My Alpha Lambda Iota Ny

Alla inlägg under maj 2015

Av Malin Skogström - 21 maj 2015 22:42

Hade ett givande samtal med mina chefer idag. Helt underbara människor. Skall ej sägas mer!!!
Kom därifrån med ett leende på läpparna.
Mindre glad blev jag däremot av att det finns så många människor som verkligen har mundiarré! Vet man inte vad man ska säga så säg ingeting alls!!

Ensamheten fortsätter. Men det är väl såhär man upptäcker vart alla vänner finns. Just nu finns dem ingenstans i närheten av mig i alla fall.

Imorn hade jag hoppats på en fika på stan då jag har ett litet hål mellan jobben. Har ju faktiskt en bra bok. Men ensamtid är väl inte det bästa just nu. Men blir nog så ändå.

När jag kommer hem har jag bestämt mig för att ta en låång promenad med hunden, luft och bara gå, gå, gå.

Dagen började bra. Skämt o skratt samt utlåsing på jobbet, blev lite sämre runt lunch, då jag verkligen kände mig så låg som jag bara kan, olika faktorer som spelade in.q Laddade inför möte, det gick super, var givande, försökte få allt att landa o smälta innan barnen hämtades.. Fick ett givande samtal, (jo det finns faktiskt dem som ringer) höjde min dag ganska bra. Avslutar den bergodalbaniga dagen med att gå o sova, behöver det oxå har jag hört. :-) god natt på mig själv!

Go-vovven med största underbett.

Av Malin Skogström - 21 maj 2015 17:10

Från och med nu svarar jag inte på någons sms! Vill man mig något får man ringa!!!
Blir bara missförstånd på sms!!

Kan man inte respektera mig för det kanske ni ska hålla er borta!

Sms

Av Malin Skogström - 21 maj 2015 07:23

Ett sms är något man kan raffsa ihop i förbifarten. Ett samtal måste man ta sig tid till att ringa vilket jag tycker visar mest engagemang? Visst kan jag svara på sms nån gång ibland men om det står saker där som jag inte tycker att jag kan eller vill svara på då gör inte jag det. Men jag har inga känslor som irritation, agg, besvikelse eller liknande bara för att jag avstår att svara på ett sms. Jag tycker inte mindre om den här personen för det! Vill man hålla kvar en vän, engagerar man väl sig lite till?
Finns inga kvar på hur en vänskap skall förhålla sig, finns inga regler att följa, finns inga rätt eller fel.
Om det är så angeläget att få tag på mig då får man väl skicka igen eller ta sig den tiden att ringa ett samtal.
Jag finns ju kvar, jag har ju inte försvunnit? Jag kan ha en jobbig period just nu men det betyder inte att jag vill prata med varandra en om det.
Är det så himla svårt att skicka ett glädjande sms? En glad nyhet, något positivt? Ja, tydligen!
Ett sms med frågan hur mår du eller hur är det, är så himla kränkande då man mår som sämst!!!
Om man vill någons bästa kanske man inte ska gå o gömma sig eller dra sig undan, vad gör det för personen som mår skit???

Av Malin Skogström - 19 maj 2015 22:14

"Livet är en resa.
Och den blir bättre om man har en färdkamrat.
Färdkamraten kan givetvis vara vem som helst.
En granne tvärsöver gatan, eller mannen på andra sidan av sängen.
Kamraten kan vara en mor med goda föresatser, eller ett olydigt barn.
Men trots att vi gör vårt bästa,
förlorar en del av oss våra färdkamrater.
Och då blir resan olidlig.
Människor är utrustade för många saker, men ensamhet är inte en av dem."

Av Malin Skogström - 19 maj 2015 11:13

Min telefon ligger mest hemma men är den med mig har den inget ljud på. Känns skönt att inte bli stressande av att den ringer eller att jah får en massa sms.
Det känns skönt.
Jag är därför väldigt dålig på att svara på sms. Men just nu känner jag inte för att skriva en massa sms. Jag svarar väl när jag känner för det, eller inte alls. Är det livsviktigt att få tag på mig finna det andra sätt.
Jag har tagit ett steg tillbaka från Facebook, instagram samt telefonen i helhet.
Otroligt vad myclet annat man kan göra när telefonen inte är en påverkade faktor till att tiden flyger förbi.
Lillebror ringde mig igår, frågade om jag ville äta lunch med honom. Jag blev väldigt förvånad samtidigt som jag blev jätteglad! Ska bli skönt att få komma ut lite. Idag är sista dagen hemma, imorn är det dax att jobba lite. :-)
Ser faktiskt fram emot det.

Idag känns som en bra dag! Håller tummarna för att den känslan håller i sig och fortsätter. :-)
Bjuder väl på en förkylningsbild. ;-)

Av Malin Skogström - 18 maj 2015 19:55

Underbar känsla att kunna lämna hemma utan jacka iförd foppatofflor!
En bra kväll!

Av Malin Skogström - 18 maj 2015 09:04

Dunderförkylning och feber.
Nu när jag äntligen kunnat varva ner tror jag att jag släppt ut århundradets förkylning. Mindre kul. Är hemma och kryar på mig samt samlar lite kraft 2 dagar till. Hoppas att jag blir piggare (ur förkylningssynpunkt) tills onsdag.
För övrigt känns allt lite lättare, men jag tror att det kan kännas ännu bättre efter jag har samtalat med chefen.
Ska försöka uträtta lite ärenden idag så jag hamnar på banan igen. Både hemma o i jobbet.
Idag kommer bli en bra dag!

Av Malin Skogström - 17 maj 2015 23:25

Imorn är det tänkt att jag ska jobba. Men som det känns nu får det bli en dag till hemma. Kanske bäst så.
Idag har varit en bra dag, men alla har väl både bra o dåliga dagar.
Väldigt tomt utan Facebook och det känns lite som att man är ensammast i hela världen. Även om jag hörde lika lite från folk som när jag hade Facebook, så är det nu det verkligen märks hur lite kontakt jag o mina nära o kära egentligen har med varann och omvärlden. Ingen som helst kontakt med andra människor, Mer än dem man möter ute i ärenden, eller dem som skickar ett sms eller så, har slutat ha telefonen med mig överallt. Den behövs inte jämt. Himla konstig känsla men samtidigt skönt med all omställning.
Imorn ska jag ta mig ut, ta mig upp, mot en ljusare dag eller hur jag kan uttrycka det.
Ny vecka, nya tag, nya utgångspunkter, nya värderingar, nya utmaningar, en massa nytt som gör att allt det gamla känns lite lättare!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards