My Alpha Lambda Iota Ny

Direktlänk till inlägg 2 december 2011

Lussebullebak!

Av Malin Skogström - 2 december 2011 10:09

Idag håller jag på att baka lussebullar, skulle ju vara skönt och enkelt att bara kunna köpa hem, =P

Men den turen har inte jag.. =( Eftersom jag har glutenallergi så måste jag baka mina egna bullar och kakor och eget bröd. Hittills har jag haft turen och få bakat bröd av mormor, men just nu ligger hon på sjukhuset och är väldigt dålig! =(

Förra veckan var det så illa att de trodde att hon skulle dö! =O

Det värsta av allt var att man fick inte komma i närheten av henne om man var förkyld eller något annat, minsta lilla förkyldning skulle kunna göra så att det blev värre för henne och eventuellt se till så att hon kolavippa på en  gång!

Så jag fick inte hälsa på henne, men igår bytte hon avdelning så då fick jag äntligen komma och hälsa på henne..

Vi kom överrens om att hon inte skulle baka mer till oss utan vi skulle komma till henne och få hjälp med att baka så hon inte behöver anstränga sig. Hon har juCanser i magen och det är medecinerna som gör att hon blit yr och trillar o åker på sjukhus med mera...

Tråkigt när det är så..


Förra veckan var jag ju på något Väldigt spännande,ansåg jag i alla fall..

Jag och Jonas var in på sjukhuset,vi åkte hiss 2 till våning 2 och svängde sedan in på Ultraljudsavdelningen. Väl där inne gjorde vi ett Ultraljud på magen och det visade sig att det låg en lite krabat där inne i min mage och rörde på sig! =D Så himla kul. Så Matilda ska bli STORASYSTER!! =D

Det var inget somvi hade planerat, men det är enormt välkommet i alla fall.. Både från min och Jonas sida.

Det finns många som säger att det är tidigt och att barnen kommer tätt, men jag tycker att de kommer att hanytta av varann, det kommer troligtvis ha kul så länge de är små tillsammans.  =) Jag tycker att det är jättekul för dem i alla fall! =D


Jag fick veta så mkt som att i början på juni så kommer nästa lilla krabat! =)


Näe, nu ska jag gå och se till att lussebullarna blir bullar nån gång! =)

Ha en toppendag! =)

 
 
Johanna Daludd

Johanna Daludd

2 december 2011 11:30

Grattis så skoj med en liten till :)

http://www.jdaludd.wordpress.com

Malin Skogström

2 december 2011 11:35

Tack! Ja, det ska bli jättekul! =D och framför allt väldigt spännande! =)

 
Maria

Maria

2 december 2011 11:44

Grattis igen :) Vi får bestämma något ang. skötbordet. Ha en toppenhelg! Här hemma blir det ju mysigt med 1 års kalas ;)

http://misan80.blogg.se

Malin Skogström

2 december 2011 12:00

Tack tack! =D Ja vi vill ju ha det ;) Men vi får hitta en bra lösning! Du får hälsa lillgrabben att han ska ha en toppenkalas! =) Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Skogström - 20 mars 2016 09:43

http://nouw.com/mallutten   Kommer att ha allt på den här sidan from nu! Kika in vettja!! =D =D ...

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 21:33

Kod för att importera min blogg till Nouw: 2642691948

Av Malin Skogström - 19 mars 2016 20:33


1 timmes mys! Släck alla lysen!! Tänk på våran jord!

Av Malin Skogström - 18 mars 2016 18:45

Idag skulle varit Jonas sista dag på jobbet inann han blir pappaledig lääääänge!!! hela 5 veckor! =D Valde att ta ut lite komp innan han startar pappaledigheten! =P Mysigt vi ska ha det hemma, om hans feber bara vill försvinna! Min förkyldning har ...

Av Malin Skogström - 17 mars 2016 12:13

Idag blir det god lunch på BC med mamma! Var tvungen att köpa regnställ till barnen. ? ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards