My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg under maj 2015

Av Malin Skogström - 16 maj 2015 14:59

Mitt minne är mycket bättre än många andra, jag kan komma ihåg saker som jag kanske inte altid borde lägga på minnet. Jag överanlyserar dessutom saker, så som jag kanske inte borde.

Uppe på allt det kan jag inte bara känna mina egna känslor utan jag känner även dem runt kring mig.


Jag bryr mig om mina nära o kära, ibland lite för mycket, det slår tillbaka!

Jag tänker för mycket på mina nära o käras välmående, det slår tillbaka!

Jag tänker för mycket på vad andra skall tycka, det slår verkligen tillbaka!

Jag anpassar mig efter andra för att dem ska få det lättare, det slår tillbaka!

Jag säger ofta vad jag tycker, för folk frågar, det slår tillbaka!

Jag följer ofta andras råd, kännts lättare än att diskutera, det slår tillbaka!


Jag vill lära mig att inte göra alla dessa saker!

Jag vill lära mig att rå om mig själv!

Jag vill lära mig att skita i vad alla andra tycker! Min åsikt är viktigast för mig och mitt välmående!

Jag vill följa min väg, det jag vill och det jag känner!

Jag vill kunna lyssna på andras råd utan att behöva följa dem.

Jag vill lära mig stänga av, koppla bort jobbet, nära o kära, omgivningen,ja allt!

Jag vill lära mig vara självisk!

Jag vill lära mig att jag kan göra saker som bara är för mig!


Jag tycker är svårt.

Jag tycker det är svårt att känna efter hur jag känner, det blir bara för jobbigt.

Jag tycker det är svårt att sluta tänka!

Jag tycker det är svårt att tala om hur jag känner, för det vet jag inte! Jag tycker att det är svårt att öppna mig för folk, för det är ofta andra som står eller stårtt i centrum hela tiden, det är andra jag ska tänka på men när är det tänkt att jag ska tänka på mig själv???


Jag vet inte hur jag ska stanna upp, hur jag ska ska starta, vet inte hur jag ska fortsätta.

Det är svårt att ta en dag i taget, det är svårt, allt känns svårt!


Sjukskrivningen kanske inte var så dum i alla fall, men sen då? vad gör jag efter det? Hur går jag vidare?

Bloggen är bra! jag kan skriva av mig, ingen skall komma och tycka eller ändra samt påpeka, jag gör vad jag vill, hur jag vill!


Av Malin Skogström - 15 maj 2015 20:41

Från mamma!

Av Malin Skogström - 15 maj 2015 18:24

Dem är för många och för överväldigande!
Att inte tänka på någonting är svårt!!!
Dagen idag har gått ganska bra, duktigt trött just nu.

Av Malin Skogström - 14 maj 2015 21:34

Det skulle ha varit idag. Vi köpte lite blommor, åkte till minneslunden. Tände ljus, mindes och myste lite i solen.
Du är väldigt saknad mormor!

Av Malin Skogström - 14 maj 2015 09:35

Nu har kroppen sagt ifrån. Huvudet orkar inte hänga med något mer.
Blev för mycket tryck utifrån hemifrån, omkring ifrån. Överallt!
Tävlingsmänniska som jag är blir det svårt när man inte kan hänga.
Det är jobbigt att behöva medge att nu orkar jag inte mer.
Hade ett långt väldigt givande samtal med min chef igår. Älskar min chef, hon är såååå bra!!! Myclet cred till henne. Vi kom fram till att jag ska vara hemma hela helgen, sjukskriven! Vill inte behöva pressa mig själv längre än jag känner att jag orkar.
Jag trodde inte att mitt mående hemma och allt kring mitt privatliv påverkade mig i mitt jobb. Men tydligen har det gjort det utan att jag själv märkt det. Därav sjukskrivning i helgen så jag kan ta in allt som hänt, alla intryck, alla besked från olika håll samt bara ta det lugnt och tänka på mig själv! Det är vad min helg kommer att gå till!!
Mig själv! För jag behöver det, jag är värd det!!

Har valt att inaktivera mitt Facebook konto helt för att jag ska kunna fokusera på annat än mig själv! Jag är en person som säger åt mig allt från alla håll, därför behöver jag inte intryck från social medier alls! Har loggat ut från min instagram, plockat bort allt från min mobil. Så nu är det dax att tänka på mig själv!
Jag ska ha en bra helg!

Av Malin Skogström - 10 maj 2015 12:06

Ja, men inte av alkohol, eller annat, men allt övrigt! Det kan jag lugnt påstå. Att avstå från Facebook i mobilen är det bästa jag gjort på länge!
Är så skönt att inte gå ut där hela tiden o kolla, eller att det plingar till för någon skickat en inbjudan eller liknande. Det är så skönt att inte kunna läsa vad alla negativa personer som smittat av sig med negativitet skriver. Det är så skönt att bara kunna ha mobilen till annat än just Facebook.

Idag blir det kalas. Ha en fortsatt bra söndag!!!

Av Malin Skogström - 10 maj 2015 10:29

 

Hade jättetrevligt! Tack för en bra kväll!   

..

Av Malin Skogström - 8 maj 2015 16:31

Äta ute!! Med jobbet...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards