My Alpha Lambda Iota Ny

Direktlänk till inlägg 20 januari 2016

mindre än 70

Av Malin Skogström - 20 januari 2016 21:26

dagar kvar..

Nu har det börjat bli lite nedräkning på riktigt. 

Var till MVC i torsdags och då sa han, ja nästa gång vi ses har du passera vecka 30 tom, inte långt kvar!


OMG! Är det verkligen så att det ska komma en liten bebbe om några veckor, kan det verkligen stämma. Tycker att denna resan har varit så himla lång. Tycker att det känns som att det fortfarande är huuur lååångt som helst kvar men det är det ju tydligen inte då. 

HAr gjort i ordning bebisrummet nu. Första gången någonsin (eller 3 gången gillt kanske) som vi har ett rum till den kommande bebisen! redan innan bebisen kommit. 

När matilda kom fick hon dela rum med oss då vi bodde i en två, flyttade såklart till störr. men då skulle kaspian komma så han fick dela rum med oss med, (vilket inte gör något då dem är små och dem ska sova med oss. 

Men NU, då har vi ett rum som är till bebis, ett helt eget rum innan den ens kommit till världen! Just nu står där en säng (som ska in till vårt sovrum när bebis kommer) vagnen som kommet att stå på entreplan då bebisen kommer, lättare att komma ut och iväg då. En babysitter som den lilla sak få ha så småningom. Gåstolen från dem andra två barnen, bumbostolen, från dem andra två barnen, hm, vad finns mer...?? Ja extra sängen, som egentligen inte ska stå där, men den står bra där nu. haha, även en byrå full med kläder och en gardrob full med leksaker, lakan, täcken, kuddar påslakan och allt annat som man kan behöva till en liten =P


Idag har vi varit hem till Jonas mamma och ätit lite tårta o kakor. Hennes "gubbe" eller vad man kan kalla honom fyllde år idag och de var väl klart att vi ska komma o fira honom! Barnen gillar både farmor och farmors "gubbe" hehe. 


Idag böev det en sväng till Birtsa träffade Majja, fick spendera lite tid med henne, fika, kolla äffärer och bara strosa på. Köpte en skötbordmobil. samt en hylla som jag ska ha i mitt blivande vardagsrum #2, eller vad man kan kalla det. hehe

Köpte även ljuslykta som jag ska pyssla med! Kommer bli bra då det är klart.


Idag har det varit VÄLDIGT livat i magen, det har varit hårda tag och väldigt många, kan inte minnas att dem andra två var så här, kanske bara är idag, hoppas det i alla fall. 

Gjort klart veckans alla (nästan) uppgifter för skolan, en kvar, ska sitta med den imorn!! Ska inte vara så himla jobbigt, men avläsa en film, förstå den, återberätta den! Japp! Får se hur många omfilmningar det krävs på det här! :P hahaha!!

På kvällen, åker jag i matilda på Enhetsmöte på Partylite, himla spännande att hon ska följa med denna gången. Jonas skall jobba över, blivit lite mycket av det nu på sista tiden, men det kan ju vara bra då jag inte jobbar alls. haha. Blev heltidssjukskriven till o med 15 feb, sen får jag plocka ut graviditetspening, men då är det bara 6 v kvar!!! OMG igen!!!

Shit shit shit!!!


I fredags hade vi fyra bilar, samt eventullt en till på gång, nu har vi två bilar och ingen på ingång! Så skönt! Så bra att bli av med dem, vi behöver dem ju inte längre, så nu är vi inga VOLVO-ägare längre, finns ingen volvo på våran gård minsann! 


Näe nu har jag skrivit massor, har för en gång skull skrivit vid datorn och det var väldigt längesedan, men nu ska jag försöka göra det oftare! Men det säger(skriver) jag väl varje gång!! haha.


Alla som läser får ha det bra! Det ska minsann jag ha!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Skogström - 20 mars 2016 09:43

http://nouw.com/mallutten   Kommer att ha allt på den här sidan from nu! Kika in vettja!! =D =D ...

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 21:33

Kod för att importera min blogg till Nouw: 2642691948

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 20:33


1 timmes mys! Släck alla lysen!! Tänk på våran jord!

Av Malin Skogström - 18 mars 2016 18:45

Idag skulle varit Jonas sista dag på jobbet inann han blir pappaledig lääääänge!!! hela 5 veckor! =D Valde att ta ut lite komp innan han startar pappaledigheten! =P Mysigt vi ska ha det hemma, om hans feber bara vill försvinna! Min förkyldning har ...

Av Malin Skogström - 17 mars 2016 12:13

Idag blir det god lunch på BC med mamma! Var tvungen att köpa regnställ till barnen. ? ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards