacotta till efterrätt, så himla gott även det, kvällen fortsatte med umgänge, spel och massa gotta =P hehe både dricka och äta, men inge alkohol för min del ;)


När klockan närmade sig tolv låg Matilda i sin vagn och nära radion så hon inte skulle vakna avalla smällare m.m

Vi gick ut och kollade, skickade iväg några rislampor och skålade in det nya året,medan våran lilla snutta bara sov och sov.. =)

Hon hörde ingenting från sin plats. =)


             

Dagen efter blev slappa och god mat från mitt favoritställe där nere!! =D Jag bara måste äta där så fort vi kommer ner!! Viktigt det där =P


På måndagen åkte vi till min kusin och kollade på hennes och hennes sambos nya hus. så fint =) Kul att de äntligen har flyttat till ett hus =) Jätte roligt för dem =)

På kvällen blev vi bjuden på middag hos en gammal vän till pappa som  de umgicks med när jag var liten =)

På tisdagen blev det  hemmadag och umgås med bara pappa, samt att min morbror med sina två barn kom förbi.. på kvällen var vi bjuden tillmin farbror på middag, de hade även bjudit in sina barn med deras barn så himla kul var några år sedan jag träffade dem med. Alltid lika kul att träffa folk man inte sett på länge. =)

                     

Onsdagen bestod av ett besök på IKEA, i dess hemmamiljö, nämligen Älmhult =P allt bra kommer söderifrån ;)

Vi köpte nya tallrika, det stod  på fyndet för att de var lite repiga, det sytes inte ens! Fick ge 12 kr st! Helt sjukt =P

På kvällen kollade vi på film med pappa och somnade i tid så vi skulle få sova mkt! Hemfärd på torsdag nämligen..

Torsdag den 5/1 började vi med att packa ihop det mesta så vi slapp göra det mot kvällen, sen blev det en tur på affären och även en fikastund på Nya Conditoriet. Myspys!

När vi kom tillbaka var det bara till att fortsätta packa och sen göra middag,vila en stund och sen var det dax att åka hemöver... Såg inte fram emot att åka/köra så långt igen.. Det gjorde nog inte Matilda heller, hon gillade inte att sitta i bilen när vi for runt 20.00 Vi var hemma i Sundsvall igen kvart över sex, inte lika många stopp som när vi åkte ner, men när man åker hem vill man ju bara hem oxå.. =P


Då kom lillebror och tog hand om lilla skrutten medans jag och Jonas sov en stund, sen for vi till Matte och Mia för att äta middag, var väldigt skönt att slippa både disk och matlagning när man nyss kommit hem...

Och nu är vi framma i nutid igen 7/1 2012. Idag har vi varit på dop, Thomas och Lenithas fina Lex har döpts idag, det var väldigt fint, Lenitha sjöng i kyrkan, började nästan gråta...


Och just nu sover Matilda på SITT EGNA rum för första gången. Vi tyckte det var onödigt att vänja henne vid eget rum när hon skulle sovamed oss i två veckor så vi var borta.. Så vi får se hur denna natten går, än går det jättebra! =D

                      

Imorn är vi bjuden till mamma på middag, kommer att blikul att träffa henne igen =)

Näe nu ska jag försöka få in alla bilder på rätt plats sen ska jag gå och sova så jag inte är för trött imorn =P

Hoppas alla haft en toppen helg, men både jul och nyår och allt som har firats..

Tack o god natt!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Skogström - 20 mars 2016 09:43

http://nouw.com/mallutten   Kommer att ha allt på den här sidan from nu! Kika in vettja!! =D =D ...

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 21:33

Kod för att importera min blogg till Nouw: 2642691948

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 20:33


1 timmes mys! Släck alla lysen!! Tänk på våran jord!

Av Malin Skogström - 18 mars 2016 18:45

Idag skulle varit Jonas sista dag på jobbet inann han blir pappaledig lääääänge!!! hela 5 veckor! =D Valde att ta ut lite komp innan han startar pappaledigheten! =P Mysigt vi ska ha det hemma, om hans feber bara vill försvinna! Min förkyldning har ...

Av Malin Skogström - 17 mars 2016 12:13

Idag blir det god lunch på BC med mamma! Var tvungen att köpa regnställ till barnen. ? ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards